Sista frågan innan jag inhandlar mitt 8800GT

Medlem
Sista frågan innan jag inhandlar mitt 8800GT

Hejsan. Nu har jag besämt mig för att köpa ett 8800GT grafikkort. När jag går in på en sida som t.ex. Dustin.se och söker på 8800GT 512MB så kommer det upp ungefär 10-12 olika modeller. Men vad är det för skillnad på alla olika... Ett 8800GT 512MB är tillverkat av Albatros och såldes för runt 1790:-, och ett 8800GT 512MB är tillverkat av Asus, men säljs för runt 2000:-... Vad är det för skillnad, när alla korten är 8800GT, och alla har 512 MB's minne, men kostar olika...:S
Blev lite förvirrad när jag skulle beställa...

All hjälp mottages, tack

nj
Medlem

I dagsläget så använder (nästan) alla tillverkare nVIDIAs referensdesign, kylning, etc. Det som främst skiljer mellan de olika tillverkarna är vad de skickar med i paketet (olika spel/program) samt klistermärket som sitter på kylaren, möjligen att det även kan skilja lite på garantilängden mellan olika tillverkare.

Det finns några undantag, tex BFG, EVGA och XFX vet jag har några modeller som kommer aningen överklockade direkt från fabriken, men så kostar de en del mer med jämfört med deras "vanliga" GT-kort.

Så egentligen är det bara märket du betalar extra för om det nu inte råkar vara någon överklockad modell då.

Medlem
Skrivet av nj:

I dagsläget så använder (nästan) alla tillverkare nVIDIAs referensdesign, kylning, etc. Det som främst skiljer mellan de olika tillverkarna är vad de skickar med i paketet (olika spel/program) samt klistermärket som sitter på kylaren, möjligen att det även kan skilja lite på garantilängden mellan olika tillverkare.

Det finns några undantag, tex BFG, EVGA och XFX vet jag har några modeller som kommer aningen överklockade direkt från fabriken, men så kostar de en del mer med jämfört med deras "vanliga" GT-kort.

Så egentligen är det bara märket du betalar extra för om det nu inte råkar vara någon överklockad modell då.

Så om jag fattade det rätt så är det alltså inte någon stor skillnad på alla olika modeller?

Medlem

Säger bara

...Köp ett riktigt ATI kort i stället. Som t.ex. X1950XTX eller
HD2900.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Säger bara

...Köp ett riktigt ATI kort i stället. Som t.ex. X1950XTX eller
HD2900.

Menar du att 8800GT är en kopia av ett ati kort?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

nj
Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Säger bara

...Köp ett riktigt ATI kort i stället. Som t.ex. X1950XTX eller
HD2900.

Som både överlag presterar sämre och är betydligt dyrare än ett Geforce 8800GT?
Mycket bra val måste jag säga, kasta ut mer pengar och få mindre för det!

Skrivet av caddylac:

Så om jag fattade det rätt så är det alltså inte någon stor skillnad på alla olika modeller?

I dagsläget så är det inte det, nej.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Säger bara

...Köp ett riktigt ATI kort i stället. Som t.ex. X1950XTX eller
HD2900.

varför köpa SÄMMRE kort?
ATI kort idag är ett sämre val än Nvida. det bara är så. sluta vara fanboy.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Säger bara

...Köp ett riktigt ATI kort i stället. Som t.ex. X1950XTX eller
HD2900.

Varför lura på någon skräp? Bara för att du råkat köpa skräp behöver du inte låta någon annan göra det, jag förstår inte ditt inlägg över huvud taget.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar