Postal 2 på Nobelmuseet

Robot
Medlem
Postal 2 på Nobelmuseet

Tycker att det är lite onödigt att vara så pass extrem för att påpeka det uppenbara gällande just yttrandefrihet. En mer omsorgsfullt vald representant hade ju varit att föredra...


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

LOL


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

konst börjar bli riktigt rampage numera, Postal2 på Nobelmuseet och sen har vi hon psycho tjejen som blev tvångsomhändertagen då hon i konstens ära låtsades vilja ta livet av sig!

Medlem

Tyckte spelet var roligt, när jag spelade det för många år sedan.
Om man nu ska stämma en utvecklare för att spelet är våldsamt, då tycker jag vi stämmer alla tv-kanaler.

Vill jag spela ett spel med mycket (överdrivet) våld i, så gör jag det. Ingen ska komma och bestämma vad jag får och inte får spela.

Medlem

Haha rätt otippat måste jag säga

Blev faktiskt lite sugen på att ta och lira lite Postal

P.S. "Helsingborgs tilngsrätt" tror att det smög sig in ett "L" där Tomas D.S.

Känns som yttrandefriheten används i fel syfte nuförtiden. När den används i politiskt syfte så är yttrandefriheten dålig men när den används i sådana här löjliga upptåg så är det tydligen okej.


signatur
Medlem

Haha lika bra!

Medlem

hahah, bästa spelet


signatur

//monster

Medlem

"Utställningen tar upp frågan var gränsen för vad man får säga går. Yttrandefriheten granskas utifrån religion, politik och samhälle"

Har inte detta redan testats iom Mohammed-teckningarna och den där rondell-hunden?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nu kom jag att tänka på Postal 3, kommer inte det ut i år?
Anywayz, coolt.

Medlem

Postal 2 är så nice kolla in min tribute film till Postal http://se.youtube.com/watch?v=vo2vyXLBlEA den är lite filosofisk men våldet kommer oroa er inte.^^


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tycker inte det borde finnas ett ord kallat yttrandefrihet, för det är ju bara löjligt. Man kan inte säga någonting i dagens samhälle utan att bli straffad fört.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Redaktör
Skrivet av Tommy_h:

Tycker inte det borde finnas ett ord kallat yttrandefrihet, för det är ju bara löjligt. Man kan inte säga någonting i dagens samhälle utan att bli straffad fört.

Förutom de där direkt uppenbara rasistiska sakerna, kan du ge några exempel på vad du inte får säga?


signatur
Medlem
Skrivet av mini-mus:

Tycker att det är lite onödigt att vara så pass extrem för att påpeka det uppenbara gällande just yttrandefrihet. En mer omsorgsfullt vald representant hade ju varit att föredra...

Vad menar du är det uppenbara? Yttrandefrihet ÄR rätten att uttrycka/yttra det extrema, det som är obekvämt, och då är sånt som Postal 2 - som en del personer på maktpositioner vill förbjuda, precis som folk i maktpositioner förr velat förbjuda "farliga" filmer, böcker, serietidningar osv - ett ypperligt exempel i debatten om yttrandefriheten ska ha några gränser, och i så fall vilka. Eller om man överhuvudtaget kan påstå att yttrandefrihet råder om sånt som det rådande samhällsklimatet anser vara "opassande" är förbjudet...

Medlem
Skrivet av andman:
Skrivet av mini-mus:

Tycker att det är lite onödigt att vara så pass extrem för att påpeka det uppenbara gällande just yttrandefrihet. En mer omsorgsfullt vald representant hade ju varit att föredra...

Vad menar du är det uppenbara? Yttrandefrihet ÄR rätten att uttrycka/yttra det extrema, det som är obekvämt, och då är sånt som Postal 2 - som en del personer på maktpositioner vill förbjuda, precis som folk i maktpositioner förr velat förbjuda "farliga" filmer, böcker, serietidningar osv - ett ypperligt exempel i debatten om yttrandefriheten ska ha några gränser, och i så fall vilka. Eller om man överhuvudtaget kan påstå att yttrandefrihet råder om sånt som det rådande samhällsklimatet anser vara "opassande" är förbjudet...

Jag påpekade endast att man bör överväga att använda sig av lite mer passande representanter för en sådan pass viktig och lika självklar fråga som just yttrandefriheten. Om du läser några extra gånger innan du eldar upp dig, hade jag inte behövt slösa 1min på det här och samtidigt idiotförklarat dig.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Människor är inte tvingade till att läsa kränkande böcker se på extremt våldsamma filmer eller spela sjuka spel bara patetiskt att dom vill porta sånt dom inte gillar och förstår.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Postal 2 är antagligen det bästa spelet som någonsin gjorts. Dö, slynor! Postal Dude coming through.

Medlem

Postal 2 är det absolut roligaste spelet jag nånsin har spelats. Fick spelet av en kompis för några år sen som betalning för en skuld.

Medlem

"Yttrande frihet gäller ju bara om man hör sånt man vill höra"

http://se.youtube.com/watch?v=6gz_KM6Nvu4


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Skrivet av Aresz:

konst börjar bli riktigt rampage numera, Postal2 på Nobelmuseet och sen har vi hon psycho tjejen som blev tvångsomhändertagen då hon i konstens ära låtsades vilja ta livet av sig!

Var inte tvångs(?)omhändertagandet en del av konstprojektet?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Var inte tvångs(?)omhändertagandet en del av konstprojektet?

Jag undrar detsamma - fick aldrig klarhet i det via aftonbladets smått kryptiska artikel. Dock har jag för mig att "livet" innanför murarna och världen där låg i fokus för själva konstprojektet, medan "omhändertagandet" endast var en del av processen mot sitt mål.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Aresz:

konst börjar bli riktigt rampage numera, Postal2 på Nobelmuseet och sen har vi hon psycho tjejen som blev tvångsomhändertagen då hon i konstens ära låtsades vilja ta livet av sig!

Var inte tvångs(?)omhändertagandet en del av konstprojektet?

Jo, det var det.

Vilket jävla pucko som tycker att man skall kunna göra vad som helst i konstens namn. Tänk om ngn bankade in skallen på henne och sa "jag gjorde det för att jag ville se hur hennes hjärna såg ut så att jag kunde måla en tavla av det" och alla bara "jaha, är du konstnär - då är det Ok"...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Citat:

Utställningen tar upp frågan var gränsen för vad man får säga går.

Detta är ett snyggt sätt att smyga in utgångspunkten att det ska finnas en gräns för yttrandefriheten, samtidigt som man framstår i god bild eftersom man är öppen för hur mycket friheten att yttra sig ska begränsas.

Klassiskt argumentationstrick!

Medlem
Skrivet av mini-mus:
Skrivet av andman:
Skrivet av mini-mus:

Tycker att det är lite onödigt att vara så pass extrem för att påpeka det uppenbara gällande just yttrandefrihet. En mer omsorgsfullt vald representant hade ju varit att föredra...

Vad menar du är det uppenbara? Yttrandefrihet ÄR rätten att uttrycka/yttra det extrema, det som är obekvämt, och då är sånt som Postal 2 - som en del personer på maktpositioner vill förbjuda, precis som folk i maktpositioner förr velat förbjuda "farliga" filmer, böcker, serietidningar osv - ett ypperligt exempel i debatten om yttrandefriheten ska ha några gränser, och i så fall vilka. Eller om man överhuvudtaget kan påstå att yttrandefrihet råder om sånt som det rådande samhällsklimatet anser vara "opassande" är förbjudet...

Jag påpekade endast att man bör överväga att använda sig av lite mer passande representanter för en sådan pass viktig och lika självklar fråga som just yttrandefriheten. Om du läser några extra gånger innan du eldar upp dig, hade jag inte behövt slösa 1min på det här och samtidigt idiotförklarat dig.

Det är lugnt, jag känner mig inte idiotförklarad, för jag ställer mig fortfarande frågande: vad menar du med "passande representanter"?

Skrivet av conthox:

Jo, det var det.

Vilket jävla pucko som tycker att man skall kunna göra vad som helst i konstens namn. Tänk om ngn bankade in skallen på henne och sa "jag gjorde det för att jag ville se hur hennes hjärna såg ut så att jag kunde måla en tavla av det" och alla bara "jaha, är du konstnär - då är det Ok"...

Men skadade det här konstprojektet någon? Visst det provocerade, men att provocera har ju länge varit accepterat som ett vertkyg för att få fram sitt budskap...

Inaktiv

Det spelet är sjukt. dock bara sett bilder och hört folk snacka om det.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av conthox:

Jo, det var det.

Vilket jävla pucko som tycker att man skall kunna göra vad som helst i konstens namn. Tänk om ngn bankade in skallen på henne och sa "jag gjorde det för att jag ville se hur hennes hjärna såg ut så att jag kunde måla en tavla av det" och alla bara "jaha, är du konstnär - då är det Ok"...

Men skadade det här konstprojektet någon? Visst det provocerade, men att provocera har ju länge varit accepterat som ett vertkyg för att få fram sitt budskap...

Hon kan ju mycket väl ha tagit platsen från någon som behövde den mer.

Men yttrandefrihet är fan helt rätt, känns som att det blir mindre och mindre av det nuförtiden.

Medlem

Postal 2 tog ju begreppet "hjärndöd gameplay" till en ny nivå.
helt enkelt underbart att få ta ut sina aggressioner i spel ibland och postal ämnar sig rätt bra för den typen av användning. en slags massaker sandbox är nog den rätta beskrivningen för de som inte testat postal.

lite vridet att ta med ett spel i nobelmuseet? ja menar.. ligger det ett postal 2 fodral intill lite utprintade screenshots som visar avhuggna huvuden bland dynamit och blixtlås ?


signatur

Chooch it

Medlem

Postal 2 är skit kul!

Död åt alla moral tanter!!!


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar