Inget World in Conflict till konsol

Medlem

RTS skall ändast spelas på PC


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Till er som säger att det skulle ha blivit dåligt på konsol eller att det inte skulle bli bra att spela med en handkontroll har fel.
Kontrollen var lika given som kontrollen till PC, det kändes som att det var självklart att det var så man skulle använda kontrollen.
Ang att det inte passar på konsols, detta spel gjorde det till 100%. Riktigt bra jobb med att få in intensiteten utan att det blir för ohanterbart.

Kan förstå Massive att de inte släpper det till konsol, de är smarta och har en hög standard för kvalitén på sina spel och då spelet var riktigt kul och bra konverterat så var det inte samma höga kvalité som till PC. Tråkigt men smart drag av Massive, de skyddar ju ändå sitt och WiC rykte.

Men nu kan vi ju glädja oss till att vi får lira som ryssar i PC versionen och det är riktigt kul tillägg.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

PC <3


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Tycker de va synd tror WiC kunde passat ganska bra på konsol.

Medlem
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Hannu87:

Haha, consolerna blev ägda!

HAHA lika ägda som när konsolerna hade killzone 2, Gear of War 2, Halo 3. Hade pc det nej.

Portade spel blir ofta skit på PC, så det kvittar. Halo är väl inget kvalitetsspel, gillar i och för sig inte WIC heller. COH är fan så mycket bättre


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Både bra och dåligt antar jag. Bra att dom inte släpper en konsol version som dom är missnöjda med. Bättre att satsa hårdare på PC isåfall.

Mindre bra att konsol ägarna inte får uppleva WiC(om dom nu inte råkar ha en bra dator till hands!). Uppgraderade datorn nyligen så jag har inget att oroa mig för i alla fall, annars hade jag väl blivit ganska så besviken eftersom jag är förälskad i spelet. :]

Medlem

RTS hör hemma på PC! Punkt!


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

Aldrig jag skulle spela varken FPS eller RTS på konsol... det är ju helt jävla onödigt.

edit: kanske med Wii liknande kontroller iofs...

Medlem

Är det helt ärligt någon som spelar World in conflict fortfarande? Det var verkligen inte kul.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Är det helt ärligt någon som spelar World in conflict fortfarande? Det var verkligen inte kul.

Det är väl en smaksak - jag tycker det är fruktansvärt roligt spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Måste hålla med om att både RTS och FPS gör sig bäst med mus+tgb. Men om det finns stöd för mus+tgb på konsollen så ser jag inget fel med det. Men RTS utan Mus.. HAHA jo tjena.

Medlem

Hmm det jag undrar e vem spelar WiC för kampanjen? Kan inte vara många. Så då ska man betala 400 spänn för några extra kartor o nån ny enhet kasnke tror inte det.. tycker att dom borde lägga pengarna på en uppföljare istället. Det e ju ett jävligt bra spel i grunden

Medlem
Skrivet av J.Hytte:

Hmm det jag undrar e vem spelar WiC för kampanjen? Kan inte vara många. Så då ska man betala 400 spänn för några extra kartor o nån ny enhet kasnke tror inte det.. tycker att dom borde lägga pengarna på en uppföljare istället. Det e ju ett jävligt bra spel i grunden

Kommer inte vara så dyrt vad jag hört, snarare runt 100-lappen. Dessutom är ju kampanjen sjukt bra!

Medlem

OMG! Ett spel som inte släpps till Konsol!
Det brukar vara tvärtom, att pc inte får spelen.

Medlem
Skrivet av krukan6:

RTS hör hemma på PC! Punkt!

Nä..................alla spel hör hemma på PC!


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv
Skrivet av Emetic:
Skrivet av krukan6:

RTS hör hemma på PC! Punkt!

Nä..................alla spel hör hemma på PC!

Inte Super Mario ch Zelda

Jag tycker det är bra att dom bara satsar på PC, det skulle kunna bli en flopp, och dom vill behålla sitt bra rykte, förståligt.

Inaktiv
Skrivet av Hero_Swe:

Har inget problem med det, RTS hör hemma på PC

Nej vem säger det? Du? Alla spel hör hemma på konsoll

Inaktiv
Skrivet av J.Hytte:

Hmm det jag undrar e vem spelar WiC för kampanjen? Kan inte vara många. Så då ska man betala 400 spänn för några extra kartor o nån ny enhet kasnke tror inte det.. tycker att dom borde lägga pengarna på en uppföljare istället. Det e ju ett jävligt bra spel i grunden

Jag spelar Kampanjen. Kampanjen är ju sjukt bra dessutom:) Man spelar ju inte över internet precis. Om det hade kommit till konsoll då hade jag lätt kört online. Live är det bästa som finns. Lätt tillgängligt och super bra.:D

Inaktiv
Skrivet av Sviskon:

Aldrig jag skulle spela varken FPS eller RTS på konsol... det är ju helt jävla onödigt.

edit: kanske med Wii liknande kontroller iofs...

Nej men att du suger på det. Du tycker det är lättare med mus och targentbord eftersom att det är det enda du vet. Kontroll äger Mus. Jag har inte spelat spel på dator på 3 år. Jag har Xbox 360 och det är allt man behöver Har iof PS3 också men den kollar jag bara på Blu-Ray filmer på. Jag såg framemot att få spela WiC på Xbox 360:\ Hoppas dom ändra sig. De säger ju att Xbox 360 och PS3 har bättre hårdvara än den på PC så det borde vara bättre på konsoll än PC Och Guitar Hero spelen finns ju bara på Konsoll okej några har kommit till PC men det är inte samma gitarr kontroller som på konsoll utan man har ju bara Guitar Hero 2 kontrollen med sladd

12
Skriv svar