Ingen level cap i Fallout 4?

Robot
Medlem
Ingen level cap i Fallout 4?

Utan level cap och lite fler röstskådespelare så blir spelet än mer perfekt. En möjlighet att ansluta sig till Enclave hade också varit perfekt (soldaterna försvann ju inte från spelet för att *********** ***).

Medlem

Ingen level-cap är en bra början.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

Utan level cap och lite fler röstskådespelare så blir spelet än mer perfekt. En möjlighet att anslita sig till Enclave hade också varit perfekt (soldaterna försvann ju inte från spelet för att *********** ***).

huvudet på spiken kebbe!:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Kanske lite bättre ansiktsuttryck på NPCn? :/

Medlem

Större karta, fler ställen att utforska

Inaktiv

helt klart att det ska finnas fler sidequests och kanske att man får en tydligare respons över vad man gjort ifrån NPC's

Medlem
Medlem

Större karta och fler grupper som man kan bli med i.

Inaktiv

Hmm, spelet är väldigt linjärt om man följer storyn, samt att de borde puttsa mer på det onda och goda, följer du storyn blir du tamme fan god i slut ändan hur du än gör ^^. Man måste kunna göra onda gärningar utan att hela spelet dör ut. Sure dödar man alla rakt av så tar folket slut så klart :P. Jag vill se fler möjligheter till slut på spelet, nu finns det 1, och det enda valet man har är att offra sig själv eller inte ;(.

Medlem

Ett nytt Fallout i klassisk RPG-stil skulle inte vara fel. Annars kan de lika gärna bege sig österut i Tamriel och göra nästa TES på Summerfell.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Släng in lika många slut som stalker.. Det hade ju en del olika slut

Och större karta!

Medlem

Fler välgjorda NPCer och Multiplayer

Medlem

De borde verkligen ta tag i NPCs ansiktsuttryck, röstskådisarna gör ett rätt bra jobb, men det ser dumt ut när den ledsna slavfången ser helt oberörd ut. Nästan lite scary till och från. Och som andra sagt: fler coola grupper att gå med

Medlem

Fallout 4???
Har jag missat något?


signatur

Jäh..

Medlem

Ja har nog också missat det:o Men gisses va coolt det vore som MMORPG! FY satan va kul:D Ännu roligare vore väl om de fick ut ett Elder scrolls mmo nu!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Fixar de större karta lite mer sidequests och fler "hemliga" ställen som har lite saker som är mer intressant så blir det säkert hur bra som helst. Som någon sa lite mer bekräftelse på om man är god eller ond och lite mer känsla av att ens handlingar påverkar världen man spelar i... och ta bort den jävla nukelaunchern

Ja just ja, animationerna. De kan de se till att göra bättre. Såg ut som de som sprang va stelbentsoperade och hade fått något uppkört i arslet.

Medlem

Det som jag tycker känns tråkigast är att alla quests känns så offline.
Ja jag vet main quest är super kort alla har tjatat om det. Men det fanns gott om andra quests i spelet som har gjort speltiden riktigt lång. Dock så är de alldeles för avskärmade, alltså man får inte känslan att man gör någon skillnad i världen..
De lyckades lite mer Three dogs radio program.. men ännu mer hade varit kalas coolt.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Inte lika enformiga miljöer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFZ
Medlem

en MINST 4 ggr så stor värld vore kanske bra.. man lessnar rätt snabbt på att springa runt på den där fotbollsplanen med 25 monster per kvm.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

bättre dialoger, fler röstskådespelare (GTA4 är bra exempel), ingen levelcap.

Medlem

Älskade spelet men tycker dom kunde ta lärdom från Fable och hur deras system funkar för questar och det att alla val har konsekvenser är något som alla RPG spel borde ha.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Låter intressant, skall bli kul o se vad de gör med 4an.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Coversystem, bättre animationer och karaktärsdesign. Större och lite mer varierad värld. Jag vill gärna att energy weapons och power armors ska vara lite mer tricked out. Inte bara platerustning.

Kombinationen VATS och vanlig fps som påverkades av skills kändes lite.. klumpigt. Jag tar gärna helt bort vanliga stilen av skjutning, gör det hela tredje pers a la KOTOR. Det vore nog sweet. Annars ta bort VATS eller nått kanske.

Jag vill gärna ha lite tydligare effekter av ens handlingar i förväg. Typ möter jag person x under en tunnel och han har lite prylar och jag toknitar han. Kommer stad y vara röd för mig i all evighet etc.. Jag fick experimentera en hel del innan jag kom fram till att det mesta var ganska intuitivt men många gånger råkade jag trycka "ta den grejen" på typ en jävla Te kopp och fick skott i ryggen pga det.

Effekterna av taskig karma borde vara lite större också. Första halvan av spelet dödade jag varenda trader jag kom i kontakt med. Var dom i en stad så stängde jag dörren och nitade dom med silencer. Det enda som hände var att jag fick en grupp av tre enforces efter mig en gång. Farsan nämnde att jag sprängde megaton, men hela den grejen var en sån jävla gimmick. Hittade inget som hade någon liknande motsvarighet i spelet när det gäller effekt på omgivningen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Fler sidequests, att alla "firefights" blir lite mer taktiska med cover osv. (ungefär som i stalker) och framförallt roligare vapen, jag hade kunnat tänka mig att de tog alla vapnen från Fallout: Tactics och implementerade dem; det hade varit najs:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

QRT
Medlem

Bättre dialog och main story vore nice.

Medlem

Större spelvärld är helt klart det viktigaste, resten fixar mod-communityn som vanligt (jag menar hur viktigt är level-cappen och att spelet slutar, det fixade man ju bort typ 2-3 dagar efter release).. Oblivion är näst intill perfektion numera om man balanserar det med rätt mods, men det kräver ju en del dedikation..


signatur
Medlem

jaja men hur blir det i fallout 5 då?

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ja har nog också missat det:o Men gisses va coolt det vore som MMORPG! FY satan va kul:D Ännu roligare vore väl om de fick ut ett Elder scrolls mmo nu!

Nej, Fallout är ett spel med väldigt mycket atmosfär och spelkänsla. Allt det förstörs när någon idiot hoppar förbi med sitt pet och spammar "LOLZ" och andra onödiga förkortningar, i micen.

Nej, ett Fallout skall spelas offline.

Medlem

Såja marcusn, ett spel i taget

Men jag tycker oblivion var mycket mera känsla i en detta spel.
Fallout 3 fick min farshan att börja lira på datan igen! Han sitter framför datan helatiden och lirar fallout haha. Stort plus för det.

123
Skriv svar