Lägg till en ny partilion

Inaktiv
Lägg till en ny partilion

Hej jag har precis formaterat om min daotn och intstalerat om den helt sen så har jag 2 hårdiskar men glömde göra en partilion på hårdisk D: så den finns inte med ! finns det något sätt att göra en partilion på den nu så jag kan använda den hårdisken ? utan at instalera om datorn!


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

Medlem

Kontrollpanelen > Administrativa Verktyg > Datorhantering > Lagring > Diskhantering

Där kan du hantera din diskar (uppenbarligen)
Tror det är så grejerna heter iaf, mitt win är på engelska men jag försökte översätta.

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

Vad jag förstår så har du två hårddiskar i burken. På den ena har du bara C med Operativsystemet och på den andra finns ingen partition. Gå in i fdisk. Om den första disken är stor bör du ha två partitioner på den och bara en på hårddisk två, eftersom om du lagrar på samma som windowspartitionen så ryker allt du sparat om Windows knasar så du måste formattera.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

vill man trolla med partitioner (flytta, förstora, förminska osv) är gparteds livecd ganska användbar. som partitionmagic, fast gratis. partitionera och formatera kan den givetvis också.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar