Inaktiv
Inaktiv

flyttar in i den här tråden också: saker att fundera över innan man köper vista. (klicka inte, det är onödigt. )
vill man prompt ha ögongodis tycker jag man ska slänga ett öga på sabayon eller solaris/opensolaris.
speciellt det senare, om man tänkt sig hantera större mängder data i kvalificerade sammanhang.

edit: hoppsan, det var visst samma länk i huvudämnet som jag postat tidigare. nåja.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

nu när xp börjar bli färdigutvecklat är det väl lika bra att hålla kvar vid det ett tag och hoppa vista...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Vista = DirectX 10 = Spel
XP = DirectX 9 = äldre spel

Inaktiv

det kan man ju inte göra mycket åt förän spelindustrin tar sig i kragen, och bästa sättet att göra det är att köra dualboot tills vidare, för att visa att det finns en marknad - och förståss låta dem veta att det finns intresse av linuxbinärer till spelen.
någon ursäkt finns heller inte. gör man inte det är man bara lat.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

för min del kommer det inte bli något dx10-kort på ett bra tag så den mutan fungerar inte.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

mycket text var det men jag vill ha nått annat än en textfil för att tro på det där.

lär nog inte köra vista förräns kanske slutet på 2007 eftersom många spel kommer fungera för dx9 även under 2007

Sen är det en hyp att dx10spel inte fungerar under dx9 under förutsättning att spelutvecklaren inte har dragit in det stödet.

Och nej linux är fortfarande inte ett alternativ för den som lirar mer än ett fåtal titlar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

jag kan förvandla textfilen till en bild, om det skulle göra den mer trovärdig. :?
har inte en lösning på (det akuta) problemet linux/spel redan föreslagits? den enda långsiktiga lösningen är ju uppenbar...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Dualboot blir det för mig när jag har råd med Vista...vill säga när jag är 18+, lol finns något nytt OS då

Medlem

När Linuxhackarna lyckas få till en emulator för spel som fungerar till hundra procent så kommer jag byta från XP till Kubuntu utan att blinka. Det enda som XP duger till är att spela och knappt det.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

egentligen är det ju skandal att något ska behöva emuleras till att börja med...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Hur pass bra är det med dualboot. Påverkar det datorn negativt eller är det en smart lösning?

Medlem

påverkar inte datorn alls, eller jo du får mindre utrymme på hårddisken om du har två operativsystem


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag kommer köra DualBoot helt klart, Vista för att spela spel och XP för att kolla på serier etc. Att Vista äter upp prestanda till ingen nytta alls är inte precis nyheter...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv
Skrivet av Langos:

Jag kommer köra DualBoot helt klart, Vista för att spela spel och XP för att kolla på serier etc. Att Vista äter upp prestanda till ingen nytta alls är inte precis nyheter...

... OK. Vista som har ont om prestanda för sådant som kräver prestanda, XP som har relativt gott om det för sådant som inte kräver det?

Om du inte har något emot att dualboot:a, gör det med Linux istället.

Medlem

Du kan väl skicka mej ett mail eller något när jag kan köra DX10-spel eller ens DX9-spel på under linux, mkay?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

tror att han menar att du kan spela dina dx10-spel i vista och göra allt annat i linux...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jag ser verkligen inte poängen med att köra dual-boot med två Windowsversioner där den ena (Vista) klarar av allt som det tidigare OS:et kan och lite till.

Slängde bara in Linux-rekommendationen eftersom jag tyckte Vista-/XP-dualboot var fruktansvärt onödigt - och eftersom mångas stötesten med Linux är just att hålla på med dualboot tyckte jag att du lika gärna kunde prova det istället.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Langos:

Du kan väl skicka mej ett mail eller något när jag kan köra DX10-spel eller ens DX9-spel på under linux, mkay?

hej

wine
cedega
id software/epic

1
Skriv svar