Flac program?

Inaktiv
Flac program?

Vilket program ska man använda för att få bra flac filer?

Har använt EAC med flac.exe tillägget, men får det inte att funka nu igen efter att ha installerat om datorn

Så min fråga är om det finns något annat program som är lika bra som EAC eller om det är bara det som gäller?

EAC vägra göra .flac filer, utan det blir bara .wav filer


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

det finns vad jag vet inget program som rippar lika noga som eac, för windows. linux har cdparanoia.
du skulle ju kunna köra cdparanoia med abcde som frontend under cygwin, men det är nog smidigare att läsa eac-dokumantationen och konfigurera det rätt.

eac gör wav-filer först, och kodar senare.

edit: vill du bara göra rippar och inte bryr dig om ifall de blir rätt eller inte kan du ju prova dbpoweramp. det finns ifs en väldigt enkel integritetskontroll som jämför en hash av filen med en databas, men jag har ingen aning om hur bra det fungerar eller hur stor databasen är.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Jag har lyckats få det att funka

Vet inte vad som gjorde så att det funkar med det funkar nu så ja e nöjd


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

1
Skriv svar