Nedräkning över - FFXIII-trailer ute

ptr
Medlem

fightingsystemet ser riktigt intressant ut tycker jag. Som en blandning mellan gamla hederliga ATB och det värdelösa de körde på i XII. Sen att folk wajnar på miljöerna... kom igen? Man kommer till 100% komma utanför den där high tech miljön och vipps så är man i magiska skogar och stora slott.

Medlem

Verkar inte vara så mycket fantasy längre, men det här kan nog bli bra ändå. Har inte blivit besviken på nåt FF-spel än så länge.

Fast jag håller med det nån annan sa, karaktärerna verkar inte så intressanta. Men det är svårt att bilda sig en uppfattning efter bara en sån där film.

Medlem

Synd att det är så långt kvar tills det kommer ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ah så jäkla najs, synd man måste vänta ett helt år till innan man ens kommer nära en release här....

Hursomhelst.. bra jobbat SquareEnix.

Medlem

numma numma me like it ff på 360 ^^ stackars ps3 tappar ännu en exl titel


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av ecHo!:

hade jag haft ett ps3 hade jag köpt det... Men jag håller med vissa här.. man blir inte lika sugen på att ha det som dom äldre final fantasy spelen.. Jag skulle hellre se att dom gick tillbaka till sina rötter och inte hade en massa skit som maskingevär o über robotar...

Röter? Tja, Robotar fanns det gott om i T.ex. FF6. maskingevär o.s.v fanns det gott om i T.ex. Ff7.

Eller du kanske vill att de ska gå tebaka ennu längre? T.ex. FF1-3 ? Aka mer ett standard Fantasy lir som det kan bli.

Ja och vilka tror du det är som i princip har skapat den spel stilen? Alla J-Rpgn bygger i princip på FF i grunden. Och det var inte förens FF7 som det blev robotar till överflöd. I 6:an är det bara med då och då.

Medlem

Förstår att Square Enix valde att göra spelet multiplattform istället för att göra det endast till PS3 nu då finansen är som den är och allt så är det ett bra val.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

jag är inte tillräckligt cool för att spela detta spel

Medlem

Jag har en ps3a men kommer inte röra detta spelet. En serie som borde ha självdött runt del 7.

Spel som Resident Evil 5, Killzone2, Diablo 3, Starcraft 2, Mafia 2 och annat kommer ta upp min tid istället.

Kommer FF sluta vid Final Fantasy XXXII?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av pazu:

jag är inte tillräckligt cool för att spela detta spel

Ja du, spelet är ju rätt så coolt. Men du får köpa nya solbrillor och odla mustasch så ska du se att det ordnar sig. Dra gärna på dig någon fräck dialekt också. Framförallt när du pratar på engelska. Då ska du se att det går vägen!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Dom borde ha uppdaterat 7,8 och 9an grafiskt istället och släppt dom på nytt.

Det är intressant dessutom att så många alltid nämner 7an. Är det ens någon som spelat FF-spelen före? Och då menar jag, innan dom spelat 7an och blivit helt frälsta.

Jag har iofs bara spelat 7-9, så har väl inte så mycket att säga(förutom då att dom suger pga dom inte släppt FF till Xbox), men spelen är ju grymma. Vill gärna se turbaserat-gameplay, vet inte hur det varit på spelen som kom till PS2.

Medlem

Mr Håkan. Sexan är det bästa. Sjuan är bra, men överskattat.

Inaktiv
Skrivet av raslon:

Mr Håkan. Sexan är det bästa. Sjuan är bra, men överskattat.

TACK! Äntligen någon som verkar vara på rätt våglängd.

Sexan spöar alla tidigare och senare FF med hästlängder, bara dess gameplay med unika karaktärer och en splittad story gör att det är helt unikt i serien. För att inte tala om musiken!

7:an är bra, det är det första FF spelet som nådde ut till den stora marknaden i USA och EU, det är för de flesta det första FF man kom i kontakt med, men det är SJUKT överskattat, spel som Chrono Trigger, Secret Of Mana och Lufia 2 är tom bättre. Fast de kommer iofs ifrån den tiden då RPG:n var som bäst. Det spottades ut bra RPG:n till SNES.

Om de släpper en remake på 6:an till DS eller PSP så köp det och spela det så kanske folk ändrar uppfattning.

KEFKA FOR PRESIDENT!

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ja och vilka tror du det är som i princip har skapat den spel stilen? Alla J-Rpgn bygger i princip på FF i grunden. Och det var inte förens FF7 som det blev robotar till överflöd. I 6:an är det bara med då och då.

Långt från det, finns massor av JRPG som är mycket äldre en Final fantasy 1, det var enbart en av de första JRPG som kom utanför Japan mer eller mindre och blev ganska stort på grund av det.

Man kan liksom diskutera i evigheter vem som gjorde det första dock, men en sak är klart, Final Fantasy var det inte.

Sedan överflöd eller inte, robotar har ju sak samma med spel stilen JRPG i huvud taget, du kanske inte viste men det finns en hel del SCIFI JRPG där ute, sedan finns det även andra med mycket andra teman.

T.ex. Vad sägs om Expansionen till Persona 2, aka Handlar om Zombie Hittler.

12
Skriv svar