Hjälp. Msn Virus

Inaktiv
Hjälp. Msn Virus

Visste inte riktigt var jag skulle posta detta men här får duga..

Det är så att jag behöver lite hjälp. Min syrra har dratt på sig ett virus hon fick på msn. Det kom upp att nån ville skicka en fil till henne. En bild där filnamnet var nåt i stil med "is this you?" Sen såg hon att den mycket smarte personen ifråga hade skrivit "acceptera inte filen jag har virus" i sitt msn namn.

Då undrar man vad den killen gör inne på msn? Tur för honom att han bort långt bort... Men iaf.

När hon hade fått ner bilden eller vad det nu var så började datorn ladda så in i h-e så hon stängde av den på knappen. När vi sedan försöker starta datorn kommer vi dit man får välja felsäkert läge osv. Väljer såklart felsäkert läge o lite text flimmrar förbi på skärmen sen blåskärm. Längre än så kommer jag inte..

Kom på snilleblixten att slänga i en till hårddisk och lägga in xp på den för att kunna komma åt den andra hårddisken o efter lite pill gick detta bra. Men nu är frågan.. Hur får jag bort viruset från den andra disken? Vanligtvis måste man ju in i registret men dit kommer jag ju inte när jag inte kan starta datorn från den första hårddisken! Några tips? Hon har en hel del musik och annat på hårddisken som hon vill spara. Vi har räddat det viktigaste men en formatering undvikes helst om möjligt.

Så om nån har en aning om vad som ska göras. SKRIV. Tack på förhand.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Skulle ha formaterat och sagt "skyll dig själv, nu kanske du lär dig till nästa gång". Har tyvärr inga tips direkt, har dock varit med om flera som fått samma skit men inte behövt formatera. Kanske är på tiden att installera Norton eller liknande på hennes dator?

Medlem

börja med ett antivirusprogram kanske?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jepp antivirus skydd o sen scanna hennes hd så ska det nog fixa biffen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Medlem

Deleta virus filen ffs! och sen sök igen hdden med något anti-virus program

Inaktiv

Japp jag får göra detta. Någon som har tips på ett välfungerande gratis antivirus program?


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem
1
Skriv svar