Tekniskt kring Starcraft II

Robot
Inaktiv
Tekniskt kring Starcraft II

Har en 4 år gammal dator tror ni att man kan spela sc2 på den rellativt bra eller?

Inaktiv

Beror ju helt och på vad för dator du har. Med lite mer trovärdiga utvecklare som Blizzard kan man nog lita på att minimum kraven är det som behövs för att det ska fungera hyfsat. Dom brukar ju leverera spel nuförtiden som är snälla mot äldre system, men ska man lira hardcore så är det bara att möta rekommenderat.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Tycker att det ser asläckert ut. Skriker efter lite eller massor med AA bara


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Shader model 2 finns ju på geforce 5 och ati 9500 och uppåt så. Men de korten är ju troligen för slöa för att kunna driva spelet iaf. Verkar rätt nice ändå!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

tss, vem behöver det här när man har Dow2

Medlem

"Spelmotorn erbjuder både single- och multiplayer."

Stoppa pressarna! Här har vi sanslösa nyheter. Och bara smygs in bland andra tekniska termer och saftiga siffror. Skandal!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

tss, vem behöver det här när man har Dow2

Dagens troll.
Inget kan mäta sig med SC när det gäller RTS och kan inte tänka mig att 2an kommer göra en besviken.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Hannu87:

tss, vem behöver det här när man har Dow2

Dagens troll.
Inget kan mäta sig med SC när det gäller RTS och kan inte tänka mig att 2an kommer göra en besviken.

Du kan vara troll, ditt fyllo. Hur kan du yra om troll när det är du som prisar ett icke släppt spel? SC2 kanske blir en vederstygglig smörja av sällan skådat slag?

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Hannu87:

tss, vem behöver det här när man har Dow2

Dagens troll.
Inget kan mäta sig med SC när det gäller RTS och kan inte tänka mig att 2an kommer göra en besviken.

Du kan vara troll, ditt fyllo. Hur kan du yra om troll när det är du som prisar ett icke släppt spel? SC2 kanske blir en vederstygglig smörja av sällan skådat slag?

Du kan vara troll som påstår att han prisar 2:an när han prisar 1:an och tror att 2:an kan blir bra...'

//1337


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av pikzel:

"Spelmotorn erbjuder både single- och multiplayer."

Stoppa pressarna! Här har vi sanslösa nyheter. Och bara smygs in bland andra tekniska termer och saftiga siffror. Skandal!

lol, menar det.
for att inte namna att vi verkar rakna vertices nu istallet for polygoner ..

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Du kan vara troll, ditt fyllo. Hur kan du yra om troll när det är du som prisar ett icke släppt spel? SC2 kanske blir en vederstygglig smörja av sällan skådat slag?

Du kan vara troll som påstår att han prisar 2:an när han prisar 1:an och tror att 2:an kan blir bra...'[/quote]
What he said.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jämför man SC2 med innan så kan man defenitivt se att det är nu mycket mörkare än förrut. Hoppas samma sak händer med Diablo 3 bara.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tommy_h:

Du kan vara troll, ditt fyllo. Hur kan du yra om troll när det är du som prisar ett icke släppt spel? SC2 kanske blir en vederstygglig smörja av sällan skådat slag?

Du kan vara troll som påstår att han prisar 2:an när han prisar 1:an och tror att 2:an kan blir bra...'

What he said.[/quote]

Det är alltså i din värld helt omöjligt att 2:an kan bli en besvikelse (dock inte sagt att den blir det)? Kom igen

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Hannu87:

tss, vem behöver det här när man har Dow2

Dagens troll.
Inget kan mäta sig med SC när det gäller RTS och kan inte tänka mig att 2an kommer göra en besviken.

Company Of Heroes, Red Alert 2 och Age Of Empires 2 piskar den med hästlängder. MEn det är min personliga smak - precis som du anser SC vara bäst.

Min poäng - alla har olika smak


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Hannu87:

tss, vem behöver det här när man har Dow2

Dagens troll.
Inget kan mäta sig med SC när det gäller RTS och kan inte tänka mig att 2an kommer göra en besviken.

Du kan vara troll, ditt fyllo. Hur kan du yra om troll när det är du som prisar ett icke släppt spel? SC2 kanske blir en vederstygglig smörja av sällan skådat slag?

haha och du pratar om ett spel som inte är släppt heller.. ena är i alpha och andra i beta. fan vilka spånhuvuden de finns.

Medlem
Skrivet av pina:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Hannu87:

tss, vem behöver det här när man har Dow2

Dagens troll.
Inget kan mäta sig med SC när det gäller RTS och kan inte tänka mig att 2an kommer göra en besviken.

Du kan vara troll, ditt fyllo. Hur kan du yra om troll när det är du som prisar ett icke släppt spel? SC2 kanske blir en vederstygglig smörja av sällan skådat slag?

haha och du pratar om ett spel som inte är släppt heller.. ena är i alpha och andra i beta. fan vilka spånhuvuden de finns.

Den ena finns åtminstone ute i spelbart demo. Sen är det faktiskt inte han som pratade om DoW2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

bland annat att det kräver shader model 2 hos grafikkortet

HOLY CRAP! Blizzard goes graphical!


signatur

I got a Goldenshower.

Hade jag varit grafikbög kanske jag skulle gilla SC2. Men nu är det ju så att jag kräver mer än upphottad grafik efter dessa år som gått. Sedan att man inte kan spela zerg förräns den "delen" har släppts suger extremt mycket.

Flopp


signatur
Medlem

Rätt intressanta argument Blizzard haft rörande just utvecklingen av SC2. En majoritet har tydligen resonerat enligt följande att "varför ändra något som fungerar?" då SC fortfarande uppdateras och uppskattas av spelarna. Jag minns att jag läste på någon sida när en av LEAD designerna tillsammans med en högt uppsatt grafiker tydligen hade resonerat att endast förbättra grafiken, då de (ödmjukt nog) ansett att resten redan var fulländat.

Huruvida Blizzard-anställda är ödmjuka eller inte, är något som kan diskuteras på annat håll, men samtidigt får jag blygsamt hålla med om att de har en poäng. StarCraft är ett av världens mest framgångsrika och uppskattade RTS-spel genom tiderna - och det spelas fortfarande. Det borde säga en hel del. (Nu ska här även tilläggas att jag är en inbiten FPS-spelare och inte en följeslagare av RTS-spel).

Så någonstans anser jag att de kan förbehålla sig rätten att uttrycka sig och följaktligen ha den åsikten. Jag menar, försäljningsstatistiken talar ju för sig själv.

Sen att de valt att släppa spelets raser i "delar" är för mig en fullständigt vansinnig försäljningsstrategi. Men men, framtiden får visa vem som hade rätt...


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hade jag varit grafikbög kanske jag skulle gilla SC2. Men nu är det ju så att jag kräver mer än upphottad grafik efter dessa år som gått. Sedan att man inte kan spela zerg förräns den "delen" har släppts suger extremt mycket.

Flopp

Är ju bara singleplayer delen som släpps så. Multiplayer stöder självklart alla 3 raserna direkt. Sen kan väl tycka vad man vill om att singleplayerdelen är uppdelad i 3 delar...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av Wardancer:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hade jag varit grafikbög kanske jag skulle gilla SC2. Men nu är det ju så att jag kräver mer än upphottad grafik efter dessa år som gått. Sedan att man inte kan spela zerg förräns den "delen" har släppts suger extremt mycket.

Flopp

Är ju bara singleplayer delen som släpps så. Multiplayer stöder självklart alla 3 raserna direkt. Sen kan väl tycka vad man vill om att singleplayerdelen är uppdelad i 3 delar...

Jo men man vill ju givetvis spela single player.


signatur
Skrivet av F3D:

lol, menar det.
for att inte namna att vi verkar rakna vertices nu istallet for polygoner ..

Vertexar är ett bättre mått på modellkomplexitet än polygoner, för det är ju trots allt vertexar (och pixlar) man beräknar.

Programmerare och tekniskt laggda grafiker pratar heller vertexar än polygoner. (och hellre millisekunder per frame än frames per sekund)

Medlem

Får hoppas att detta spel får samma community stöd som wc3 med banor mm.

Medlem

"- Spelmotorn erbjuder både single- och multiplayer."

Wow!

Inaktiv
Skrivet av pina:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Hannu87:

tss, vem behöver det här när man har Dow2

Dagens troll.
Inget kan mäta sig med SC när det gäller RTS och kan inte tänka mig att 2an kommer göra en besviken.

Du kan vara troll, ditt fyllo. Hur kan du yra om troll när det är du som prisar ett icke släppt spel? SC2 kanske blir en vederstygglig smörja av sällan skådat slag?

haha och du pratar om ett spel som inte är släppt heller.. ena är i alpha och andra i beta. fan vilka spånhuvuden de finns.

Jag kan inte se att jag prisat vare sig dow2 eller sc2. Tolkade du det så? I så fall - hur tänkte du?

Medlem

Vad jag tycker är lite mer revolutionerande än att de erbjuder både single- och multiplayer är att de erbjuder ett ingame "story mode". Dvs du kommer kanske få vandra runt som Raynor & Co likt i ett RPG i singleplayer och snacka med npcs/uppleva storyline.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hade jag varit grafikbög kanske jag skulle gilla SC2. Men nu är det ju så att jag kräver mer än upphottad grafik efter dessa år som gått. Sedan att man inte kan spela zerg förräns den "delen" har släppts suger extremt mycket.

Flopp

Så på Starcraft, körde du inte igenom Terran och Protoss kampanjerna? Utan du bara körde direkt på Zerg?


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Min poäng - alla har olika smak

Och det kände du att du måste påpeka? Har jag någonsin sagt att det var någon annans än min egen åsikt?
Sluta med dina vendettor och lugna ner dig några pinnhål.
Och jag tycker SC är betydligt bättre och mer levande än några av de andra RTS:en du nämnde. Större möjligheter = bättre RTS.

Ja, just det. Jag måste ju säga att detta är min åsikt så du inte tror någonting annat...

Och till blesserad: Jag har inte sagt att det omöjligt kan bli ett dålig spel. Men enligt mig (Se Ankh!) så står den på en bättre grund än andra spel och Blizzard gör en sällan besviken.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

För den som översatte texten med singelplayer/multiplayer så blev det HELT galet.
Detta är vad Multiplayer/Storymode (som översattes) innebär..

"Starcraft II is supported by an engine that in many ways has a split personality; during normal game play we typically render scenes from a relatively far away distance, with high batch counts, and a focus on action rather than details. At the same time, we really wanted to push our storytelling forward with Starcraft II, and this is where the game’s “Story Mode” comes in. In this mode, the player generally sits back to take in the game’s rich story, lore and visuals, interacting with other characters through dialogues and watching actions unfold. This is the mode where most of Starcraft II’s storytelling happens and it has radically different and often opposing constraints to the in‐game mode; story mode generally boasts lower batch counts, close‐up shots, and a somewhat more contemplative feel – all things more typical of a first person shooter."

Vilket jag tolkar som att "storymode" är mer som FPS-grafik (stora saker nära) och Multiplayermode är snarare att den kan visa många små prylar från ett litet längre perspektiv (en bit ifrån).

12
Skriv svar