Bästa och mest prisvärda bildredigeringsprogrammet?

Medlem
Bästa och mest prisvärda bildredigeringsprogrammet?

Tjenare! Jag letar efter det mest bästa samt det mest prisvärdaste programmet då du kan manipulera bilder osv ! T.e.x Photshop och såntdär ! Är rätt vilsen på den fronten.

skg
Medlem

Bästa är nog photoshop, Paintshop är helt ok och lite billigare. Mest prisvärt är nog GIMP eftersom det är gratis

nj
Medlem

Paint.NET är ett trevligt gratisprogram med som alternativ till GIMP (kika i forumet för plugins som ger stöd för fler filformat, bland annat, än vad programmet som standard har stöd för).
Kräver .Net Framework 2.0.

Inaktiv

jag vill nog mena att det finns en stor poäng i att hålla sig till oberoende programvaror, som gimp, för att inte riskera att bli inlåst längre fram...
är man mer hemma på ps än gimp kan man ju kika på gimpshop, som ger gimp en mer ps-liknande layout och känsla.

dessutom hanterar gimp tablets på ett föredömligt vis.

edit: dessutom är det plugin-kompatibelt med ps.

edit2: ... och har en av de bästa implementeringarna av png-kompressorn (fritt format fö) för lossless bildkomprimering. ps har länge haft - och har vad jag vet fortfarande - en rent bedrövlig kompressor.
sa jag att gimp är under gpl licens?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Tack för svaren , jag köpte Photoshop CS2. Det finns riktigt fräcka grejjer faktiskt ! Har alldelles nyss , tagit bort mina tatueringar och lagt dit en del =). Jättekul haha!

Rock on!

1
Skriv svar