Byta fläkt i nätagg? väldigt dålig eller väldigt bra idé?

Medlem
Byta fläkt i nätagg? väldigt dålig eller väldigt bra idé?

Hejsan. När ja köpte mitt chassi så fick jag med ett 500 Watt's ACE nätagg. Härligt tänkte jag, men sen när jag startade datorn så lät det ju något förskräkligt. Jag har bytt alla fläktar nu för att få ultimat-tystnad i burken, förutom nätagget, som fortfarande ryter som ett galet lejon. Finns det något sätt att byta fläkten i nätagget, eller är det inte någon bra idé?
Jag har verkligen inte råd att köpa ett nytt agg.
all hjälp mottages

/// Caddiii:)

Medlem

Tror inte det går, garantin försvinner nog om man gör det(om det går). Går och går, klart det går men tror inte det är gjort för att man ska det.

Inaktiv

Har jag gjort många gånger men har ju en hög med fläktar också. Kanhända om du fixar med befintlig att den blir tystare också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Har jag gjort många gånger men har ju en hög med fläktar också. Kanhända om du fixar med befintlig att den blir tystare också.

Hur byter man fläkten?

Inaktiv

Man öppnar nätagget, tar bort den gamla fläkten och sätter dit en ny. Inte direkt astronaututbildning på den tankegången.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

1. effektiva och tysta fläktar är inte gratis, är det värt pengarna för ett experiment som kostar garantin på agget?

2. fläkten måste antagligen vara ganska högvarvig för att kunna hantera värmeutvecklingen, hur mycket lägre kommer ljudet då bli?

3. tänk på att vara försiktig när du pillar i nätagget, även om sladden är utdragen kan kondensatorerna ha laddning lagrad och då gör det ont


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Man öppnar nätagget, tar bort den gamla fläkten och sätter dit en ny. Inte direkt astronaututbildning på den tankegången.

måste ju koppla den rätt och så

Inaktiv
Skrivet av Xphome:
Skrivet av PaddanL:

Man öppnar nätagget, tar bort den gamla fläkten och sätter dit en ny. Inte direkt astronaututbildning på den tankegången.

måste ju koppla den rätt och så

Givetvis. Har inte testat själv osv, men det borde ju bara vara att koppla röd och svart kabel likadant som de satt på den gamla fläkten.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar