Alan Wake blir förstapersonsskjutare?*

Robot
Inaktiv
Alan Wake blir förstapersonsskjutare?*

Det där är ju Half-Life 2: Episode 3


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Det var en bluff, filmen är från det nerlagda spelet Redwood falls.


signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Selphy:

Det var en bluff, filmen är från det nerlagda spelet Redwood falls.

Är du säker?? Jag tänkte annars att det kanske kan vara som i Fallout3, att man kan välja mellan TPS & FPS?? Men om det är som du säger så har jag säkert fel.

Ps. Synd isåfall att det är nerlagt, för det såg ganska intressant ut?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Medlem

FPS my ass.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Selphy:

Det var en bluff, filmen är från det nerlagda spelet Redwood falls.

Är du säker?? Jag tänkte annars att det kanske kan vara som i Fallout3, att man kan välja mellan TPS & FPS?? Men om det är som du säger så har jag säkert fel.

Ps. Synd isåfall att det är nerlagt, för det såg ganska intressant ut?

Ja, det är fejk. Remedy-medarbetare har bekräftat att det: http://www.videogaming247.com/2009/01/28/alan-wake-footage-no...

EDIT: Även en Remedy-medarbetare på det officiella forumet har gått ut med att säga att det inte är från Alan Wake.

Skrivet av MarkusRMD:

I don't read the forum for 10 hours and you guys are this restless? I guess it's already clear by the comments above, but I'll repeat:

That footage is not from Alan Wake.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vad jag har hört så är spelet både FP och TP.

Edit,

Såg väldigt trevligt ut Redwood Falls.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Selphy:

Det var en bluff, filmen är från det nerlagda spelet Redwood falls.

synd att det las ner såg rätt läskigt ut


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

när satte han på sig en grön jacka och handskar? och miljön ser verkligen inte ut som miljöerna från de andra filmerna


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

personligen gillar jag fps mer:)


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

Nu blir detta spel mer intressant

Medlem

Ändra rubriken på nyheten kanske?

Inaktiv

Varför blev detta nedlagt för?Verkade ju lovande.

Medlem

Vore ju bra ifall Alan Wake blev faktiskt första persons spel. Hade gjort Dead Space bättre också.

Medlem

Jaså, det var nått annat spel....

Medlem

tredjeperson förstör känslan


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Såg ju inte alls likt Alan Wake, så det var nog det där nedlagda. Synd dock, såg coolt ut.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

va fortfarande drygt 2 år tills det släpps?? lol detta spel börjar bli gammalt snart.

MFC
Medlem

hm.. döpa namn till FZ-bladet?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

hm.. döpa namn till FZ-bladet?

Eller inte?

Tycker förövrigt det är väldigt likt Doom 3 motorn. Men det hade varit ett jäkla snesteg av Remedy om spelet helt plötsligt såg ut sådär.

Medlem

Gud Hoppas det är Falskt :O:O jag har väntat på spelet sedan första trailern blev Releast! - Vet ni hur längesedan det är buuu huuu

- föresten, hur ser det ut nu, tror ni det kommer till ps3? eller Microsoft hade köpt upp det?

EDIT är 99% säker på att det är Fake - bla på grund av ficklampan, notera att Alan Wake ska ha ett väldigt värkligt dynamiskt ljud, som är visat i tidigare trailers. detta är inte dynamiskt what so ever, ser mer ut som Source motorn eller något.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Tur det..
Förstaperson är tråkigt imo, finns för mycket såna och dom skiljer sig knappt från varandra.

Medlem
Skrivet av rolle90:

Gud Hoppas det är Falskt :O:O jag har väntat på spelet sedan första trailern blev Releast! - Vet ni hur längesedan det är buuu huuu

- föresten, hur ser det ut nu, tror ni det kommer till ps3? eller Microsoft hade köpt upp det?

EDIT är 99% säker på att det är Fake - bla på grund av ficklampan, notera att Alan Wake ska ha ett väldigt värkligt dynamiskt ljud, som är visat i tidigare trailers. detta är inte dynamiskt what so ever, ser mer ut som Source motorn eller något.

Tror inte riktigt du vet vad dynamiskt lighting innebär. Det där var dynamiskt i alla högsta grad. Sedan så är det så att Left 4 Dead som körs på Source motorn är det spel som i särklass har de absolut snyggaste ficklampseffekterna på marknaden.

Medlem

Jag skulle nog vilja påstå att Stalker är det spel som har den snyggaste återgivningen av ficklampssken. Trots att Stalker har en ganska ålderdomlig motor så har jag inte sett något spel återge ljuseffekter bättre än när man springer runt i diverse mörka tunnlar i Stalker.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Mikael Fröding vart blåst, eller så drar han bara en aftonbladet för att på klick?

Medlem

Tur att det inte var AW. Vill ej ha FP i det spelet. Men jag tyckte det såg spännande ut ändå (från en som gillade ficklampan i Doom 3).


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kan ju hoppas att detta är sant.
Hatar tredje persons spel!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Synd att det blev nerlagt, verkade lite skönt... Men samtidigt är jag glad att det inte var AW; jag vill ha det i tredje-person.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv
Skrivet av Elmoth:

Kan ju hoppas att detta är sant.
Hatar tredje persons spel!

ja, man vill ju ha ett eget spel

12
Skriv svar