Nytt om Gears of War-filmen

Robot
Medlem
Nytt om Gears of War-filmen

Nja, jag var redan lite rädd för att Gears filmen skulle floppa. Men nu när det blir en trilogi så ökar ju bara risken. Får hoppas på att Gear of War filmen bryter "spel-filmer-suger" trenden.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

BME
Medlem

"Basically a harder edged Lord of the Rings."
Alltså, bara för att det är en triologi så kan man inte automatiskt jämföra den med en annan helt orelaterad triologi


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

hehe kan bli awesome action med det crewet behind the scenes
undrar vilka som ska va med som characters

Inaktiv

*gäsp*

Troligen blir det lika bra som Tomb Raider, Doom eller nån av de andra fast x3 då.

Medlem

har inte kört gears of war. men hur mycket djup finns det för en film? doom filmen var ju bra. eller?

Medlem

Var glada att ett inte var mr.Boll som gör filmen

Medlem
Skrivet av TruB:

har inte kört gears of war. men hur mycket djup finns det för en film? doom filmen var ju bra. eller?

Hoppas det var sarkasm inblandat där.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Blir kul att se vilka skådisar som får ta och ligga i extrem hårdträning för att komma i form för att vara muskelberg...bokstavligt talat!

Medlem

För att göra spelet rätt behövs en monster budget, vilket de knappast kommer få. Filmen produceras mest för snabba pengar som de tjänar tyvär.. Skulle vara bättre med en helt dataanimerad film.

Medlem

Det här kan bli riktigt, riktigt bra om budgeten blir tillräckligt stor och Len baserar sig i Tjeckien(?) som tidigare.

Medlem

Det är ju iaf mer eller mindre proffs som jobbar på filmen och med stor budget så kan det kanske bli bra.
Gears of War i sig var ju inte något super speciellt med story. Vore däremot coolt om man kunde få se hur det hela började, någon viktigt vinst för mänskligheten, och sedan den avgörande striden.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tycker att dom ska göra en animerad film.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Man kanske vågar hoppas lite på denna då... Det är ju iaf inte Boll som gör den, så SÅ dålig kan den ju inte bli.

Medlem

Jag tycker om möjligheten att datorspel blir filmer, några lyckas ju ganska bra. Resident Evil var riktigt bra som film, även om uppföljarna var så där. Gears of War har potential att bli en bra film, tyvärr är det nog lätt att det blir väldigt likt Starship Troopers.

Medlem

Jag vågar inte säga att filmen kommer bli bra, men det här är nog det största hoppet jag har för en lyckad "spelfilm". Spelet i sig är ju som gjort för Hollywood. Len Wiseman är en bra regissör för jobbet, även om inte Die Hard 4.0 var någon höjdare. Underworld-filmerna är faktiskt riktigt bra om man ser de så "lätt" underhållning, vilket kan jämföras med Gears of War som spel. Det verkar även som att filmstudion har ett rätt bra samarbete med Epic, så får de vara med och styra lite kan nog det här projektet bli helt okej.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Nej Gears påminner fett om Lotr när jag spelade det fick jag massa lotr flashbacks

Medlem

Det var tre filmer det skulle bli!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv
Skrivet av Knasbollen:

Blir kul att se vilka skådisar som får ta och ligga i extrem hårdträning för att komma i form för att vara muskelberg...bokstavligt talat!

Han som ska spela Cole får iaf ta anabola alà Belgian Blue för att komma i form.

Medlem
Skrivet av bleak:

Han som ska spela Cole får iaf ta anabola alà Belgian Blue för att komma i form.

Skulle inte tro det. Detta är snubben som gör Coles röst.
http://www.thesportstruth.com/wp-content/uploads/2007/02/lest...

Medlem

Om filmen ska bli bra ska dom ha med det som gör Gears of War bra såga fiender på mitten och feta rustningar.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Om filmen ska bli bra ska dom ha med det som gör Gears of War bra såga fiender på mitten och feta rustningar.

Det låter ju som en superkul film...

Allvarligt talat så tror jag att problemet med att göra spel till film är skillnaden i deltagande. Att se någon bli ihjälsågad på film är en annan sak än att faktiskt såga ihjäl någon i ett spel. Det är inte en annan person som har valt att göra det och lyckats med det utan det är faktiskt DU som tagit dig fram och nu står och sågar en alien/motståndare i två bitar. En film kan inte få till samma känsla av egen prestation och måste alltså handla mer om utveckling och inveckling av karaktärer än vad ett spel gör för att kunna klassas som bra.
Och utveckling och inveckling av karaktärer är något som gears of war dessvärre inte har.
Visst, det kommer bli en popcorn rulle i stil med braindead. Men det är ju inget att gå man ur huse för direkt...

Medlem
Skrivet av bleak:

Han som ska spela Cole får iaf ta anabola alà Belgian Blue för att komma i form.

haha klockrent!

Medlem
Skrivet av Robboy:

Nej Gears påminner fett om Lotr när jag spelade det fick jag massa lotr flashbacks

Såg i en film där dom intervjuade skaparen av gears och han sa att det är new line cinema som har rättigheterna till att göra gears filmen,new line cinema var med och gjorde lort.
HAn sa också att det finns en kille som jobbar på manuset

Medlem

förfan om det blir fjortistämpel på filmen och att dom klipper bort allt blod och svordomar


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

förfan om det blir fjortistämpel på filmen och att dom klipper bort allt blod och svordomar

Sedan 1996 klipper Statens biografbyrå inte längre bort scener ur filmer (förutom i mycket sällsynta undantagsfall såsom Subconscious Cruelty, och jag kan lova dig att en GOW-film inte kommer att bli en del av dessa undantag). Men visst, teoretiskt hindrar det ju inte filmbolaget från att satsa på en film för 11-åringar och därför för egen maskin klippa om filmen.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

En trilogi av något som får fattigt med material bara till en film.. ja det känns ju som om det blir ett riskabelt projekt, men man kan ju alltid hoppas.

NIB
Medlem

Len Wiseman ska inte ta namnet "Lord of the Rings" i sin smutsiga mun. Epic fail.

Medlem
Skrivet av Resident Emil:
Skrivet av WarpGuN:

förfan om det blir fjortistämpel på filmen och att dom klipper bort allt blod och svordomar

Sedan 1996 klipper Statens biografbyrå inte längre bort scener ur filmer (förutom i mycket sällsynta undantagsfall såsom Subconscious Cruelty, och jag kan lova dig att en GOW-film inte kommer att bli en del av dessa undantag). Men visst, teoretiskt hindrar det ju inte filmbolaget från att satsa på en film för 11-åringar och därför för egen maskin klippa om filmen.

Men det är väl 18 års gräns på spelet? Isåfall vore det ju rimligt med 15 eller 18 års gräns på filmen. Blir väl 15 års gräns då eftersom den skall gå på bio.

Inaktiv
12
Skriv svar