Windows är mongo

Medlem
Windows är mongo

Hej, igår så hade använde jag datorn som vanligt, dvs att den fungerar bra bara att ibland i vissa spel så hänger den sej bara och jag får starta om i vissa fall, Men det beror endast på grafikkortet..

Nu till problemet,, Jag satt och vid windows typ och lyssna på musik och grejer kanske lite på internet och installerade nya media player, så hände något konstigt att allt fryste sig typ utan musen och så ute i windows, det har aldrig hänt förut, sedan när jag startade om datorn så boota den allt och så men jag kom bara fram till den blåa rutan där det står Windows Xp.. Jag orkade inte göra nånting då så jag bara hållde inne startknappen i 8 sekunder och gick å la mej,,
Sedan idag så kommer den fortfarande bara till den blåa rutan, jag har grejat lite och bytt plats på hårddisk sladdar osv för det är den det är fel på..

Jag kan inte formatera hårddisken för tagnentborden fungerar inte när det står "Press any key to boot from CD", Och jag kan inte gå in i felsäkert läge för när jag ska "Chose a highlighted area of your choice" så funkar det inte heller..

Vad ska jag göra?

Medlem

byta plats på hårddisksladdar är inte så bra, då går det inte att boota windows. börja med att koppla tillbaka sladdarna som de var


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ok, men det enda jag gjorde var att flytta sata sladden till Sata2 istället för sata1 porten.
Men jag måste få så att tagnentbordet fungerar när jag ska "Press any key to boot from CD". så att jag kan formatera hela disken
Nån som vet hur man gör det?

Medlem

Om du har ett USB tangentbord kan man ibland behöva ställa in det i bios att den ska aktivera sånt.. kommer inte ihåg vart det e lr vad det heter.. försök låna nått ps2 tangentbord annars..

Medlem

Precis som ovanstående säger måste du aktivera USB stöd för tangentbordet i bios. Brukar stå något i stil med "Keyboard USB Support" ON/OFF.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Kanske något liknande detta skulle lösa problemet?
http://www.youtube.com/watch?v=LjluIV8YM4I


signatur

mr c of clan mr

1
Skriv svar