Svart skin till XP?

Inaktiv
Svart skin till XP?

Någon som har en snygg svart skin/theme till XP å dela med sig?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Royale Vista kanske?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Hur får man "Windows Visual Style File" (.msstyles) att funka?

Jag laddade ner någon skin, men han vill inte verkställa den.. den fanns inte på bildinställningar fast den öppnar upp den själv


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

ska testa Royale Vista...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

nj
Medlem
Skrivet av oLjud:

Hur får man "Windows Visual Style File" (.msstyles) att funka?

Jag laddade ner någon skin, men han vill inte verkställa den.. den fanns inte på bildinställningar fast den öppnar upp den själv

Det här FAQ-inlägget kan vara till hjälp.

Inaktiv

FAQ:n funkade inte, har provat nu en del... får det inte att funka

Just nu ligger den i:
C:\WINDOWS\Resources\Themes\Black01\Black.msstyles
med "shell" i C:\WINDOWS\Resources\Themes\Black01\shell


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Prova att döpa om Black01 till "Black" (utan " tecken).
Har för mig katalogen ska heta samma som msstyles filen ...


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Har du en modifierad version av uxtheme.dll alt Theme XP? Om inte så behövs det också. ZPize fräschar upp Windows rejält och innehåller uxtheme.dll som behövs för att köra egna skins.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

har fått det å funka, använder programmet "Styler". och en mac Tiger theme.

Inte svart men väldigt snyggt


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Jag kör med patchad uxtheme.dll (multipatch) som ni hittar här:
http://www.neowin.net/forum/index.php?s=010ade580ce8e36fc1159...

Och themes lägger jag i *: \WINDOWS\Resources\Themes
Kan nämna att vissa themes fungerar inte för mig, får då inte upp dom under bildegenskaper, vet inte varför.


signatur

son of a gun

Medlem

En del är fulla teman och syns direkt på första fliken i drop down-menyn. Andra är varianter av standardutseendet av WinXP-default. De kan ni nå genom att välja Windows XP i menyn på första fliken och sedan gå till fliken "Utseende" och under "Fönster och knappar" så finns då de olika varianterna.

Om ni inte får det att fungera, kolla så att filerna ligger i rätt katalog. Beroende på vad det är för fil så skall de ligga i olika kataloger, antingen direkt i "themes" katalogen eller i en underkatalog med samma namn som temat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

signatur

Man kan göra så men det är inte rätt.

Inaktiv

hur får man det att se ut så här?:
http://www.deviantart.com/deviation/43341525/


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

nj
Medlem
Skrivet av oLjud:

hur får man det att se ut så här?:
http://www.deviantart.com/deviation/43341525/

I grunden är det väl något Mac OSX-theme för Windows, sedan är allt annat som visas lösa program skulle jag gissa på.
Programraden längst ner skulle jag gissa på är ObjectDock eller möjligen RocketDock.
Känner igen kalendern som ligger på desktopen, kan tyvärr inte minnas vad den heter nu.

Medlem

Ser ut som reinlendar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar