Problem med Marvel Yukon drivare (A8N32)

Inaktiv
Problem med Marvel Yukon drivare (A8N32)

Nu vet jag inte om jag postar detta i rätt forumsdel, är det fel så får mod gärna flytta det.

Problem: Det hela började med att jag inte kunde starta Windows pga Windows32\Config\System saknades eller var skadad. Körde en "Reparera befintlig Windows" install. So far, so good.
Upptäckte ganska snart att något inte stod rätt till i och med att det tog ca 8min från det att jag loggade in i XP tills dess att windows laddat färdigt.
Tydligen så verkar det vara HP drivrutinerna till skrivaren som slog ut det mesta, detta är åtgärdat genom avinstallation.
Nu kan jag dock inte installera mina nätverksstyrkretsar, varken Marvel Yukon eller Nforce network controller.

I fallet med Marvel så antyder XP att drivarna är installerade men "kan inte hitta filen". Jag har försökt avinstallera denna marvel men det står att det inte går pga att den måste finnas för att kunna starta datorn. Ominstallation av drivare hjälper inte heller då den fortfarande inte kan hitta filen.

När jag försöker ominstallera nForce network controllern så är det samma sak där, kan inte hitta filen. Då provade jag med nya chipset drivare till mobo:t, vilket resulterar i detta medelande: "NForce network isn't supported on this sytem" (Något sådant stod där iaf...)

Finns det något sätt att åtgärda detta utan omformatering/ominstallation av XP? Orkar inte sitta och lägga in allt en gång till....

Enormt tacksam om någon kan hjälpa mig här.

Inaktiv

Alltså jag snubblade över en tråd som behandlade just det ämnet tidigare idag när jag förberedde mig för en omformatering. Har tyvärr ingen länk kvar då jag hunnit formatera och all historik är borta. Men jag har för mig att det var på www.nzone.com. Sök igenom deras forum under nforce snack.

Medlem

Knasigt värre du, har själv samma mobo. (Deluxe varianten).

Det låter som att din Windows installation är keff, det blir aldrig bra att "reparera" trasiga installationer, så allt kommer lösa sig om du formaterar :).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar