Inget World in Conflict till konsol

Medlem
Inget World in Conflict till konsol

Dags att ändra Plattformar: PC, Xbox360, PS3 då?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Har inget problem med det, RTS hör hemma på PC

Medlem

Haha, consolerna blev ägda!

Medlem

Visst skillnaderna är nog en del. men de största problemet är nog att dom ej är hundra på att koda på tillexempel playstation 3 (väldigt svårt att koda på för att få bra resultat.
Sen tror jag aldrig strategi på konsol kommer bli något.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Haha, consolerna blev ägda!

HAHA lika ägda som när konsolerna hade killzone 2, Gear of War 2, Halo 3. Hade pc det nej.

Medlem

Halo var ingen förlust.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Hannu87:

Haha, consolerna blev ägda!

HAHA lika ägda som när konsolerna hade killzone 2, Gear of War 2, Halo 3. Hade pc det nej.

mjo. tre stycken avarage-shooters som det redan finns aldeles åt helvete för många av.

"jättesynd" - verkligen - det är tragiskt.

Medlem

Nelson says : HA HA !


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Fruktansvärt bra spel på dator. Jag har dock svårt att tro att det någonsin skulle kunna bli lika bra på konsol. Tror helt enkelt inte på RTS med gamepad. Därför skulle det inte förvåna mig om Halo Wars säljer under förväntan. Annars lär det väl mest sälja på namnet.

Medlem
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Hannu87:

Haha, consolerna blev ägda!

HAHA lika ägda som när konsolerna hade killzone 2, Gear of War 2, Halo 3. Hade pc det nej.

fast det hade ju inget att göra med att pcn skulle va sämre som spelplattform, utan för att ms och sony ville kränga konsoler.

här har ju massive praktiskt taget gått ut och sagt
att konsoler suger (i.af till strategispel)


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Haha, consolerna blev ägda!

ja, haha. kul att dom som inte har en pc inte kan spela det...

...INTE

Varför detta hat mot dom som bara har konsol eller bara har en pc? Det är väl roligare att så många som möjligt kan spela det, eller?

Medlem
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Hannu87:

Haha, consolerna blev ägda!

HAHA lika ägda som när konsolerna hade killzone 2, Gear of War 2, Halo 3. Hade pc det nej.

Åh..nej.. Inget halo, jag blir så ledsen över att jag inte får spela världens mest överskattade spel :P:P

Medlem

Spelet hade varit sämst på konsol.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Spelet hade varit sämst på konsol.

Du och dina kommentarer. Jag hoppas du halkar på pedalerna och slår bollarna i ramen nästa gång du cyklar.

Medlem

jarulf: Moget hot hahaah ;P

Men men det hade säkert gjort sig skit på konsoll skulle jag gissa och det är säkert därför dom la ner det. Det funkade inte lika bra som till pc, Ungefär som att sport spel suger åsne på pc så suger RTS på konsoll


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Nu kanske det går upp för andra utvecklare också att RTS spel inte hör hemma på konsol.

Medlem

Stackars konsolägare.

Vila i frid

Skärp er nu grabbar. Inget mer skitsnack i tråden tack, håll er till topic.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Hannu87:

Haha, consolerna blev ägda!

HAHA lika ägda som när konsolerna hade killzone 2, Gear of War 2, Halo 3. Hade pc det nej.

fast det hade ju inget att göra med att pcn skulle va sämre som spelplattform, utan för att ms och sony ville kränga konsoler.

här har ju massive praktiskt taget gått ut och sagt
att konsoler suger (i.af till strategispel)

Det handlar nog mest om lathet från tillverkarnas sida. Spel till PC måste optimeras mer, vilket man märker på spel som Gears of War och GTA IV.

Skulle inte direkt påstå att konsolerna blev ägda då RTS hör hemma på PC, de svider nog mer för PC-gamers att dom flesta bra FPS-spel släpps på konsol, där de enligt många inte hör hemma.

Medlem

Bra av FZ att faktiskt anstränga sig lite och ta kontakt med företaget i fråga, hellre det än F5-spam på kotaku :). Fortsätt så FZ!

Redaktör
Skrivet av Drapan:

Bra av FZ att faktiskt anstränga sig lite och ta kontakt med företaget i fråga, hellre det än F5-spam på kotaku :). Fortsätt så FZ!

Det ska man som journalist helst alltid göra. Men som vanligt handlar det om resurser - det tar tid att göra allt jobb från grunden.


signatur
Medlem

RTS hör inte riktigt hemma på konsol. En gamepad är helt enkelt inte gjord för att markera saker.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Gött att höra !

Medlem

Kan inte vänta på expansionen! Wic är mitt absoluta favorit-rts! Skitkul online och grymt bra Sp...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Drapan:

Bra av FZ att faktiskt anstränga sig lite och ta kontakt med företaget i fråga, hellre det än F5-spam på kotaku :). Fortsätt så FZ!

Det ska man som journalist helst alltid göra. Men som vanligt handlar det om resurser - det tar tid att göra allt jobb från grunden.

Du kan få en kaka av mig varje gång du hinner med det:heart:

För övrigt.
Givet köp denna exp.

Medlem
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Hannu87:

Haha, consolerna blev ägda!

HAHA lika ägda som när konsolerna hade killzone 2, Gear of War 2, Halo 3. Hade pc det nej.

Men den skiten är ju inget att ha hahaha.

Oandra sidan är "World in conflict" inget att ha heller:down:


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

KoP
Medlem
Skrivet av Ankh:

Halo var ingen förlust.

Personligen är World in conflict ingen förlust heller.. har 0-intresse av det. Men tråkigt för dom med konsoll som såg fram emot det.

Medlem

Enligt mig är det en självklarhet att Strategi inte håller på konsol, lika så FPS. Strategi och fps bör man endast spela på PC. Härligt med en exp iaf, älskar ju WiC..

Medlem
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Hannu87:

Haha, consolerna blev ägda!

HAHA lika ägda som när konsolerna hade killzone 2, Gear of War 2, Halo 3. Hade pc det nej.

Haha, jämför du de spelen med WIC? XD Consolkvalitét. usch nej.

12
Skriv svar