hur många minuter musik i en mapp?

Medlem
hur många minuter musik i en mapp?

Jag har lagt en hel massa mp3´or i en mapp som är till för att spelas som "förmusik"på en fest.

Hur kan man på ett enkelt sätt veta hur lång tid det räcker till, utan att behöva sitta med kalkulatorn och räkna själv?

Det är säkert jättelätt och det finns säkert redan fina verktyg till det i Windows XP, men var finns dom och hur gör man?


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

kanske öppna dom alla samtidigt i WMP och kolla där ?. ska stå vid det högra hörnet längst ner. tror jag :/.. men åandrasidan vet jag inte vilken WMP du använder eller du gör det...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

vmp 11 kör jag med


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

hmm.. det gör jag med :).. men jag kan inte den så mkt. trodde att det skulle finnas en sån, men jag kan inte hitta den iallfall..
men en mp3 låt är igenomsnitt 3min lång.. så vida du inte har tekno som är 10min långa.. hehe..

ta 3x antalet låtar du har så kan du nog få en ungefärlig tid


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Ladda ner winamp, där står det längst ner hur lång alla låtar blir tillsammans.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Om du gör en låtlista då med alla låtar? Då borde det väl stå antal minuter.. Har för mig att det är så i tidigare versioner av wmp. Även så i iTunes.. :>

Medlem
Skrivet av mullins:

Om du gör en låtlista då med alla låtar? Då borde det väl stå antal minuter.. Har för mig att det är så i tidigare versioner av wmp. Även så i iTunes.. :>

i älder versioner av wmp som tex 10 så står det men inte i 11 konstigt nog :(..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Lägg in mappen som låtlista i winamp och kolla i menyerna längst ner efter något som handlar om att exportera html playlist. Din webläsare startar och där visas diverse statistik som total speltid.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Lägg in mappen som låtlista i winamp och kolla i menyerna längst ner efter något som handlar om att exportera html playlist. Din webläsare startar och där visas diverse statistik som total speltid.

det står längst ner i spellistan hur lång den totala speltiden är.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Hm, minns jag inte. Var dock ett par år sen jag använde winamp tror jag.

Medlem

I dom nyare versionerna är det iaf bara att kolla längst ner så står den totala speltiden där.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Annars så är det bara att tanka VLC som är betydligt enklare att använda och bättre än WMP och Winamp. Där står den totala tiden när du gör en spellista!

Medlem
Skrivet av Rissan:

I dom nyare versionerna är det iaf bara att kolla längst ner så står den totala speltiden där.

ja, åtminstone sen Winamp3 som kom 98/99(?)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ja det är väl nyare versioner än dom Rogge tydligen använt


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Hehe nej, men tydligen har jag ändå lyckats missa det helt

Medlem

Bara jag som har för mig att 1 MB ~1 min i formatet mp3. Det borde betyda att du bara kollar storleken på mappen så har du längden. Typ högerklick > egenskaper > där står det typ "Storlek : 79,5 MB". Den siffran är detsamma som antal minuter.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

nj
Medlem
Skrivet av Klfh:

Bara jag som har för mig att 1 MB ~1 min i formatet mp3. Det borde betyda att du bara kollar storleken på mappen så har du längden. Typ högerklick > egenskaper > där står det typ "Storlek : 79,5 MB". Den siffran är detsamma som antal minuter.

Det där är verkligen inget tillförlitligt sätt att räkna på då det är helt beroende på vilken bitrate som är använd för att göra MP3-filerna.
Högre bitrate = större storlek iom det är mer information som lagras för att det ska låta bättre.

Medlem

Ajdå, ja då ber jag om ursäkt. Som sagt var det bara nått jag fick för mig

I stand corrected!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Winamp 5.24 for the win! jag har haft samma version hur länge som helst och har aldrig hittat en enda anledning att byta till något annat.
Ja, totala speltiden står längst ner i Winamp.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar