Skräddarsy musknappar?

Medlem
Skräddarsy musknappar?

Rawr,

Jag undrar om det finns något program som möjliggör en att skräddarsy musknappar? Sitter med en MX500 och skulle väldigt gärna vilja kunna byta ut funktionen på "scroll-knapparna" (de som sitter under och ovanför scroll-hjulet) så att jag kan höja och sänka volymen på ljudkortet istället för att scrolla.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

ladda ner "drivrutiner" från tillverkaren, jag fick allafall med ett program då som man kan ändra funktionerna.(fast Logitech då)

Medlem
Skrivet av Xphome:

ladda ner "drivrutiner" från tillverkaren, jag fick allafall med ett program då som man kan ändra funktionerna.(fast Logitech då)

Vet inte hur det är till andra möss, men drivrutinerna till MX500 tillåter en inte att byta ut funktionerna till att höja och sänka volymen.

Hittade programmet AutoHotkey som antagligen skulle kunna hjälpa mig med mitt lilla problem om det inte vore så att programmet inte hittar/registrerar just de knapparna jag vill använda.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag kör själv med AutoHotkey för att simulera en Insert knapp, har Deluxe tangentbord och har stor delete knapp istället för Insert. Binda MOUSE4 MOUSE5 och så vidare så ska det fungera tror jag.

Medlem

Lyckades lösa mitt lilla problem.

Skrivet av Xphome:

Jag kör själv med AutoHotkey för att simulera en Insert knapp, har Deluxe tangentbord och har stor delete knapp istället för Insert. Binda MOUSE4 MOUSE5 och så vidare så ska det fungera tror jag.

AutoHotkey registrerar endast vänster-, höger- och mittenmusknappen (i alla fall på en MX500). För att få resterande knappar att fungera behöver man byta ut knappens funktion mot en annan i just drivrutinsiställningarna. Jag bytte ut "scroll-knapparnas" funktioner (rulla kontinuerligt ner/upp) mot F11/F12 och gjorde sedan ett litet enkelt scrpit för att höja/sänka volymen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Fungerar inte Logitech SetPoint med MX500? Där kan man göra allt möjligt trevligt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Fungerar inte Logitech SetPoint med MX500? Där kan man göra allt möjligt trevligt.

Nej, MX500 använder MouseWare-drivrutinen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar