Medlem
dvd-rip

Har lite problem med dvd-tittande på datorn, bl a ett störande bakgrundstjut. spelar ingen roll oavsett vilken spelare jag kör med.

Men rippade dvd:er fungerar utan problem, så jag tänkte fråga om nån vet något bra rip-program?

Eller om nån har nåt tips på nån inställning eller liknande i win som skulle funka, kör för tillfället 2000.

Medlem

har aldrig testat att rippa dvd, men om det tar lika lång tid som att göra åt andra hållet är det inte värt det...

kanske ska testa att avinstallera alla codec du har och börja från början. kan vara två codec som bråkar om vem som har högsta prioritet kanske?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Leta upp en DVD converter på google, så funkar det skit bra för mig, tar liksom bara 3-4 timmar att converta "X" format till DVD format


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

haha, jag antar att du är ironisk när du säger att det funkar skitbra. 3-4 timmar är min erfarenhet också, fast det var iofs på gamla burken. kanske bara tar 2-3 timmar nu, vem vet


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

tveksam att det är codecs som bråkar. inte installerat nåt till wmp, som jag f ö inte använder, dock kör jag vlc eller powerdvd.

hmm, minns inte att det tog så lång tid, fast tiden lär väl öka med kvaliteten. jaja, men tid finns, har ju nätter om inte annat.

Medlem

Kan rekommendera "DVDShrink". Sök på Google.

Tar 5-10 minuter att få ner DVD'n till disken.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

tackar. har kört det förut, men funderade nu på om det fanns nåt bättre.

Inaktiv

varför inte bara lyfta filerna som de är, eller skapa en iso?
ganska onödigt att hålla på och koda om...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av misaer:

tackar. har kört det förut, men funderade nu på om det fanns nåt bättre.

Jag skulle nog köra DVDshrink också, slipper man allt joxande som dom riktiga killarna gör.

Du funderar om det finns något bättre.....jorå, finns bättre program, men det är då man får fixa och ställa in olika prylar, behövs oftst flera program för att det ska bli bra = jobbigt

Medlem

tusen tack för det, då blir det dvdshrink.

Medlem
Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

varför inte bara lyfta filerna som de är, eller skapa en iso?
ganska onödigt att hålla på och koda om...

Det går inte att lyfta filerna från en DVD till hdden för dom flesta har ju kopieringsskydd

Inaktiv

det fungerar utmärkt ändå.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar