VERKTYG? LETA HÄR FÖRST!

Medlem

http://www.sketchup.com/

Ett enkelt ritprogram som passar enklare behov.

Fruktansvärt lätt att lära sig.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag måste rekommendera
Comodo BOClean Anti-Malware

Som är ett ypperligt supplement till vad du nu kör för spyware/malware program.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem
Skrivet av jastor:

Jag måste rekommendera
Comodo BOClean Anti-Malware

Som är ett ypperligt supplement till vad du nu kör för spyware/malware program.

Kan lika gärna rekommendera alla Comodo program. Fast det finns en sak man måste veta med BOClean, man ska bocka ur "Automatic cleanup of winsock connectivity" för annars kan det göra så explorer inte fungerar som det ska. Dock inte säker på att det just var den inställningen men en gång så hände något med winsock så nästan inget gick att starta eller göra och det var strax efter BOClean hade tagit bort något spyware

Inaktiv

Behövde program eftersom jag vid många olika tidpunkter ska göra business etcetera och glömde tiden då och då.

Hittade detta som är suveränt. Det poppar upp och påminner.

Talking Alarm Clock 1.5 free download: http://www.dailyfreeware.net/2007/11/23/talking-alarm-clock-1...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Ahh grymt unix. Precis vad jag behövde!

Inaktiv

Verktyg... Själv använder jag Eclipse och NetBeans för utveckling i Java, och SharpDevelop (eller #develop) för utveckling i C# (som alternativ till Visual Studio Express). Alla dessa är gratis med öppen källkod (foss).


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Jag använder Devcpp för C++

Inaktiv

Skitbra tråd! Är den inte redan klistrad så borde det bli det!

Hade varit fint med några program i listan som kan användas till arbetet, tänker mest på e-mailklienter. Program som förenklar pappersarbete vore NICE!

nj
Medlem
Skrivet av dArp:

Skitbra tråd! Är den inte redan klistrad så borde det bli det!

Hade varit fint med några program i listan som kan användas till arbetet, tänker mest på e-mailklienter. Program som förenklar pappersarbete vore NICE!

Två mailklienter finns redan nämnda i nätverk/kommunikationsbiten (Thunderbird+Evolution).
Thunderbird är i mitt tycke riktigt trevligt, kombinerar man den med Lightning-addonen samt Google Calendar provider (och har ett konto på Google för att nyttja Google Calendar) så kan man enkelt hålla flera olika datorer synkade med samma info, något som jag nyttjar sedan jag köpte min bärbara dator här i sommar.
Finns ju även andra kalenderprogram som tillåter synkning från Google Calendar, tex betalversionen av Rainlendar som då kan visa infon på desktop och liknande.

Finns även gott om andra addons till Thunderbird som gör det till en ännu bättre mailklient än vad det redan är.

Medlem

är det någon här som vet nån bra program som kollar att dit/mitt ram minne mår bra ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

memtest86 är det som gäller, men du måste skriva ut och boota från BIOS.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Rightmark CPU Clock/Power utility (RMClock)
Gratis program för att visa CPU-info, och för att ange olika energisparprofiler. I mitt fall fungerade inte Cool & Quiet i Vista pga begränsat stöd i BIOS för Vista. Mha RMClock kunde jag lösa det ändå och nu ligger CPUn på 29C i idle.
Påstås dessutom hantera throttling bättre än AMDs egna drivrutiner.


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Medlem

Rightmark CPU Clock/Power utility (RMClock)


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

kan rekommendera FlashMute, ja det är vad det låter som. Det kan vara bra att ha om man vill spela tex ett flashspel och lyssna på go musik från en mediaspelare samtidigt fast det inte finns nån muteknapp i spelet. [http://www.indev.no/?p=projects#flashmute]


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Nån som kan tipsa om ett bra spelinspelnings program då??:(


signatur

Wai

Medlem

Letar efter ett bra portforwrd program så jag kan hosta wc3 nägra förslag?? har D-link dfl-210 router/brandväg

nj
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Letar efter ett bra portforwrd program så jag kan hosta wc3 nägra förslag?? har D-link dfl-210 router/brandväg

Att fixa med portar gör du via din routers mjukvara, du borde kunna logga in på den om du surfar till 192.168.0.1 eller 192.168.1.1.
Fungerar inte någon av de två IP-adresserna så öppna en kommandprompt och skriv ipconfig, kontrollera vilken IP-adress som är angiven för "Default Gateway" och använd den.
Sedan vad det är för användarnamn/lösenord samt exakt hur du släpper genom portar i just den routern får du kolla upp i dess manual.

Medlem

Snyggt jobbat :3

Får ta mig en titt på några av programmen :3


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Bra lista, jag känner igen många program som är bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

WMV MP4 Converter
Den kan konvertera / redigera alla typer av videofiler, och har alternativ för att konvertera video för multimedia enheter.

Medlem

VAd används för att få fram effekten på bilden i toppen på denna sajt? Hjälp!

123
Skriv svar