behöver hjälp med nero. kan inte bränna vissa filmer.

Inaktiv
behöver hjälp med nero. kan inte bränna vissa filmer.

Hej hej. Jag har stött på problem med nero när jag ska bränna vissa filmer.

När jag öppnar nero burning rom så fungerar det fint med att bränna själva film filen men när jag stoppar in den i min dvd så fungerar det inte att läsa av filmen. Jag antar att min dvd som jag köpte billigt kanske inte kan läsa just det formatet som filen blir.

Men när jag sedan öppnar nero vision delen av hela nero programmet så fungerar det fint att bränna och se på dvdn men det är endast ett fåtal av dom filmer jag har som det går att göra så här med. När jag öppnar nero vision och adderar filen och sedan väljer att bränna så kommer status rutan upp där man kan se hur själva filmen avkodas med med vissa filmer så ser man inte hur filmen avkodas och då undrar jag om det är någon här på fz forumet som är kunnig inom detta område och som kan hjälpa mig?

Medlem

Vad är det för film du vill bränna?

Om du försöker kopiera en kommersiell dvd så ska du inte använda Nero.

Jag föreslår ett besök på [http://www.doom9.org/]


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

nej jag försöker bränna en film som inte är på en dvd utan en film som kommer från torrentspy eller likande sidor.

Alltså ingen film som redan är på en dvd

Medlem

erhum, börjar bli farligt nära tabu-ämnen.

om filen är i formatet .img eller .iso ska den brännas som image. är det en .avi .mpg eller liknande är det ett helvete (läs: tidskrävande) att få det till dvd-format även om det går.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

nej, det är jättelätt. hur man gör tänker jag inte tala om då det ju rör sig om piratkopiering i det här fallet, men det är enklare än att bränna en vanlig cdskiva.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

refererar du till mitt inlägg soya?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

japp.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

lätt må det vara, men att koda om xvid eller liknande till mpeg-2 tar ju sjukt lång tid (på min dator iaf)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

tack för era svar inom detta tabubelagda ämne men jag löste det.

Det som var problemet var att jag saknade vissa codecs bland annat mpeg2.

Tack för er hjälp

Medlem

Äh, köp en DivX-spelare istället. Kostar nästan inget idag

Billig julklapp


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Skulle precis säga, en Div-X spelare löser biffen. Inga avkodningar som tar flera timmar, bara smörj ut skiten på skiva, lägg texten med samma namn bredvid i samma mapp, o dvd spelare hittar texten också (iaf min). PRIMA! Dock har ja bara testat på demo filmer (eeh?)


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar