VLC problem

Inaktiv
VLC problem

Har problem med VLC, bilden är alldeles för mörk. Samma sak i andra mediaspelare (wmp) dock ej i tv från mitt tv-kort. Har inte detta problemet när jag kollar på samma film i en annan dator. Antar att det saknas någon codec, vad ska man ladda ner?

Någon som kan hjälpa mig?


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=11433

Där står det om lite olika codecs packs osv. Nåt där kanske hjälper.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Iförsig när jag tänker efter så funkar det ju bra när jag skickar bilden från min dator till TV. Det är bara när jag använder VLC och spelar upp filmen på skärmen som det blir mörk bild. (och ja jag har inte låg brightness )

Kan det vara grafikkortet el skärm drivrutinerna som gör det?


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

signatur

"Konst är det man inte kan, annars vore det ingen konst"

Inaktiv

Jag fick samma problem när jag uppdaterade mina grafikkortsdrivisar (Nvidia) i oktober, så varje gång jag tittar på video måste jag justera färgvideoinställningarna (som inte sparas även om jag försöker). Ofta räcker det med att bara öppna Nvidias kontrollpanel och hålla musen över "Video och television" - då blir bilden normal, till nästa video.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Jag fick samma problem när jag uppdaterade mina grafikkortsdrivisar (Nvidia) i oktober, så varje gång jag tittar på video måste jag justera färgvideoinställningarna (som inte sparas även om jag försöker). Ofta räcker det med att bara öppna Nvidias kontrollpanel och hålla musen över "Video och television" - då blir bilden normal, till nästa video.

Ja eftersom jag också kör Nvidia kanske det är där problemen sitter. Ska testa att ändra lite inställningar där. Annars blir det väl att köra något annat program där man måste ladda hem 1223 olika codecar.:\


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Hm, ominstallerade drivrutinerna nyligen, nu är tydligen all video normal.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Hm, ominstallerade drivrutinerna nyligen, nu är tydligen all video normal.

Ska testa det jag också. Tror att när jag installerade mitt TV-kort så fuckade det upp drivrutinerna till grafikkortet på något sätt :\.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Tack för hjälpen.

Det löste sig med en ominstallation av drivrutinerna till grafikkortet.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

1
Skriv svar