3Dguru's se hit!

Medlem
3Dguru's se hit!

Jag vet att det finns ett stadigt gäng här som pillar med 3dmodeller i olika syften.
Är det någon av er som har tips på freeware renderare eller bra billiga renderingsplugins?

Jag vill ha Vray, finalrender eller Brazil men jesusbarnet, de är ju så dyra för en hobby 3d-nisse.

Du kanske har en licens över eller vill sälja en du inte använder?

Jag använder 3dsmax...

Tacksam för tips och svar,
//CF


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

MFC
Medlem

Jag har inga konkreta tips MEN.. på http://nehe.gamedev.net finns det länkar till lite alltmöjligt kring 3D..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

kör du 3dsmax vill jag väll anse att du har nog för att rendera ut bilder redan där. behöver väll kanske klickas på lite fler knappar än på "make nice render"-knappen i t ex Brazil och sånt.

btw, varför rendera. realtime ftw!

Medlem
Skrivet av F3D:

kör du 3dsmax vill jag väll anse att du har nog för att rendera ut bilder redan där. behöver väll kanske klickas på lite fler knappar än på "make nice render"-knappen i t ex Brazil och sånt.

btw, varför rendera. realtime ftw!

Visst kan man göra bra, snygga renderingar med scanline default... *gäsp* men det är mer jobb och inte lika potent som plug-in render's... Dåligt vid inomhusbelysning tex, att rigga dagsljus eller att få andra sköna effekter i material och liknande är ofta lättare gjort med plugin-app...

"Make-nice-render-knapp" har du nog bara i din utgåva, den har jag aldrig sett.

Rendera är inget alternativ till realtid.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av MFC:

Jag har inga konkreta tips MEN.. på http://nehe.gamedev.net finns det länkar till lite alltmöjligt kring 3D..

Tack för tipset men det verkar vara mest OpenGL programmering där. Får kolla in senare, thnx.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Mental Ray som följer med 3ds Max är ju helt ok, går att göra mycket snygga renderingar med de.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Mental Ray som följer med 3ds Max är ju helt ok, går att göra mycket snygga renderingar med de.

Jag tänkte faktiskt skriva det själv men ingen verkar särskilt intresserad av denna tråden...
Mental ray visade sig vara mycket bättre än tidigare i denna versionen av 3dsmax. Lär räcka ganska länge innan jag tröttnar...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

...har för mig jag postade denna tråd i "allmän prat"... måste börja bli gammal...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

nj
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

...har för mig jag postade denna tråd i "allmän prat"... måste börja bli gammal...

"Flyttat 2006-12-14 16:57 av the_maxx"

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av CastorFiber:

...har för mig jag postade denna tråd i "allmän prat"... måste börja bli gammal...

"Flyttat 2006-12-14 16:57 av the_maxx"

Ibland tycker jag att trådflyttandet är överdrivet...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar