Vista Nätverk

Inaktiv
Vista Nätverk

Precis instalerat Vista.
Allt funkade kannon förutom att inte drivrutinerna fans till mitt 3com kort.
Helt plötsligt så kommer jag inte ut på nätet längre. Enbart Explorer som fungerar ok. Konstigt. Stängt av brandvägg och Routerns BB med. Värkar inte funka msn, Icq, Mirc och spel. Kostigt? Tips på vad jag kan hitta på?

Inaktiv

1. installera ett riktigt operativsystem.
(om du inte vill kan du läsa vidare.)
2. kika om du överhuvudtaget fått någon dhcplease, att den fortfarande är aktuell och att dns är rätt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Jo prob med DNS. Ska kolla in det lite närmare.

Inaktiv

Iallafall allt värkar vara i sin ordning. Skumt. Att mycke blir blockerat endå. Kanske en bugg i brandvägg men det har jag inte hört talas om.:$

Inaktiv

ehm... nu läste jag igen, menar du att du kommer ut på nätet via explorer, men inget annat? :blush3:
isf kan du glömma vad jag sa. >_<


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Saknas drivrutinerna verkligen? Om så är fallet så är nog ett besök på 3coms site en bra idé (med en annan dator...).

Kolla i device manager att det verkligen är drivrutinerna som saknas, kanske är det bara något fel på konfigureringen?

Medlem

Stor humor att inte MSN funkar
Tycker att MS borde ha stöd för sina egna program.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Jo tog hem nyaste drivers en till mitt 3com kort. Vista har inte dom drivsen. Skumt att nästan bara explorer funkar. Kanske är något fel. Som sagt nerladdad version av Vista men det allt funkade när jag körde igång det. Kanske får köra en reinstall. Suck låter lite väl.

Medlem
Skrivet av FZ Regler:

§1.4. Inga wareztips eller multiplayerfusk
Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet. Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som t ex bottar eller olika exploits.

1
Skriv svar