Ingen level cap i Fallout 4?

Inaktiv

Hoppas verkligen det INTE blir något nytt fallout. Föll mig verkligen inte i smaken.....:/ Ge mig nytt TES!!!!!

Medlem

Nya animatörer och en ny motor så blir jag nöjd.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Större karta? Nja, vore väl trevligt men knappast att den i 3an är för liten.

*Lite (o)vettiga konversations val hade jag sagt och inte så många corny uttryck. Få bort "jag kan klicka över dessa så skrivs allt man behöver veta i loggen automatiskt" typer av konversationer. Fler gråzoner och att de extra val man får inte ALLTID är de bästa.

*Bättre ute-och-springer animation och fler skriptade animationer.
*Kunna 'tagga' personer man mött och sen vill hitta utan att sparka upp lås för att se om de ligger och sover eller är ute fastnat i ett skåp.
*Inte göra vartenda VATS skott 'cinematiskt', jag hade t.o.m nöjt med om man bara kunde trycka på en knapp för skippa resten av slowmo men neeeeej.
*UI UI UI UI UI anpassat för PC jäveln
*Fler allianser
*Man ska inte kunna prata om samma sak med samma person om och om igen eller göra om någonting man klantar sig på. Lite jäkla konsekvenser och minne tack.
*Mer kliché brytningar på quests, det som gjorde FO1 så underbart var just slutet, som dessutom öppnade upp för uppföljare.
*Rätt tid rätt plats och vice versa. Alla quests ska man inte kunna hitta precis när som helst.
*Fler röstskådespelare
*Kunna skjuta folk i skrevet
*Fienden ska uttrycka sig roligt när de blir skjutna och håna/taunta en under strid 3an var det mest "hey coward come over here" "where are you hiding smoothskin?" etc.

Inaktiv

SKROTA HELA JÄVLA FALLOUT OCH GE OSS ETT NYTT TES


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av Svenpa:

*Kunna 'tagga' personer man mött och sen vill hitta utan att sparka upp lås för att se om de ligger och sover eller är ute fastnat i ett skåp.

Medlem
Skrivet av h93b:

SKROTA HELA JÄVLA FALLOUT OCH GE OSS ETT NYTT TES

Oblivion var stelt och tråkigt. Det var inte ett rollspel, utan mer ett actionäventyr. Med tanke på att Morrowind var lika stelt och tråkigt, dock mer av ett RPG än Oblivion, så är det snarare TES-serien som kan skrotas.

Bethesda gjorde ett ypperligt jobb med Fallout 3 och de tidigare spelen (har inte spelat Brotherhood of Steel eller Tactics, endast Fallout 1,2 och 3) var otroligt bra. Fler spel i Fallout vore därfö mer välkommet än ytterligare några stela actionäventyr med fake-valfrihet och ointressanta karaktärer (TES).

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Större karta? Nja, vore väl trevligt men knappast att den i 3an är för liten.

*Lite (o)vettiga konversations val hade jag sagt och inte så många corny uttryck. Få bort "jag kan klicka över dessa så skrivs allt man behöver veta i loggen automatiskt" typer av konversationer. Fler gråzoner och att de extra val man får inte ALLTID är de bästa.

*Bättre ute-och-springer animation och fler skriptade animationer.
*Kunna 'tagga' personer man mött och sen vill hitta utan att sparka upp lås för att se om de ligger och sover eller är ute fastnat i ett skåp.
*Inte göra vartenda VATS skott 'cinematiskt', jag hade t.o.m nöjt med om man bara kunde trycka på en knapp för skippa resten av slowmo men neeeeej.
*UI UI UI UI UI anpassat för PC jäveln
*Fler allianser
*Man ska inte kunna prata om samma sak med samma person om och om igen eller göra om någonting man klantar sig på. Lite jäkla konsekvenser och minne tack.
*Mer kliché brytningar på quests, det som gjorde FO1 så underbart var just slutet, som dessutom öppnade upp för uppföljare.
*Rätt tid rätt plats och vice versa. Alla quests ska man inte kunna hitta precis när som helst.
*Fler röstskådespelare
*Kunna skjuta folk i skrevet
*Fienden ska uttrycka sig roligt när de blir skjutna och håna/taunta en under strid 3an var det mest "hey coward come over here" "where are you hiding smoothskin?" etc.

/word. IST etc.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Kan säga att Fallout 3 räckte en enda gång. Det gick att spela igenom EN GÅNG sen var det tråkigt. jag hade sett alla ställen och gjort alla quests (god). Lyckades gå till valve 72 (eller ngt sånt, det nr little lamplight) utan att dö och var allmänt gud, (very hard efter ca lvl 16)...

Oblivion suger orginal... men med ca 7 gig mods är det ett nytt spel som kan ge så mycket mer än fallout 3 kan (även om spelet är extremt roligt ) Iofs orkar inte ens oblivion längre då man inte orkar modda om spelet varje gång en mod förstör något...

Men tycker man om Fallout 3 och dissar Oblivion... hmm


signatur

a"C"RED -

Medlem

Oj, nu höll jag på att glömma en viktig detalj. De borde lägga till en möjlighet att döda barn. Jag fick en enorm lust att skjuta varenda unge i hela Little Lamplight när jag besökte området, men hindrades.

I originalet så kunde man skjuta barn, varför inte nu? Man får ju skjuta djur och människor, vad är skillnaden?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Oj, nu höll jag på att glömma en viktig detalj. De borde lägga till en möjlighet att döda barn. Jag fick en enorm lust att skjuta varenda unge i hela Little Lamplight när jag besökte området, men hindrades.

I originalet så kunde man skjuta barn, varför inte nu? Man får ju skjuta djur och människor, vad är skillnaden?

För att spelet skulle bli förbjudet i vissa länder, det skulle få en annan åldersgräns osv. Dom kunde inte riskera detta helt enkelt. Men det finns ju redan en mod för att döda barn - precis som för de flesta andra grejer det klagats på i tråden (får verkligen hoppas ni inte är korkade nog att spela 360 verren bara! ).

Anser att Morrowind, Oblivion och FO3 är det bästa som finns på PC, speciellt tack vare en helt extremt kreativ mod-community, utan den hade spelen bara varit hyffsade.


signatur
Skribent
Skrivet av h93b:

SKROTA HELA JÄVLA FALLOUT OCH GE OSS ETT NYTT TES

Det blir väl ett Fallout 3 with Swords...

Medlem

Jag har aldrig gillat rollspel som Oblivion, Diablo, Gothic, WoW m.fl.
I stort sett samtliga RPGs är ju typ "schlöss med svärd o pilbåge och dylika träliga medeltidsvapen mot örker o dvergar o pess."
Men i Fallout 3 hade man ju redia pang-pang-vapen o lite haj-täkk o annat fränt.
Då blev det sköj!

Medlem

Fallout 3 är enligt mig det bästa spelet sen HL2.. enda jag saknar i FO3 är fler fiender samt fler vänner ute i wasteland.

Medlem

Wow jag ser då gärna fram emot en fyra då 3:an var 2008 bästa spel IMO Tycker att antalet ställen man kunde utforska och sidequests var tillräckligt, däremot så borde det finnas endgame gameplay och inget levelcap (fast att levla till 20 tog en stund). Vore även ballt om de tog nån annan del av världen att springa runt i

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av kebbe:

Oj, nu höll jag på att glömma en viktig detalj. De borde lägga till en möjlighet att döda barn. Jag fick en enorm lust att skjuta varenda unge i hela Little Lamplight när jag besökte området, men hindrades.

I originalet så kunde man skjuta barn, varför inte nu? Man får ju skjuta djur och människor, vad är skillnaden?

För att spelet skulle bli förbjudet i vissa länder, det skulle få en annan åldersgräns osv. Dom kunde inte riskera detta helt enkelt. Men det finns ju redan en mod för att döda barn - precis som för de flesta andra grejer det klagats på i tråden (får verkligen hoppas ni inte är korkade nog att spela 360 verren bara! ).

Anser att Morrowind, Oblivion och FO3 är det bästa som finns på PC, speciellt tack vare en helt extremt kreativ mod-community, utan den hade spelen bara varit hyffsade.

Du gjorde min dag! Jag måste ha den modden. NU!

Medlem

Jag hatade idén först men sen så.. Wow.. var ju fantastiskt härligt spel. Ser gärna emot en 4:a

Medlem
Skrivet av joshi92:

Hoppas verkligen det INTE blir något nytt fallout. Föll mig verkligen inte i smaken.....:/ Ge mig nytt TES!!!!!

Helt rätt, det är ett nytt TES vi behöver. FO kan vänta några år innan en uppföljare, nu vill vi se TES V.

Medlem

Skulle dom fixat Co-Op hade det krossat det mesta.

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av h93b:

SKROTA HELA JÄVLA FALLOUT OCH GE OSS ETT NYTT TES

Det blir väl ett Fallout 3 with Swords...

Hahaha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Jag vill kunna bli gängledare och hitta en snygg pixlad flickvän som man kan skaffa barn med etc. Finns en jäkla massa saker man vill ha.


signatur
Medlem

fallout3 är sjukt kul ^^ saknar dock co-op eller "mp" att till ex 8 pers eller nåt kan kuta runt på den stora yta som utgör spelet å göra sin grej men att man kans töta på varnadra å byta/sälja prylar till varandra eller nåt liknade. därimot TES är det sjukt tråkigaste å mest fantasi lösa spel serie jag spelat.. tråkiga karatärer seg story å almänt drygt å lira.. skrota TES!!

Medlem
Skrivet av Carling:
Skrivet av joshi92:

Hoppas verkligen det INTE blir något nytt fallout. Föll mig verkligen inte i smaken.....:/ Ge mig nytt TES!!!!!

Helt rätt, det är ett nytt TES vi behöver. FO kan vänta några år innan en uppföljare, nu vill vi se TES V.

håller absolut med, vill ha TES V. gärna med multiplayer, inte MMO då utan bara kunna co-op questa med kompisar vore imba =D!

Inaktiv

TESVTESVTESVTESVTESVTESVTESVTESVTESVTESVTESVTESV NUUUUUUUUUUUUEEEEEEEEEEEEE!.

Medlem

ge oss bara ett nytt elder scrolls istället. tyckte fan i mig elder scrolls 4 var så fruktansvärt mycket bättre än fallout 3 var. mycket skönare stämning, vackrare. de kan ju använda fallout motorn eller nåt. ja vet inte. GE OSS ETT NYTT ELDER SCROLLS ISTÄLLET! håller med de flesta om den punkten.

Inaktiv

gief tes


signatur

Trä flis smakar trä!

Medlem

Quality-fucking-assurance behöver INFÖRAS. Tacka gudarna för mod toolsen (unofficial patches)!

Medlem

fallout 3 var skoj men det kändes som att dom hadde gort samma fel som i oblivion med spelat att göra så man ska köra en spelciel seria som man mäsrker om man spelar i 2h eller nåt. ett fallout 4 är inte det jag hälst vill se ett nyt TES är nåt som skulle vara mycket bättre kanske med litte bätre för inbygt strits system och massa nya saker som egendesign av vapen mm.. jag skulle kuna babla på hur mycket som hälst tror jag nu men kort sagt vill hällre ha ett nytt TeS en ett fallout.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Fallout 3 är ett fantastiskt spel på många sätt.

Jag spelade utan större eftertanke och jag gillade spelet mer och mer, det är lite inkörsport på styrningen men det tog slut alldeles för fort.

Jag spelade någon månad senare en gång till då en kompis spelat genom det och hade en helt annan "story" att berätta - Andra gången gjorde jag lite andra val och spelet var HELT annorlunda, det är dessutom roligare nu, andra varvet.

Men...

Jag önskar att det var bättre styrning i FPS-läge så man slapp använda VATS varenda gång, det tar bort lite av actionkänslan.

Jag vill kunna göra inbrott och snoka runt utan att förlora karma - är personen död finns ingen anledning att "skydda" dennes egendom.

Jag vill ha fler ställen att sälja saker på och de borde ha mer pengar.

Hacka datorer är retligt, det borde vara ett annat system - vem orkar sitta och gissa lösenord?

Jag vill också kunna rigga fällor som raiders gör.

Skulle vara najs om man kunde bo på andra ställen än megaton och tp-towers - ett tält kanske?

Mer custombyggda vapen!

Mindre fastna i grafiken, mindre NPC som försvinner när jag dödat dem, fysiken är som en clown - går du på en kundvagn smygandes kan den flyga bort i fjärran eller fastna någonstans och föra ett jävla liv. Vem har inte spårat ett ljud i trekvart för att inse att det är en burk som ligger och skramlar mellan ett skrivbord och en vägg...

Men, igen, det är ett riktigt bra spel som det är - skulle nästa spel vara TES, skulle jag spela det också utan huvudbry, jag skiter i licensen så länge som det är ett bra spel, det borde alla göra.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Fallout 3 är ett fantastiskt spel på många sätt.

...

Fps läget fixas om man kör PC, till viss del. Vilket även är ett måste för dessa mods, så tyvärr om du lirar 360.

@ snoka runt o sno saker
Du behöver "owned" moden. Den gör så alla saker hos den du dödat blir dina eller "neutrala".

@ pengar o försäljning
Karavaner är din vän och varje merchant restockar pengar och items regelbundet.

@ fällor
Troligtvis finns det mods för detta också, men ingen jag sett just nu.

@ boende
Se "owned" moden igen, samt "portable camp"

@ custom vapen
Ännu en mod som lägger till fler val "Workbench and Crafting Expansion".

Massor bra här: http://hellforge.gameriot.com/blogs/Caveat-Emptor/50-Mods-You...

Medlem

Det finns inga mods till xbox eller har jag fel?

Jag glömde också... vad är cap level?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

123
Skriv svar