Öpnna .cue fil?

Inaktiv
Öpnna .cue fil?

Jag laddade ner en .cue fil och en .bin fil.

Hur öppnar jag .cue filen? Jag får upp VLC media player när jag klickar upp den, vilket inte fungerar.

Typ Nero? Och .bin filen?

Jag har inte admin rättigheter så det funkar inte alltid att ladda ner något och installera. (Men detta är INTE nåt wares grejs)


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

.cue-filen öppnas med alcohol 120 eller daemontools eller annat program som har en funktion för virtuell cd-rom. .bin-filen öppnas sedan automagiskt av programmet du använder


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

.cue-filen behövs inte ens om du ska mounta en data-CD i Daemon Tools.

Medlem

näe, inte i nero/alcohol heller men varför göra det krångligt för sig när man ska försöka förklara


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Gick inte att installera dem tyvärr.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Varför inte?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

>> Jag har inte admin rättigheter så det funkar inte alltid att ladda ner något och installera. <<

Kan du inte fixa så du får admin rättigheter då?

Det kanske inte är din dator?

Program som Alcohol 120 och Daemon tools är nästan nödvändiga att ha på datorn då mycket man laddar ned är i någon form av image format. Dessutom är det bra för att testa saker innan man bränner ned, eller för att köra dem direkt från hårddisken.

Ifall du får rättigheter att installera så.........

Här hittar du Daemon tools

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategor...

(glöm inte att skapa en virtuell drive bara)


signatur

"Konst är det man inte kan, annars vore det ingen konst"

Inaktiv

Behöver administratörsrättigheter när jag kör installationsprogrammet, vilket jag inte har och det är inte ens nån idé att försöka prata med datakillarna, de kommer endå inte att tro på en. Men det är inte så viktigt, jag får strunta i det.

Tack endå Hwergelmer!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av DimensionX:

>> Jag har inte admin rättigheter så det funkar inte alltid att ladda ner något och installera. <<

Kan du inte fixa så du får admin rättigheter då?

Det kanske inte är din dator?

Program som Alcohol 120 och Daemon tools är nästan nödvändiga att ha på datorn då mycket man laddar ned är i någon form av image format. Dessutom är det bra för att testa saker innan man bränner ned, eller för att köra dem direkt från hårddisken.

Ifall du får rättigheter att installera så.........

Här hittar du Daemon tools

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategor...

(glöm inte att skapa en virtuell drive bara)

Det är skolans dator, och visst jag kan ju fråga men jag har inte stora förhopnningar om det. Jag ska däremot lämna in den för att på visual basic typ installerat och då måste de lätta på admin rättigheterna. Kanske ska försöka då igen.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Låter bra. Passa på då


signatur

"Konst är det man inte kan, annars vore det ingen konst"

1
Skriv svar