Medlem
vilket nätagg?

Tja, behöver köpa ett nytt nätagg minst 500watt för att få igång mitt nya 3dkort som jag köpt.

Vilken kan ni rekommendera som är bra och inte låter för mkt, och för ett rimligt pris

passar alla nätaggregat till alla datorer för det första? så jag inte bara köper en som inte ens passar in?

Jag har en pentium 4 tillverkad av packard bell
3,2 ghz
1024 mb
windows xp

3dkortet som nätagget ska stödja heter powercolor
x1950pro 512 mb, och kräver 450watt

Tacksam för hjälp!

nj
Medlem
Skrivet av ghoül:

Tja, behöver köpa ett nytt nätagg minst 500watt för att få igång mitt nya 3dkort som jag köpt.

Vilken kan ni rekommendera som är bra och inte låter för mkt, och för ett rimligt pris

passar alla nätaggregat till alla datorer för det första? så jag inte bara köper en som inte ens passar in?

Jag har en pentium 4 tillverkad av packard bell
3,2 ghz
1024 mb
windows xp

3dkortet som nätagget ska stödja heter powercolor
x1950pro 512 mb, och kräver 450watt

Tacksam för hjälp!

Antec EarthWatts 500W (misstänker att både deras EarthWatts 430W samt TruePower Trio 430W inte skulle ha några problem med att driva systemet heller).
Corsair CMPSU-450VXEU 450W.
Vill minnas att det var en del som köpte Xion 500W med här tidigare i forumet och var nöjda med det, dock ingen aning om hur kvalitén eller hur kraftfullt det "verkligen" är.

Några förslag på iaf fyra nätagg av bra kvalité och ett som är lite av ett frågetecken imho (vore trevligt om någon av de som köpte Xion-nätaggen förut kunde säga lite om hur de fortfarande fungerar).

m1
Medlem

SweClockers har precis recenserat fem nätaggregat, kanske kan vara något av intresse?

Medlem

tack, för båda tipsen!, ska kolla recensionen på sweclockers. men en fråga angående nätaggen, är dem alla i samma storlek? jag börjar bli lite orolig hur den ska få plats i chassit lixom, vill ju inte att den ska ligga lös

Inaktiv

Det är väl AGP du har?

Jag köpte senast ett Corsair 520W till PCI-e och dessförinnan ett till en av mina P4:or och det snurrar otroligt bra dygnet runt (server) ska kolla vad det heter när jag kommer hem.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

japp det är AGP jag har, men när jag kollar runt på komplett.se hittar jag bara PCI-E och ATX-EPS, fan jag är helt lost :S

vill inte köpa någon som inte får plats i chasit, och som ska funka till mitt 3dkort som också är AGP

Medlem

Spelar väll ingen roll om det är AGP grafikkort ?
Kanske om man har ett grafikkort som kräver extra strömförsörjning.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av nj:

Några förslag på iaf fyra nätagg av bra kvalité och ett som är lite av ett frågetecken imho (vore trevligt om någon av de som köpte Xion-nätaggen förut kunde säga lite om hur de fortfarande fungerar).

jo jag köpte ett sånt i våras, har väl skrivit lite om det tidigare tror jag, men hur som helst:

+ billigt (var det iaf då, vet inte hur konkurrensen är nu)
+ justerbar hastighet i tre lägen, auto, tyst och kärnkraftverk.
+ alla anslutningar som behövs och några till.

- lite väl ljudligt vid hög belastning

agget driver följande:
e6300@3ghz (har gått runt 3,2 utan stabilitetsproblem)
x1950pro
6 fläktar
två hårddiskar
röda pimp-my-dator-lysrör
etc.

red: glömde jag säga att jag haft en 1A-fläkt (stort 120x40-monster från ett serverrack) kopplad på vid experimenterande


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Eottt:

Spelar väll ingen roll om det är AGP grafikkort ?
Kanske om man har ett grafikkort som kräver extra strömförsörjning.

är du säker? så jag inte beställer fel.. är ju rätt ivrig just nu på att få mitt kort att fungera, och när man är ivrig så brukar saker gå åt helv':down:

Medlem

Skulle köpt ett Hiper 580w type-m det är grymt!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

Skulle köpt ett Hiper 580w type-m det är grymt!

Förutom det faktum att Hiper har haft stora problem med kvaliteten på sina nätagg. Kanske är bättre nu, men man bör väl inte chansa?

Nej, Hiper är och förblir skräp till den dagen färre än 10% av grejerna havererar efter 3 månader


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Tipps läs FAQ i hårdvaru delen...

Inaktiv

Agget är det enligt mig bra att skaffa ett dugligt på en gång. Ska jag föreslå ett rakt av utan att skumma igenom vad som finns så vågar jag rekommendera Corsair HX520W, som har anslutningar för PCI-e men även allt som behövs till P4. Det följer med en mängd kablar så att det räcker och blir över. Det är betydligt svartare i verkligheten. Hög kvalitet och näst intill ljudlöst.

Länk --->> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327671


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

vet inte vad jag gör fel, men jag blir helt tokig!, bestämde mig för köpa den sistnämnda Corsair hx520w, fick den idag och skulle installera den, har pysslat hela dagen och checkat alla kablar om dem sitter rätt och sitter i, men när jag startar datorn så är skärmen bara svart men datorn igång, fattar inte vad felet är!

och jag är fan 100% säker på att kablarna sitter där
dem ska sitta, och nätaggets inbyggda fläkt går ialf igång

vad kan felet vara?? ååh blir så irriterad först 3dkortet som inte funkar tack vare nätagget sen nya nätagget som inte går igång...

asså kan det vara så att moderkortet är för gammalt eller nåt?? snälla hjälp mig

Medlem
Skrivet av nj:

Vill minnas att det var en del som köpte Xion 500W med här tidigare i forumet och var nöjda med det, dock ingen aning om hur kvalitén eller hur kraftfullt det "verkligen" är.

Mitt XION 500W fungerar bra, inga problem än förutom att det gick sönder när jag startade datorn men det var defekt för nu har jag kört med detta i 1 år och det ända som har hänt är att en lampa har gått sönder. Lampan som har gått sönder är den lilla blå som lyser när man har fläkten inställd på Auto(finns hög och låg också).

Medlem

Testa om du ens får ngn sync.
Skärmknappen bruka lysa orange då (som i engergisparläge) får man ingen signal så bruka de stå "no signal".

Medlem
Skrivet av muscle:

Testa om du ens får ngn sync.
Skärmknappen bruka lysa orange då (som i engergisparläge) får man ingen signal så bruka de stå "no signal".

skärmen funkar perfekt, det lyser oranget när den är på, och om jag drar av sladden från 3dkortet så står det no signal så det är inte skärmen utan nätagget. men exakt varför vet jag inte!

jag har spenderat hela dagen o hela natten för att försöka fixa det här, kablarna sitter där dem ska, och det fattas inget, det enda jag kommer på är att antingen så är nätagget sönder, eller så går den inte ihop med mitt moderkort.. :evil:

Medlem

tänkte inte på skärmen tänkte mer på att graffikortet kanske var trasigt iom det var nytt...

Det behöver inte vara trasigt nättag, fast det är mest troligt.

Moderkoret kan vara trasigt, testat det gammla systemet (om det gammla 3d-kortet fungera). Testa det nya systemet med det nya nätaget och det gammla 3d kortet om det gammla 3d-kortet fungera)..

Inaktiv

Utgår från att du tryckt i sladden från agget till grafikkortet i kortändan?
Andra ändan ska sitta överst i agget.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

funderade på en sak alldeles nyss. ska man ha en temperaturstyrd fläkt på nätagget? det är väl en fördel om man vill ha det tyst.
står ett nätagg utan tempstyrd fläkt och flåsar på i 2000rpm (eller mer) hela tiden? är det inte bättre då att försöka hitta ett agg som konstant ligger på ett lågt rpm?

Medlem

måste säga att det är första gången jag hör att hyper har probs med sina agg inne på mitt 2 agg från dom och båda håller fortfarande +2år

hävdar bestämt att det är bara tuta o köra på dom


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

åh, beslutsångest. vet inte om jag ska välja ett corsair HX620 eller ett Cooler Master M620 agg. Jämnförelsen på prisjakt säger inte så mycket. storebror till CM M620, M700, fick bäst i test av Sweclockers. då borde väl lillebror var nästan lika bra, lite klenare bara.
önskar att Sweclockers gjorde ett test med båda 620wattarna från Corsair och CoolerMaster.

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av nj:

Vill minnas att det var en del som köpte Xion 500W med här tidigare i forumet och var nöjda med det, dock ingen aning om hur kvalitén eller hur kraftfullt det "verkligen" är.

Mitt XION 500W fungerar bra, inga problem än förutom att det gick sönder när jag startade datorn men det var defekt för nu har jag kört med detta i 1 år och det ända som har hänt är att en lampa har gått sönder. Lampan som har gått sönder är den lilla blå som lyser när man har fläkten inställd på Auto(finns hög och låg också).

nu när du säger det, min blåa lampa är också trasig. det kan ju inte vara ren slumo


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar