Dan Houser om GTA IV och framtiden

Robot
Medlem
Dan Houser om GTA IV och framtiden

Trevligt, hoppas dom lägger in lite mer humor/sarkasm i nästa spel, även om det fans så var det lite utmattat. Humorn var antagligen det jag gillade mest i gta 3

Medlem

Håller med - spelar Saints Row 2 nu och tycker det är otroligt uppfriskande med humorn och att det generellt är så avslappnat, trots att kvaliteten på så många plan är uppenbart lägre än GTA4. Det innebär inte att spelglädjen blir sämre; nästan tvärtom. Nä, tyvärr lyckades jag aldrig bygga upp samma kärlek tilll GTA4 som jag kände för de tidigare spelen i serien.

Medlem

Personligen så ser jag gärna att nästa GTA fortsätter i samma stil som GTA IV. Saints Row 2 var ett grymt härligt spel och jag antar att det kommer fortsätta på samma spår med nästa spel. Så jag ser hellre att de två spelen går sina egna vägar än att de båda väljer samma stil.

Sen tycker jag att GTA IV är det bästa spelet i serien. Fattar inte hur det kan få så mycket dålig kritik av alla gamers.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Sen tycker jag att GTA IV är det bästa spelet i serien. Fattar inte hur det kan få så mycket dålig kritik av alla gamers.

Jag tror de flesta håller med om att fyran är ett bättre spel än de tidigare vad det gäller grafik och storyline och multiplayer. Tyvärr så räcker inte det riktigt till när de förstört och dummat ner resten av spelet jämfört med de tidigare.

Uppdragen är på tok för likformiga (80% är av typen åk dit, skjut, åk tillbaka) jämfört med de föregående som hade mycket större fantasi och variation. Det finns ju för fasen en hel levande stad att hitta på kul saker att göra med. Jag kan hitta på fler kul uppdrag på 5 minuter än vad som finns i hela GTA IV totalt.

Sen är spelet seriöst neddummat för det stora massan. Det fanns typ inte ett enda uppdrag som kräver tankeverksamhet, och i det få fall det var det så kom det övertydliga hints innan man ens hann börja tänka. Uppdragen var också på tok för lätta då man nästan aldrig behöver starta om ett uppdrag för man misslyckats.

Även andra saker som bilfysik, customisering och funktioner på fordonen har dummats ner eller tagits bort helt. Jämför med GTA San Andreas så märker man hur mycket som saknas i GTA IV.

Så för att summera så är GTA IV ett bra spel men jag kan ändå inte låta bli att vara lite besviken då det kunde ha varit så mycket mer. Och sen tänker jag inte ens gå in på det fullkomligt genomidiotiska kopieringsskyddet på PC-versionen för då blir det en tre sidor till.

Medlem

GTA Vice city ---> Bästa spelet i serien! Hoppas de går åt det hållet i nästa titel...

Medlem

Älskade personligen GTAIV men lite mer humor och mer variation hade ju inte varit helt fel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Dance:

Även andra saker som bilfysik, customisering och funktioner på fordonen har dummats ner eller tagits bort helt. Jämför med GTA San Andreas så märker man hur mycket som saknas i GTA IV.

Bilfysiken var en av de bättre delarna i GTA IV. Det är ljusår mellan fysiken i San Andreas och GTA IV. Utöver den håller jag med om att de skalade bort för mycket i GTA IV, ex: när jag just köpt spelet och fick för mig att leka taxichaffis, som gått att göra i nästan alla GTA tidigare, visade det sig att till och med det hade de tagit bort. Och fallskärmen, hur kunde de ta bort fallskärmen, landa på times square i fallskärm hade varit så grymt att kunna göra.

Medlem

asdfg - det du skriver tycker nog många är lika viktigt. Du har helt rätt och ett bra spel kunde blivit så mycket bättre.


signatur

Det var detta...

Medlem

GTA Vice City 2 pl0x.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar