vad väljer man?

Inaktiv
vad väljer man?

Norton
F-secure
Avast
Nod-32

Behöver ett bra program idag.

Medlem

Har du inte redan skapat en tråd om det här?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

jo men ja behöver verkligen hjälp! Blir helt spattig när jag får virus/maskar/trojaner för jag vet typ aldrig vad ja ska göra

Medlem

Må så vara, men du får tyvärr inte snabbare svar ju mer trådar du skapar om ämnet.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Du har ju beställt NOD32 redan.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Av dom programmen som du skriver så har jag testat alla utom Nod-32.
Norton tycker jag inte värst bra, krävande för datorn och jag litar inte helt på Norton.
F-secure tycker jag verkligen är dåligt för att de krävande och det kan få vissa spel att bugga sig.
Avast har jag inte stött på några problem däremot funkar klockrent.

Medlem

NOD32 är mycket effektivt och tar nästan inga resurser av datorn. Norton däremot var åtminstone i tidigare versioner extremt nedslöande, om det blivit bättre i senaste versionen återstår att se. Avast eller AVG är väl inte fel, gratis båda två. F-Secure vet jag inget om, men betvivlar att det är bättre än NOD32.

Skulle jag välja alternativ till NOD32 så ligger AVG bra till, gratis och hyfsat effektivt.

Glöm inte att för att vara lite säkrare så skippar man IE samt Outlook*, ta Firefox + Thunderbird istället.

Medlem
1
Skriv svar