Prestationer och troféer

Robot
Prestationer och troféer

Med den senaste generationens konsoler kom ett nytt sätt att spela. Xbox 360 och Playstation 3 införde ett poängsystem som gör att du kan tävla med dina kompisar om hur väl du klarat av dina spel. Här berättar vi mer om prestationer och troféer.

#microsoft, #sony, #lips, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #the-elder-scrolls-iv-shivering-isles, #halo-3


Medlem
Spelande - en prestation

det är bara jobbigt låt extramatrialet vara upplåst från början istället


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag gillar att jaga achievements. Det ger (för mig) ännu mer "replay value". Jag är helt ointresserad av online-achievements, dock. Men att hitta alla hemliga skattgömmor eller klara ett spel på svåraste nivån gör jag gärna för att inte säga maniskt.


signatur
Medlem

Mycket intressant läsning hur något så litet kan ändra så mycket
Tycker dock att bilden på "achievement unlocked - read whole article" kunde ha sparats till längst ner på artikeln, men man kan inte få allt antar jag.

Själv tycker jag att achievements kan vara en kul grej, men jag tror nog att BF2 gick sönder pga all statswhoring i public :/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Jag gillar att jaga achievements. Det ger (för mig) ännu mer "replay value". Jag är helt ointresserad av online-achievements, dock. Men att hitta alla hemliga skattgömmor eller klara ett spel på svåraste nivån gör jag gärna för att inte säga maniskt.

Då e vi två


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Tycker achievements är lysande, det blir en extra sporre att verkligen gå igenom ett spel noggrant,

ett halvintressant spel kan bli helt plötsligt kul.

Medlem

har 109 trophies nu. Bryr mig knappt om dem..
Jag gillar inte att köra igenom spelen igen heller.

Medlem

Jag älskar Troféer och Achievments
Sporrar mig att göra lite annat.


signatur

Rawr

Avstängd

Jag tycker att det är kul att jaga achievements samt troféer, dock så finns det inte så många ps3-spel med troféer men det är bra att höra att de kräver att det ska finnas frånomed nu

JB
Medlem

Har FZ gått ner sig? Datorpaket artikeln var totalflopp. Och denna artikeln är intetsägande. Känns som en aftonblad artikel från en journalist som har utrymme att fylla för det är det vad han får betalt för.

Känns som kvantitet före kvalitet. urk ärligt sagt.
Om alla artiklar skulle vara så här, så skulle jag leta mig till en site där de som skrev artiklar gjorde det för de hade något att säga, inte för "omg vi måste ha nytt material, skriv nåt vad som helst.".

Medlem

Det är ju alltid kul att få någon achievement. Men att jaga dom och spela om spel endast för att låsa upp dom, no thank you.
Där finns ju också en annan tanke, spelar folk spelet pga det är roligt eller för att man vill låsa upp achievements? Och är man en bra spelare bara för man låst upp allt, eller är man en person med mycket fritid?
Finns många sätt att se det på, att ligga 1a på Achievements-listan är dock inget jag skulle skryta med. Det är ju bara sorligt.

JB
Medlem

Varenda kotte i världen, förutom totalnybörjare vet att achivements / XP / whatever inte är mått på skill / förmåga att läsa ett spel. Så artikelns existens är imo rätt att ifrågasätta. Speciellt när den finns på fz, typ sveriges störta och förhoppningsvis bästa spel site.

Jag har vant mig vid hög kvalitet på fz, och tex sweclockers. När det dyker upp artiklar som är av helt klart lägre läsvärde imo, så reagerar jag.

Inaktiv

Tycker det är skönt när man har inhandlat ett nytt spel och poängen bara rasar in

Medlem
Skrivet av Håkan:

Där finns ju också en annan tanke, spelar folk spelet pga det är roligt eller för att man vill låsa upp achievements?

Själv spelar jag spel för att dom är roliga. Jag spelar också för att låsa upp achievements. Jag har totalt tre personer på min "friendlist" på xbox live (två på PSN, bägge är jobbarkompisar hehe) och jag har ingen aning om hur mycket poäng nån av dom har. Det är inte intressant. Det intressanta för mig är att klara utmaningen och få en till achievement till samlingen. Jag skiter fullständigt i vilken "plats" jag ligger på i världen eller hur mycket bättre eller sämre jag är i förhållande till mina jobbarkompisar. Det är samlandet i sig som ger mig värde.

Att samla achievements är inte konstigare än att samla frimärken, egentligen. Visst, det finns ett monetärt värde på frimärken som inte finns på achievements men för samlaren är det ingen skillnad. De allra flesta samlar ju trots allt inte frimärken för att bli rika på det utan för att det är trevligt att samla.


signatur
ptr
Medlem

Totalt onödigt tycker jag, men är ju bra att vissa uppskattar det i alla fall Jag skulle aldrig i hela mitt liv göra något extra i ett spel BARA för att få en achievement/trophy.

Redaktör
Skrivet av Fanta:

Har FZ gått ner sig? Datorpaket artikeln var totalflopp. Och denna artikeln är intetsägande. Känns som en aftonblad artikel från en journalist som har utrymme att fylla för det är det vad han får betalt för.

Det är omöjligt att skriva så att allting passar alla. Av reaktionerna ovan att döma uppskattar en del läsare denna artikel, vilket även gällde hårdvaruartikeln.

De här artiklarna är lite annorlunda mot det vi brukar publicera. Det beror på att vi skriver om annat nu när det är lågsäsong för spelsläppen. Vissa gillar dem, andra inte. Som sagt.


signatur
ptr
Medlem

Jag gillar det i alla fall, Tompa!

Inaktiv

För mig är det sisådär med archivment grejen, eftersom (vad jag vet) inte leder till någotannat än att man blir högre rankad.

Medlem

är kul tycker jag med såna extra saker sen gillar inte alla det.
Och jag tycker artiklen def hör hemma på fz så .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

JB
Medlem

Tompa: ye ye whatever. bs imo.

Bara för det är låg säsong betyder inte att man skall sabba en site med urkassa artiklar som datorpaket artikeln som var nog det sämsta jag läst på fz, till denna artikeln som var rätt ogenomtänkt och difus utan målsättning med vad som skulle sägas och varför.

Det är imo.

JB
Medlem

Ett förslag:

Inför "Ge betyg på artikeln" på alla nya artiklar. Låt folk rösta 0-5 stjärnor.

Medlem

Själv tycker jag att achievements kan tillföra en hel del extra livstid på ett spel. När jag spelar ett spel första gången bryr jag mig oftast inte om de överhuvudtaget (om de inte är väldigt enkla att låsa upp), däremot kan det vara kul att försöka sno åt sig ett par när man är inne på andra, tredje eller fjärde omgången. Det fungerar alldeles utmärkt att "jaga" achievements om man sitter hemma någon regnig och tråkig dag och inte har något bättre för sig.

De skadar i vilket fall som helst in spelupplevelsen, de som inte vill "jaga" slipper. Men i mina ögon kan de som sagt tillföra en massa timmar extra spelglädje.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Redaktör
Skrivet av Fanta:

Tompa: ye ye whatever. bs imo.

Bara för det är låg säsong betyder inte att man skall sabba en site med urkassa artiklar som datorpaket artikeln som var nog det sämsta jag läst på fz, till denna artikeln som var rätt ogenomtänkt och difus utan målsättning med vad som skulle sägas och varför.

Ye ye, whatever. Jävla gnäll imo. Försök förstå att alla inte tycker som du. Och om du ger feedback kommer den garanterat tas emot bättre om du försöker uppträda åtminstone en aning nyanserat.


signatur
Medlem
Skrivet av Fanta:

Tompa: ye ye whatever. bs imo.

Bara för det är låg säsong betyder inte att man skall sabba en site med urkassa artiklar som datorpaket artikeln som var nog det sämsta jag läst på fz, till denna artikeln som var rätt ogenomtänkt och difus utan målsättning med vad som skulle sägas och varför.

Det är imo.

Åh nej du har förlorat ca 5 min av ditt liv genom att läsa en dålig artikel.

Internet är stort, varför begränsa sig till en spelsida bara?

Inaktiv

Haha skön artikel!

Helt rätt genom hela texten. Har fått två achievements idag på Fz

Medlem

Köpte the simpsons game nyligen...Fick en achivment när jag tryckte på start i början =)...Den hette, "Easiest achivment ever" haha

Medlem

Tycker väl inte heller artikeln var det mest intressanta jag läst. Det är väl till stor del för att jag inte bryr mig om achievements eller trophies särskilt mycket. Men det är väl som Tompa säger, det är lågsäsong nu när det gäller spel, och för att inte sidan ska stå helt still måste man fylla det med något för att behålla besökare.

För mig så var detta som sagt inte särskilt intressant. En rätt så intetsägande artikel som inte greppade mig på något sätt. Något jag skulle tycka var intressant vore intervjuer med spelutvecklare, eller kanske något besök hos en studio. Eller varför inte en artikel om exempelvis historien bakom vissa spel, såsom Quake, GTA eller liknande. Jag jobbar själv inom tv- och dataspelsbranschen, och tycker fortfarande det är hur intressant som helst att läsa om andra företag.

Som sagt.. det är väl en smaksak vad man gillar och inte.

Medlem

Det finns även skumma achivments, har läst om nåt 360 spel där en eller flera av achivmentsen är 0 poäng.

Nån som vet vilket spel det är ?

Medlem
Skrivet av Tepz:

Det finns även skumma achivments, har läst om nåt 360 spel där en eller flera av achivmentsen är 0 poäng.

Nån som vet vilket spel det är ?

Blue Dragon hade några som inte gav någon gamerscore alls.


signatur
12
Skriv svar