Kan inte titta på bild-mappen

Inaktiv
Kan inte titta på bild-mappen

Det är så här att om jag går in i bildmappen så försvinner den efter några sekunder, plus verktygsfältet, men den kommer tillbaka efter ett tag. Jag kan inte titta på mina bilder!

Den är på 4.47 GB, om det kan ha nåt med det att göra, om man ska dela upp det på nåt sätt (hur det nu ska gå tilll, det går ju inte att komma in i den tillräckligt länge).

Minns att jag hade ett liknande problem förut och att jag löste det med hjälp här i från, och en gång (men bara en gång) fick jag ett felmeddelande "iexplorer.exe måste avslutas" eller nåt liknande.

Sedan en sak till, lite knäppt kanske men inget att skämmas för alla håller säkert på :D, men min mapp där jag hade all min porr i... tryckte på den igår men då försvann allting som jag hade samlat på mig, stod nåt om att den inte kunde hitta sökvägen. Den mappen där den låg i försvann också, med allt vad den innehöll.

Virus? Låter konsigt, varför skulle ett virus eller nåt göra något sånt. Kanske problem med hårddisken typ?

Jag vänder mig till er för hjälp.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

nj
Medlem

Har för mig Windows har lite problem om man har för många bilder i en och samma katalog och har det inställt att visa miniatyrer.
Det du kan testa göra är att använda tex Total Commander för att gå in i katalogen och dela upp dem i flera underkataloger.

Att en hel katalog försvunnit låter lite skumt, skulle kunna vara att det är nått som är konstigt med filsystemet/hårddisken.
Testa köra chkdsk från en kommandprompt på den partition där katalogen försvunnit och se om den hittar något fel, kan även vara värt att ladda ner ett diagnostikprogram från hårddisktillverkaren och kontrollera efter fel (även fysiska).
chkdsk kan i många fall återställa skadade sektorer med hjälp av växeln /R (dvs, chkdsk /R i en kommandprompt).

Medlem

Jag skulle skapa en ny mapp och flytta den gamla mappen till den. Då borde inte Windows "komma ihåg" att mappen ska visa miniatyrer, för det är troligast att windows suger åt sig resurser för att kunna visa 4.5GB bilder....
P.s
När du får fram bilderna.... se för fan till att skapa en struktur på bilderna hahaha


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Körde chkdsk och den reparade, tog bort några filer av nåt slag (fast jag skrev inte nåt /R grejs). Och sen flyttade jag på bild mappen till en helt tom mapp, och det fungerar att gå in nu och kolla så länge jag inte har en massa program, tillexempel itunenes + opera och fönster öppna samtidigt. Bara bildmappen och det fungerar. Men det är bra så här, tack.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

1
Skriv svar