The Lord of the Rings: Conquest

Robot
The Lord of the Rings: Conquest

Ännu ett spel baserat på vår kära Tolkien-trilogi, alltså. Förståeligt – alla vill väl axla rollen som Aragon, Gandalf eller Frodo (särskilt killarna i The Big Bang Theory), och Electronic Arts är inte sena att utnyttja detta faktum. Men Lord of the Rings: Conquest är snarare ett spel bakom filmernas huvudscener än något för alla Frodo-lovers därute.

#the-lord-of-the-rings-conquest


Medlem
Lord of the Rings: Conquest testat

Synd. Såg kul ut.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Antar att det var just att få spela som "ond" som fick betyget över 2/5. Och det skulle vara det, om något, som skulle få mig att testa det här - men jag ger det inte en stor möjlighet.
för övrigt en bra recension med en lagom blandning av spelet, åsikter och synen på spelindustrin.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

PaZ
Medlem

Aragon? Han heter väl Argon, eftersom han är en ädel men flyktig herre
Spelet verkar iaf småkul, ser bättre ut än vissa andra LotR-licenser.

Medlem

Tyckte att det var roligt på LAN iaf, ingen höjdare men underhållande

Inaktiv

Detta spelet förtjänar inte ens en etta imo

Medlem

Ett rättvist betyg. Det var varken bra eller dåligt. Ännu ett spel helt enkelt. Inga konstigheter.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av PaZ:

Aragon? Han heter väl Argon, eftersom han är en ädel men flyktig herre
Spelet verkar iaf småkul, ser bättre ut än vissa andra LotR-licenser.

Ni har båda fel. Han heter Aragorn. Det finns dock en karaktär, en alv, som heter Argon (men ingen Aragon) i samma universum, som nämns vid ett par tillfällen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av Windis:

Detta spelet förtjänar inte ens en etta imo

Så rätt, så rätt. Det här speler stinker verkligen, något av det absolut sämsta jag spelat. Och ändå plockar det hem ett högre betyg än Far Cry 2? Det börjar gå utför med fz...:(

Medlem
Skrivet av snobbenbobben:
Skrivet av Windis:

Detta spelet förtjänar inte ens en etta imo

Så rätt, så rätt. Det här speler stinker verkligen, något av det absolut sämsta jag spelat. Och ändå plockar det hem ett högre betyg än Far Cry 2? Det börjar gå utför med fz...:(

Allt är bättre än FC2

Medlem

För spelare 3-5 år!

Redaktör
Skrivet av snobbenbobben:
Skrivet av Windis:

Detta spelet förtjänar inte ens en etta imo

Så rätt, så rätt. Det här speler stinker verkligen, något av det absolut sämsta jag spelat. Och ändå plockar det hem ett högre betyg än Far Cry 2? Det börjar gå utför med fz...:(

Om det nu går utför med FZ skulle ni kunna motverka det genom att tala om varför. Att sitta och klaga på att spelet och/eller recensionen suger utan motivering gör ingen glad...


signatur
Medlem

3/5 var det värt. Singleplayer och VS multiplayer maps är väll inte så roligt men coop med en vän är riktigt kul!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av snobbenbobben:
Skrivet av Windis:

Detta spelet förtjänar inte ens en etta imo

Så rätt, så rätt. Det här speler stinker verkligen, något av det absolut sämsta jag spelat. Och ändå plockar det hem ett högre betyg än Far Cry 2? Det börjar gå utför med fz...:(

Om det nu går utför med FZ skulle ni kunna motverka det genom att tala om varför. Att sitta och klaga på att spelet och/eller recensionen suger utan motivering gör ingen glad...

Jag är dessutom lite fascinerad över hur han ignorerar andra personer som tycker lika med recensionen. Jag ser inget "Jag tycker si och så" bara "Så här Är spelet, ni andra har fel".


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

"En annan trevlig (för mig som har vänner åtminstone) extragrej är multiplayerdelen."

Så kan man väl inte skriva, får det att låta som att den som läser recensionen inte har några vänner eller de som spelar spelet ^^
Lustigt formulerat

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av PaZ:

Aragon? Han heter väl Argon, eftersom han är en ädel men flyktig herre
Spelet verkar iaf småkul, ser bättre ut än vissa andra LotR-licenser.

Ni har båda fel. Han heter Aragorn. Det finns dock en karaktär, en alv, som heter Argon (men ingen Aragon) i samma universum, som nämns vid ett par tillfällen.

Hehe, Jag antar att PaZ drog ett härligt nördskämt med tanke på att "Argon" är en ädelgas... Men du missade nog den


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Synd om det inte blev lika bra som man hade hoppas, får testa det själv förts innan man ropar hej, men verkar inte lovande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Njae, blir nog inget köp för mig! Kanske när priset har gått ner... Bra recension!

Medlem

Ett perfekt spel att lira med lillebrosan när man hittar spelet i budgethyllan.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av snobbenbobben:
Skrivet av Windis:

Detta spelet förtjänar inte ens en etta imo

Så rätt, så rätt. Det här speler stinker verkligen, något av det absolut sämsta jag spelat. Och ändå plockar det hem ett högre betyg än Far Cry 2? Det börjar gå utför med fz...:(

Om det nu går utför med FZ skulle ni kunna motverka det genom att tala om varför. Att sitta och klaga på att spelet och/eller recensionen suger utan motivering gör ingen glad...

1/5 för min del, säger inte att FZ behöver dela min åsikt men!

Det här spelet bryter mot så många saker i böckerna så man mår illa. Finns bara 5 trollkarlar i hela sagan, att det springer runt mages överallt är bara pinsamt.

Spelet i sig har väldigt lite med Lord of the rings att göra, det lever sig in på namnet men följer inte sagan alls.

Sedan så är onlinestriderna väldigt usla, dålig nätoptimering och spela som melee är helt värdelöst där. Finns så många buggar i spelet också, ramlar du ner och dör med ett item i moria te.x. så stannar de där nere så du måste starta om hela kartan, det finns nästan bara 3 typer av kombos som melee också.

Var verkligen en besvikelse, ångrar att jag slösade 349kr på det här spelet.

Tack o hej!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Helt ok recensoin, en 3a var bra


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av snobbenbobben:
Skrivet av Windis:

Detta spelet förtjänar inte ens en etta imo

Så rätt, så rätt. Det här speler stinker verkligen, något av det absolut sämsta jag spelat. Och ändå plockar det hem ett högre betyg än Far Cry 2? Det börjar gå utför med fz...:(

Om det nu går utför med FZ skulle ni kunna motverka det genom att tala om varför. Att sitta och klaga på att spelet och/eller recensionen suger utan motivering gör ingen glad...

Recensionen var helt ok, men jag håller verkligen inte med, om grunden i ett spel är så förfärlig som i denna (de värdelösa striderna där man vinner genom att klicka "mouse 1" tillräckligt många gånger), så går det inte att göra ett bra spel, så enkelt är det. Ta detta + allt annat dåligt som nämnts så har du en riktig skitprodukt.

Inget ont om recensionen i övrigt, bara avvägningen, ta det så personligt ni vill.

Medlem

Spelet får 2/5 kan vara kul på sina ställen men spelet är frustrerande svårt ibland och spelet är fullt med grafik bugar och annat.

Små och tråkiga strider med ett störande strids system, Kasst spel


signatur

I got a Goldenshower.

PaZ
Medlem
Skrivet av mullet:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av PaZ:

Aragon? Han heter väl Argon, eftersom han är en ädel men flyktig herre
Spelet verkar iaf småkul, ser bättre ut än vissa andra LotR-licenser.

Ni har båda fel. Han heter Aragorn. Det finns dock en karaktär, en alv, som heter Argon (men ingen Aragon) i samma universum, som nämns vid ett par tillfällen.

Hehe, Jag antar att PaZ drog ett härligt nördskämt med tanke på att "Argon" är en ädelgas... Men du missade nog den

Nördskämt? vilket påhopp
Det borde vara fullt förståeligt för åtminstone alla som gått natur på gymnasiet

Inaktiv

Usch, det var otroligt svårt spel fast man körde på lättaste och idéen var ganska uttjatad. Spelet får 2/5 av mig... Jobbigt med alla dessa combos också.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Gillade Demot dock lite för mkt slå slå slå men gillade klasserna


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Verkar bra ändå:)

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av mullet:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av PaZ:

Aragon? Han heter väl Argon, eftersom han är en ädel men flyktig herre
Spelet verkar iaf småkul, ser bättre ut än vissa andra LotR-licenser.

Ni har båda fel. Han heter Aragorn. Det finns dock en karaktär, en alv, som heter Argon (men ingen Aragon) i samma universum, som nämns vid ett par tillfällen.

Hehe, Jag antar att PaZ drog ett härligt nördskämt med tanke på att "Argon" är en ädelgas... Men du missade nog den

Nördskämt? vilket påhopp
Det borde vara fullt förståeligt för åtminstone alla som gått natur på gymnasiet

Jag fattade det och jag gick samhäll (och drev med alla naturnördarna, inkl. mullet;))


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Testade demot och avinstallerade efter en halvtimme, fy för licensspel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

fattar inte det här...hemskt spel....HEMSKT...
fy för licens spel indeed!
0,5 / 5

12
Skriv svar