Tom Clancy's H.A.W.X.

Robot
Tom Clancy's H.A.W.X.

Efter ett lass markbundna krigsspel går Tom Clancy till väders. FZ har provflugit en tidig version av Hawx.

#ubisoft, #assassins-creed, #tom-clancys-endwar, #tom-clancys-hawx


Medlem
Tidiga intryck från Hawx

Det var på tok för länge sen jag flög och samtidigt kunde kontrollera flygplanet, det här verkar lovande.

Medlem

Simulatorer i all ära, men ibland vill man bara flyga snabba plan och blåsa saker ur luften.

Ace Combat gör det ypperligt bra, hoppas HAWX kan nå upp till eller överträffa den nivån.

Medlem

Detta verkar riktigt fett, multiplayer och coop mmm grymt.

Inget fel på lite arkad gibb med mycket action, både arkad och sim har sina platser.

Medlem

Om inte annat är det trevlig grafik. Får se hur det blir när det väl släppts


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag tycker det är bra med ett flygspel som fokuserar på ren action.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Hoppas att man får lite frihet i spelet istället för att ha stora pilar och blinkande lampor som visar vad man ska göra.
Samt att det är fritt från lives kassa konsolanpassade gränssnitt.

Inaktiv
Medlem

Arkad ihop med flygsim låter väldigt, väldigt enformigt. Med min rastlöshet låter det inte som att det är ett spel för mig. Dock ser bilderna väldigt lockande ut. Blir till att vänta på recensionen...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Arkad ihop med flygsim låter väldigt, väldigt enformigt. .

arkad och flygsim är rätt motsägelsefullt, till att börja med.
Sen hur fick du ihop det med enformigt tycker jag är intressant.

det här är inget spel jag sitter och väntar på, men det är helt klart ett spel att hålla ett öga på.

Medlem

Det ser ju ganska kul ut så jag kommer testa demot (om det kommer något)


signatur

Rawr

Inaktiv

Roligt att våran egen JAS-39 Gripen finns med i spelet med tanke på hur få länder som äger sådana.
Förbaskade norrmän!!!

Medlem

Ja, visste inte att det fanns till pc också =D ballt värre

Inaktiv

@ qlz.. vart ser du det? Ser bara en EF2000 med två stycken *tappade svenska ordet* Thrusters ^^, .. mot för jas 39 gripen som bara har en Thruster

MFC
Medlem
Skrivet av qlz:

Roligt att våran egen JAS-39 Gripen finns med i spelet med tanke på hur få länder som äger sådana.
Förbaskade norrmän!!!

Undrar om den kraschar den lika ofta i spelet?..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av qlz:

Roligt att våran egen JAS-39 Gripen finns med i spelet med tanke på hur få länder som äger sådana.
Förbaskade norrmän!!!

Undrar om den kraschar den lika ofta i spelet?..

fun fact, f16 som inte för så länge sen var USAs primära flyg har sämre olycko-statestik i jämnförelse med Jas Gripen.
Olyckligt för Jas att det skedde en på en uppvisning.

Inaktiv
Skrivet av Heat:

@ qlz.. vart ser du det? Ser bara en EF2000 med två stycken *tappade svenska ordet* Thrusters ^^, .. mot för jas 39 gripen som bara har en Thruster

http://www.fz.se/bilder/_img.php?m=0&i=66878
Kärran till vänster. Har även sett fler bilder någonstans där man tydligt ser det.

Skrivet av TruB:

MFC skrev:
qlz skrev:
Roligt att våran egen JAS-39 Gripen finns med i spelet med tanke på hur få länder som äger sådana.
Förbaskade norrmän!!!

Undrar om den kraschar den lika ofta i spelet?..

fun fact, f16 som inte för så länge sen var USAs primära flyg har sämre olycko-statestik i jämnförelse med Jas Gripen.
Olyckligt för Jas att det skedde en på en uppvisning.

Känns lite konstigt att folk gnäller på JAS:en. Vi har satt två prototyp- och tre produktionsplan i backen. Ingen gnällde när vi satte ~40 viggenplan i backen som dessutom var sämre och betydligt dyrare i drift/produktion.
Men det är väl typiskt svenskt.

Redaktör

Nu får ni upplysa mig - vad spelar det egentligen för roll om Jas är med eller inte när det är ett arkadflygspel? Det är ju bara utseende och symboler utan någon praktisk betydelse. Jag blev förvånad över att utvecklarna/pr-nissarna snackade så mycket om realism, samma sak återkommer här i kommentarerna.


signatur
Inaktiv
Skrivet av qlz:
Skrivet av Heat:

@ qlz.. vart ser du det? Ser bara en EF2000 med två stycken *tappade svenska ordet* Thrusters ^^, .. mot för jas 39 gripen som bara har en Thruster

http://www.fz.se/bilder/_img.php?m=0&i=66878
Kärran till vänster. Har även sett fler bilder någonstans där man tydligt ser det.

Skrivet av TruB:

MFC skrev:
qlz skrev:
Roligt att våran egen JAS-39 Gripen finns med i spelet med tanke på hur få länder som äger sådana.
Förbaskade norrmän!!!

Undrar om den kraschar den lika ofta i spelet?..

fun fact, f16 som inte för så länge sen var USAs primära flyg har sämre olycko-statestik i jämnförelse med Jas Gripen.
Olyckligt för Jas att det skedde en på en uppvisning.

Känns lite konstigt att folk gnäller på JAS:en. Vi har satt två prototyp- och tre produktionsplan i backen. Ingen gnällde när vi satte ~40 viggenplan i backen som dessutom var sämre och betydligt dyrare i drift/produktion.
Men det är väl typiskt svenskt.

Ah, såg inte den 8) <-- blindglasögon

@tompa, Kul att det är med bara

Medlem

Är inte Ace Combat exakt samma spel?

Medlem
Skrivet av Tompa:

Nu får ni upplysa mig - vad spelar det egentligen för roll om Jas är med eller inte när det är ett arkadflygspel? Det är ju bara utseende och symboler utan någon praktisk betydelse. Jag blev förvånad över att utvecklarna/pr-nissarna snackade så mycket om realism, samma sak återkommer här i kommentarerna.

Håller med.

Dessutom är jag personligen ett simulator fan och älskar allt från IL2 till Lockon och det nya DCS serien. Arkad kan vara kul en liten stund tex Battlestations men annars är det inget som tilltalar mig.

Att pr/ubi tjötar om realism i mellan åt är tamefan löjligt, realism i vadå kan man fråga sig..

Medlem

Själv väntar jag fortfarande på uppföljaren till Strike commander.. det var sjysst flyspel det...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Mm fan älskade ace combat 2 på playstation back in the days.. ska nog skaffa detta till pc om det är bra.

Jag antar att ubi försöker sälja spelet med realistisk grafik för det ser fan väldigt nice ut, husen ser ju ut o ha mkt snyggare utseende än ace combats cubes med shades of grey

Medlem

Spelet ser underbart ut!

Medlem

Bara att våra egna Gripen och Viggen (enligt obekräftad utsago någonstans, bara Gripen kommer de långt med) finns med gör att det antagligen lockar en hel del svenska köpare, verkar bli ett riktigt trevligt lir med en bra mängd flygplan. WTG Ubi


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar