Nytt om Gears of War-filmen

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Men det är väl 18 års gräns på spelet? Isåfall vore det ju rimligt med 15 eller 18 års gräns på filmen. Blir väl 15 års gräns då eftersom den skall gå på bio.

det finns inga "gränser" på spel i Sverige. det finns däremot rekommendationer. Doom har en 18+ av pegi men det betyder inte att någon som är 12 inte får gå att köpa spelet, bara att pegi rekommenderar att de inte gör det.
Vissa filmbolag väljer att dra ner på våldet för att en film ska få lägre åldersgräns på bio, detta för att nå en större publik. Det behöver däremot inte utvecklare av spel göra eftersom de inte lyder under samma certifikationslagar och ej heller blir granskade på innehåll av någon statlig myndighet.
Så vad gears-filmen får för åldersgräns på bio är helt upp till filmbolagets klippning.

Medlem

jag har sjukt svårt att förstå hur Gears of war kan vara såpass populärt som dem är.

Är ganska säker på att filmen kommer suga ännu mer än spelen, Varför inte göra film av tex Half-life eller något annat bra spel istället.

Medlem

Tror inte det blir någon större höjdare, men man får alltid hoppas


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Carling:

Jag tycker om möjligheten att datorspel blir filmer, några lyckas ju ganska bra. Resident Evil var riktigt bra som film, även om uppföljarna var så där. Gears of War har potential att bli en bra film, tyvärr är det nog lätt att det blir väldigt likt Starship Troopers.

Blir den lik 1:an så är det inte så farligt...skulle den dock bli lik 2:an och 3:an så är det katastrof (synd för övrigt på 3:an...när de väl tar in exo-skeleton grejerna så är filmen urusel annars är det ju inte mycket som påminner om Stjärnsoldat i ettan)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Lönt att klanka ner på Wiesmans inblandning i Gears of War <<< säger ju sig självt att det inte behöver vara Orson Wells bakom kameran (tvärtemot kan man ju se flera tillfällen där duktiga regissörer fuckar upp liknande material typ Ang Lees hulk). Wiesman klarade Die Hard 4 hyfsat väl (bättre än 3:an) och det finns inget som tyder på att han fuckar upp detta material.

12
Skriv svar