Uwe Boll vinner tveksam utmärkelse

Medlem

Det roligaste med Uwe är ju han själv och inte filmerna han gör. De är verkligen dåliga på det dåliga sättet. Tyvärr inte på det bra sättet!

Medlem

Uwe Boll = Not so awesome

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag tror snubben har potential, men han måste sluta göra filmer baserat på spel som inte har någon vidare story. Han ska hålla sig till att regissera och inget annat, lämna manus och story till andra som kan. Inte ens Steven Spielberg skriver eget material, och han är en av världens främsta regissörer.

Men problemet är ju att han verkar jobba med sämsta möjliga crew också. Jag såg "In the name of the King" i helgen och det var skrattretande ibland. Den utspelar sig ju i mörka medeltiden och ändå går skurken i filmen runt i kavaj med axelvaddar eller skinnpaj. CGI-effekterna hade alla olika ljus- och kontrastförhållanden och manuset var katastrofalt. Jason Stathams rollfigur förlorar sin son och begraver honom men säger inte ett ord eller visar en min om huruvida han ens är ledsen över det. I övrigt var filmen en helt okej B-fantasyrulle efter att de första 45 pinsamma minuterna gått över. Nej, att ha ett så dåligt sinne för detaljer är lite Ed Wood-varning faktiskt. Man kan inte lägga 400 miljoner kronor på en film och sedan anställa en gymnasieelev som kostymansvarig.

Inaktiv
12
Skriv svar