Inget Fable II planerat för pc

Robot
Medlem
Inget Fable II planerat för pc

Yeah right, det kommer !

Medlem

Nä nu blir man ju ledsen

Medlem

oh nej , nu måste ja ju köpa en xbox eller så för att spela fable 2 , precis som med gta 4

men vänta nu , det kom ju till pc , shit va dum jag är

Medlem

Är besviken på Fable II. Köpte det för några månader sen och spelade igenom mainquesten (och plockade lite diverse på sidorna, sidosakerna kändes väldigt oengagerande dock) och sen var det inte så mycket mer med det. Sålde spelet på Tradera efter två och en halv vecka. Nej Molyneux borde lägga sin tid på ett nytt Populous eller Dungeon Keeper!

/ LordDaimos

Medlem

MS vore ju dumma om de inte öppnade upp för fable 2 på pc. Mer gamers = mer pengar även om det kommer piratas


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Medlem

Som alltid så kommer profitbegäret att vinna och spelet portas till PC, se bara på Halo 1, Halo 2, Fable, Metal gear solid, Metal gear solid 2 och alla andra spel i historien som varit exklusiva för konsol.

Medlem

Det lär ju komma i framtiden, när de behöver pengar. Då gör de en dålig port och kör med något Live-bullshit och DRM så det ryker om det.

... Spekulationer.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Sa det inte samma om mass effect.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Lika bra att släppa till PC om det handlar om piratkopiering. Xbox 360 är ingen konsol som direkt undviker eller försvårar piratkopieringen. Haha..

Men de gör rätt, man ska inte sprida falska förväntningar. Ifall att det inte kommer ut.

Medlem

"Alla som äger en PC är pirater!"


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Självklart det kommer till PC hur kan ni ens tveka det kommer snart som en dålig portning precis som vanligt.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Är väl klart dom kommer köra på "Det kommer inte till PC" linjen tills det slutar sälja bra på xbox360 och sen kommer det en PC port... Har ju nästan blivit standard att göra så med spel.

Medlem

NOO!! :S


signatur

Googla först , fråga sen

Det är ju fan lättare att fixa spel till 360


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av CentraX:

Lika bra att släppa till PC om det handlar om piratkopiering. Xbox 360 är ingen konsol som direkt undviker eller försvårar piratkopieringen. Haha..

Förutom den biten att din konsoll kan bli utelåst från Live vilket håller väldigt många (inklusive mig själv) borta från att köra piratkopierat på krysslådan.

/ LordDaimos

Medlem

Så här säger de alltid. Det kommer väl om ett halvår-år till pc.

Medlem

Tråkigt för oss pc spelare men om dom inte vill ha våra pengar så är det deras problem.

Medlem

pc är sedan länge förlegad som spelmaskin


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pc är sedan länge förlegad som spelmaskin

Ironin med det där är att ju äldre konsoller blir, desto mer aktuell blir PC som plattform, för att inte tala om att väldigt många genre'r fungerar inte överhuvudtaget på konsol.

Angående nyheten så antar jag väl att vi får se Fable II på PC innan sommaren, senast tidig höst, och troligtvis med alla DLC packs inkluderade för ett totalpris billigare en vad det kostar utan DLC's för konsol

Medlem
Skrivet av CentraX:

Lika bra att släppa till PC om det handlar om piratkopiering. Xbox 360 är ingen konsol som direkt undviker eller försvårar piratkopieringen. Haha..

Problemet med piratkopieringen på konsoller är väl att man inte kan komma åt online funktionerna. Som många gånger är rätt behövliga, eller till och med en stor del av spelet många gånger.

Skulle aldrig falla mig in att chippa min 360 faktiskt

Medlem

NOOOOOOOO!!!! Me want Fable 2! [PC]


signatur

Rawr

Medlem

Ingen större förlust för folk med bara dator. Fable 2 är ett jävla skit spel, köpte en xbox enbart för det mer eller mindre när det var speltorka på datorn som hårdast.
Va kul dom första timmarna men sedan spåra hela spelet ur tycker jag. Förbannat tråkig och simpel combat. Storyn är av lite bättre kaliber dock som tur är men det rättfärdigar inte ett pris på 600kr, 3600 i mitt fall.

Inaktiv

Me not care for a shit.

Schysst grafik men boooooh.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Är besviken på Fable II. Köpte det för några månader sen och spelade igenom mainquesten (och plockade lite diverse på sidorna, sidosakerna kändes väldigt oengagerande dock) och sen var det inte så mycket mer med det. Sålde spelet på Tradera efter två och en halv vecka. Nej Molyneux borde lägga sin tid på ett nytt Populous eller Dungeon Keeper!

/ LordDaimos

Då får han snällt börja jobba åt EA igen som äger rättigheterna till dem titlarna.

Medlem

Detta är idiotiskt om man släpper första titeln till PC anser jag att det är spikat för att det andra skall släppas till PC med.gilla Fable första spelet trotts att det var löjligt enkelt att spela igenom. känns som något depserat och misslyckat marketing trick för Xbox. folk har inte lust att slänga ut pengar på en 360 en enhet norotisk för sin "Ring of Death". när man kan få spela det åtminstånde på en minst lika ostabil maskin som en PC.. microsoft gör verkligen underbara produkter.. fattas bara att Mac skall släppa en enhet som har kraften av en 8-bit (för retro looken) men ett genomarbetat skal som brats är vililg att betala en PS3 summa för. självklart är Fable 3 satt som Iplay exlusive. och nu kom jag helt bort från ämnet.. sorry

Medlem

Varning för skitspel. Tur det inte kommer till PC.
Kommer ALDRIG köpa något mer spel från Mr Pete Mullenutt.
Samma som ettan, efter några timmar är man klar och man bara gapar; fan? Var det här allt? Någon med mig skämtar aprilo? Och interaktionen med folk är lika korkad som förut, efter en stund står hundrafemti gubbar med hjärtan ovanför huvudet och hindrar en från att komma in i ett hus.
Det enda innovativa var hunden som fungerade någorlunda, men i övrigt så var det ett skitspel av grov kaliber.

Glöm att jag någonsin köper denne fransmans överhypade och i slutändan besvikelseframkallande dynga igen! Gäller även B&W som alltid lovar mer än det håller.

Inaktiv

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU-

Medlem

winther83

"folk har inte lust att slänga ut pengar på en 360 en enhet norotisk för sin 'Ring of Death'"

Vad har du fått den informationen ifrån? Folk köper ju Xbox 360, även fast den har en viss risk att få RROD. Den där faktan är falsk.

12
Skriv svar