Testa Dawn of War II

Medlem

Kört några matcher nu.
Riktigt kul spel detta.

Givet köp.

Inaktiv
Skrivet av samilel:

Windows live är verkligen inte roligt

Skaffa Live.. jag tycker att det fungerar perfekt.
Har aldrig klagat och det har aldrig varit något problem.

Medlem

Du verkar inte ha nån vidare koll alls Puddy?
Sen att de DoW2 är olikt än orginalet har Relic gått ut med från första början.

Älskar DoW1 som fan och ville att 2an skulle va som ettan, blev lite paff till en början "va fan" tänkte jag, ville ha basbyggande, men sen när jag kört ett tag(nu i 1 vecka) så kan jag inget annat än att älska detta spel. Man ger sig ut i striden på en gång, inge mer bygga samma bas i samma build order om och om och om igen.
DoW2 är Strategi.

Det är mer strategi i DoW2 än vad SC2 nånsin kommer bli.

Medlem

är det bara jag som har svåt att hitta bra matcher?
har inte lyckats hitta en match när alla spelarna var kvar i slutet. alltid 150+ ping


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Du verkar inte ha nån vidare koll alls Puddy?

Puss

Skrivet av AstroCreep:

Det är mer strategi i DoW2 än vad SC2 nånsin kommer bli.

Och där slapp man ta dig på allvar.

Medlem
Skrivet av Puddy:
Skrivet av AstroCreep:

Du verkar inte ha nån vidare koll alls Puddy?

Puss

Skrivet av AstroCreep:

Det är mer strategi i DoW2 än vad SC2 nånsin kommer bli.

Och där slapp man ta dig på allvar.

Det är skillnad på strategi och taktik, SC och SC2 (antagligen) är mer taktik än strategi.

I Supreme Commander kan man snacka om strategi.

Medlem
Skrivet av Puddy:

Alltså enheter som faktiskt är super. Som kräver Relic och skall ge känslan av "GG" om du inte har nått att komma med. Land Raider är ju borta t ex. Likaså squiggoth (vad jag sett).

Men kära, kära du.
Land Raidern var aldrig über i DoW1. Vet inte vilket spel du spelade, men Terminators var bra mycket starkare än Land Raidern någonsin var. En squad plockade Land Raider mm med lätthet.
Och Terminators är ännu starkare i DoW2 än de var i DoW1.
Samma gäller Avataren för Eldar och diverse andra superenheter för de andra raserna.

Istället för att man bara håller en nonamepunkt kallad "Relic" på spelplanen, så får man nu istället kämpa för att kunna bygga en superenhet. Inte bunkra upp sig i basen, hålla tummarna och hoppas man kan bygga superenheten innan motståndaren kör över en, utan tvingas ut på spelplanen än mer än man gjorde i DoW1.

Stor fördel DoW2-spelstilen mao.

Skrivet av Puddy:

Kallas uppföljare av en anledning. Spinner vidare på samma koncept, story osv. Och ja, du kan gnälla på att Blizzard bara lägger till en enhet i sina expansioner/uppföljare men det är fan så mycket bättre än att krossas under sin egna designhybris. Kolla bara på DoW och alla expansioner de var tvugna att göra. Är ju skrattretande.

Uppföljare, ja.
Samma speluniversa; samma raser, miljö, mörka framtidsvärld, men tack och lov inte ännu en mjölkko under (förra-spelet-funkade-bra-så-vi-gör-en-kopia-för-att-tjäna-mer-pengar-för-vi-vågar-inte-ändra-något).


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Puddy:
Skrivet av AstroCreep:

Du verkar inte ha nån vidare koll alls Puddy?

Puss

Skrivet av AstroCreep:

Det är mer strategi i DoW2 än vad SC2 nånsin kommer bli.

Och där slapp man ta dig på allvar.

Det är skillnad på strategi och taktik, SC och SC2 (antagligen) är mer taktik än strategi.

I Supreme Commander kan man snacka om strategi.

Och i DoW 2 är det betydligt mer taktik än SC.

Medlem

Kanske har med att göra att starcraft är strategi och inte taktikspel. Logiskt nog

Medlem
Skrivet av moondragon:

Kanske har med att göra att starcraft är strategi och inte taktikspel. Logiskt nog

Man kan säga att DoW och Starcraft är taktiska strategispel medan Supreme Commander är ett strategiskt strategispel.

Medlem
Skrivet av moondragon:

Kanske har med att göra att starcraft är strategi och inte taktikspel. Logiskt nog

Jo och det är de jag menar, DoW2 är mer strategi än vad SC2 nånsin ser ut att bli.
Samma spel som ettan med bättre grafik och några nya units, å några gamla borttagna.

Medlem

Överlag ett riktigt bra spel. Default keybinds är riktigt dåliga dock (t.ex. ligger "Melee" på "Z" och "Fall back" på "X". Den sistnämnda gör att de markerade enheterna retirerar till närmaste Fall back point. Vanligtvis HQ) och UIt är tämligen oanvändbart. Bara faktumet att det inte går att klicka på enheternas porträtt om jag t.ex. vill hela en enhet med min Apothecary är riktigt illa. Och då spelar jag rasen med minst enskilda soldater i spelet. Vill inte veta hur illa det är för Tyranids och Orks.

Kan också hålla med tidigare poster om att ljudet är intetsägande. Bolters låter mindre än en ärtsnärt, melee låter inte det minsta brutalt, tanks gnisslar för lite, dreadnaughts låter som att de har vadderade sandaler, och rösterna är inget att hurra för. Hoppas verkligen att fullversionen har ljud gjorda för högtalare som kan spela upp ljud i basregistret.

Dock är jag säker på att de kommer fixa UIet sinom tid, så det är ett mindre bekymmer. Grymt irriterande för tillfället dock.

Bortsett från vissa balansproblem (t.ex. Tarantula Heavy Bolter Turrets i T1) tycker jag att det är ett fantastiskt spel. Det har högt tempo, är väldigt taktiskt och det handlar om VAD för enheter man har. Inte hur många.

Har provat bara på skoj att skicka in 6 enheter med scouts, fullt uppgraderade med sergeant och shotguns (shotguns är nog det mest imba vapnet i hela spelet) samt Apothecary mot ett gäng Tyranider. Jag våldtog ett hav av Hormagaunts på några sekunder, men sen tog en enda Warrior Brood med Adrenal Glands och en halvdöd enhet med Termagaunts och gjorde köttfärs av samtliga scouts, TROTS att jag helade dem bäst jag kunde med fullt uppgraderad level 6-Apothecary.

Jag älskar suppression-units och deployment time. Dock borde det gå snabbare att lasta iväg ett vapen och springa hem. Det tar på tok för lång tid att lyckas flytta på ett heavy weapon. Att det tar lång tid att placera ut är bara bra.

Tanks behöver också ha starkare front armour. För tillfället finns det ingen vits med att anfalla dem i sidan eller bakifrån då de dör på 2-3 skott framifrån med antitankvapen i all fall.

Summa summarum: Definitivt köp. Gillade DoW, gillar detta mer. Inte fulländat än, men med lite balansering och strömlinjeutformning av UI så ligger det bra till. Trots det hiskliga Windows Live (NAT-problem, någon?) och världshistoriens sämsta server browser

Medlem

Förstår in hur man kan klaga på ljudet, Assault Cannon är de skönaste jag hört. Hur en Dreadnaught kommer med tunga kliv genom en vägg å stälelr sig å rå möljer. MUMS!
Alla härliga slash å blod ljud. Ljudet är otroligt välgjort imo.

Håller med om att de är störande att de inte går att heala osv genom att trycka på ikonerna i högra hörnet, men de lär va nåt som dom lägger till, säker på de.

Har man problem med Tarantula Heavy Bolter så är de bara n00b varning. Finns hur många sätt som heslt att ta kål på en sådan. Flanka, hoppa, Tank först, rockets... Dom tål inte mycket.

Medlem

Tänkte bara kolla, ni som klagar på BETA versionen. Visst rapporterar ni in problemen som ni klagar på? För små knappar, konstiga default keybinds osv? Eller vill ni bara klaga på BETA versionen av spelet utan att bidra med något?

Just checking, själv ska jag testa betan idag.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Tänkte bara kolla, ni som klagar på BETA versionen. Visst rapporterar ni in problemen som ni klagar på? För små knappar, konstiga default keybinds osv? Eller vill ni bara klaga på BETA versionen av spelet utan att bidra med något?

Just checking, själv ska jag testa betan idag.

ROFL!
Dagens inlägg

Well spoken


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Vill någon förklara för mig vad skillnaden mellan strategi och taktik är?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Vill någon förklara för mig vad skillnaden mellan strategi och taktik är?

Kort och gott strategi den övergripande planen på hur du ska vinna medan Taktik handlar om truppernas användning i strid, vapen, uppställning mm

Medlem
Skrivet av Shimo:

Sur på windows-Live.
Ska skapa konto, då står det "Logga in på Xbox" Vilken jävla XBOX!?

Edit: Skaffade ett konto, men jag har ingen jävla xbox. Idiot-MS. Nötter. Pest! >-<

"Min xbox" Ärekränkning att kalla min PC för xbox!
*förolämpad deluxe*

Kan inte annat än att hålla med!


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Är det någon som spelat 40K-tabletop? Skulle gärna höra kommentarer med utgångspunkt från det istället för DoW1, SC, och CoH.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

*text*

Du hade inte så mycket att säga om det andra va?

Nåja, jag undviker liret! Var jävla massa krångel när vi skulle lira och när vi väl kom in var det inte kul (som jag noga förklarat varför).

Gillar inte att de omöjliggjort tävlingsinriktat lir. Där har de dragit walkover mot SC2.

Magben: DoW kändes nog närmre tabletop.

Medlem

Tack för tipset!

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Det är mer strategi i DoW2 än vad SC2 nånsin kommer bli.

Troll

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Är det någon som spelat 40K-tabletop? Skulle gärna höra kommentarer med utgångspunkt från det istället för DoW1, SC, och CoH.

Spelar tabletop och det finns långt mer i DoW2 som stör än vad det finns i ettan. Allt från sqaudstorlekar till att de inte har med tex Tyranideras mest profilerade trupper. Och varför kan man inte attacha en commander till en trupp? Eller har jag bara missat en knapp?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Killmonday Games

kan inte ens launcha spelet från steam utan att det krashar direkt. någon annan som har det problemet?


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Varför windows live OCH steam? Sjukt värdelöst det där windows live, låt xboxnördarna syssla med sånt...

Försöker göra konto, går verkligen inte att använda det sen.

Tänkte köpa spelet, då jag gillade orginalet, men pga windows live så spar man dom pengarna, trevligt!

Medlem

Spelade just en match. Jag fattade inte så mycket av vad jag höll på med och det laggade kontinuerligt. Så hårt att spelet stannade och jag fick sitta och vänta stup i kvarten. Det var irriterande. Annars så verkade spelet riktigt kul. Betydligt mer fokus på enheter som sagt.

Saker som kändes konstiga var när ens påkostade enheter bara dog allihop av nån missil eller nåt. Och att gubbarna ibland inte tycks fatta att de ska gå när man klickar någonstans. Vet inte hur många gånger jag valde en grupp, klickade på den punkt jag tyckte att de skulle gå, gjorde något annat och sedan gick tillbaka till gruppen igen för att se att de inte rört sig en millimeter.

Lite småkonstigt också att det inte gick att peta in många gubbar samtidigt i en warpgate. Markerade flera grupper och klickade på warpgaten. Inget hände. Valde färre och gjorde det igen. Fortfarande inget. Tog en i taget. Funkade halvt. Bara om det inte stod någon i vägen. Mycket störande.

Kan hända att många av dessa problem berodde på extrem lagg. Fast jag upplevde ingen sådan när jag fifflade med warpgaten så jag vet inte.

Lär ju bli skoj hur som helst när man får det riktiga spelet och faktiskt spelar igenom en tutorial och singleplayer så man får lite bättre förståelse för hur det ska spelas.

Medlem

Ok, så jag tankade hem betan igår fast när jag försöker starta det blir det såhär:

http://img.photobucket.com/albums/v372/Wingu/a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v372/Wingu/aa.jpg

Någon som har en idé?

Inaktiv
Skrivet av Wingu:

Ok, så jag tankade hem betan igår fast när jag försöker starta det blir det såhär:

http://img.photobucket.com/albums/v372/Wingu/a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v372/Wingu/aa.jpg

Någon som har en idé?

Högerklicka på spelet --> egenskaper --> lokala filer --> verifiera int spelcache

Medlem

Om ni är trött på intro filmerna:

Steam ---> Games ---> Dow 2 --> properties ---> Set launch options ---> och lägg till -nomovies


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Synd bara att Windows live är så totalt värdelöst på att hantera konton.

Får testa igen ikväll.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skriv svar