Jag blir galen....

Inaktiv
Jag blir galen....

Jag har nu provat diverse olika spywareprogram, men inget funkar....
Jag har något program i min burk som startar automatiskt och bara "blinkar till" i aktivitetsfältet.
Problemet är bara att om jag vill lira något spel och detta program "startar till" så minimerar det det pågåående spelet och jag blir "utkastad" till Windows :evil: Och jag får då klicka i aktivitetsfältet för att "maximera spelet igen.
Inte så kul om man ligger i 300+ i ex NFS eller är i en strid i BF2...
Jag har provat med "allt" för att få väck detta men lyckas inte... HJÄLP!!

/Ante

Medlem

det enda helt säkra sättet att få bort nån elak trojan eller liknande är väl att formatera hdn om inte virus skydd program kan få bort det,

tråkigt och jobbigt, men sen är ju datorn ren och frisk igen

Inaktiv

Jo, det var just det jag tänkte att jag skulle slippa....
Det är ju som du säger tråkigt.....
Tror du att det är en trojan??
Har du tips på ngt bra "antitrojan"-program?

/Ante

Medlem

tyvärr har ingen lösnig på det,
använder ett norton antivirus med internet security, och det är från 2003,

uppdaterar det ofta, men det är nog inte alls så bra som dom nyaste anti virus programmen,

har förmodligen både trojaner och annat hemskt på min burk utan att man vet det.

vilket anti virus program använder du ?

Inaktiv

Kör med Telia´s säkersurf och har efter problemet uppstod försökt att lösa det med Ad-aware och Spybot, men inget hjälper....
Hade inte detta problem innan, då jag körde med NOD...
Och Telia som "skryter" så med sin "säkra" lina.... :/

/Ante

nj
Medlem

Du kan testa göra en online scan med Trend Micros Housecall. Även Kasperskys onlinescanner kan vara en idé att besöka då KAV i många fall hittar saker andra antivirus missar (trojaner och annat otrevligt).

Inaktiv

Sorry för jag inte har hört av mig... haft mycket på jobbet.
Provade att göra en onlinescanning, men då stängde antagligen trojanen ner mitt explorer:evil:
Har gett mig f-n på att få väck detta fenomen utan att behöva formatera om HD:n och satte mig helt sonika med Aktivitetshanteraren och väntade ut trojanen (tog en stund men jag fick tag i den 8) )
Jämförde med hjälp utav skärmdumpar och hittade tre filer som dyker upp när trojanen visar sig och de är: HPOSM.exe, hptskmgr.exe och hpwuSchd2.exe
Är det någon som vet något om dessa filer innan jag börjar rota i utforskaren efter dem??

/Ante

Medlem

www.xoftspy.com testa det först


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Letade lite och hittade de sidor som du refferar till Xphome.
Kom på att de hade med skrivaren att göra (HP).
Provade med xoftspy, verkar som det har gjort susen
(Tack PurreSnurre)
programmet ifråga har inte startat en gång sedan jag tg väck de 154 (!) objekten jag hade på HD:n enl. xoftspy.
Och sen ska Telia vara "säker lina"... sure....

/Ante

Medlem

Härligt att det löste sig för dig, Ante.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Xoftspy verkar helt genialt, hade själv ett inbitet spyware som vägrade försvinna vad jag än gjorde, när jag sen körde Xoftspy så var det borta !

Huzzah för xoftspy

1
Skriv svar