Zonealarm Security Suite + AVG

Medlem
Zonealarm Security Suite + AVG

Någon som råkar veta vad dessa program tycker om varandra? Alltså om det går att ha båda installerade på datorn utan att hela skiten kraschar?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

AVG är anti-virus och Zonealarm är väll brandvägg så då borde det gå.

Medlem

I Security Suite ingår även anti-virus och -spyware. Därför jag är lite osäker.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

i security inne håler det antivirus brandvägg antispionprogram m.m

och själv tycker jag att det inte är bra än att ha 2 olika brandvägg eller antivirus på datorn ... så välj zonealarm

Medlem

Jag tänkte inte välja emellan dom utan bara tänkte det kunde vara bra med en genomsökning av nåt annat antivirus program.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

nj
Medlem
Skrivet av Rissan:

Jag tänkte inte välja emellan dom utan bara tänkte det kunde vara bra med en genomsökning av nåt annat antivirus program.

Om du bara vill kontrollera med något annat program så kan du testa tex Kasperskys eller Trend Micros online scanners.

Medlem

Tar dom bort virusen ifall dom skulle hitta nåt?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

nj
Medlem
Skrivet av Rissan:

Tar dom bort virusen ifall dom skulle hitta nåt?

Nej, men du får länkar till info om viruset där det brukar finnas beskrivningar hur de kan tas bort.

Att ha mer än ett antivirus installerat (och igång) samtidigt kan ställa till lite problem om de båda konstant scannar allt i din dator (vilket de flesta gör), men om du fixar så ena programmet inte startar automatiskt och deaktiverar det andra som annars är igång så borde det fungera.
ClamAV kan också vara ett tips att titta på för ett AV som enbart scannar din dator när du vill det (ligger inte i bakgrunden och kontrollerar alla filer konstant, om de nu inte förändrat det sedan jag senast kollade). Open source med, så gratis är det.

Medlem

OK

Grävde lite i AVG:s free edition forum och där fanns det några som använde ZASS och AVG och verkade inte ha några problem. Men som sagt kan vara smart att bara ha ett AV igång åt gången.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar