Backup program?

Inaktiv
Backup program?

har en massa mp3 som måste brännas ner, och kommer väl att ta ett par dvd skivor iaf, kan jag få ett program att själv dela upp filerna så att jag slipper göra det själv?

Medlem

om du inte ska spela låtarna från dvd kan du ju alltid skapa ett rar-arkiv med 4,7GB stora "paket".


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

.tar är att föredra framför .rar, då det är komprimerade filer.
7zip är en väldigt bra och gratis arkivmaskin, som dessutom fixar lmza.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

aha, smart. för att det är snabbare då det bara arkiverar och inte komprimerar antar jag?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

japp.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

mycket bra idé! men förlorar jag en av skivorna från backupen så är väl allihopa förlorade?

Medlem

Så svårt är det äl inte att själv ordna mp3:orna i dvd storlek.


signatur
Inaktiv

hehe nej men jobbigt att behöva dela upp allt är bara lat o vill att ett program ska fixa det åt mig

Inaktiv

du kan ju skapa redundanta arkiv, som fungerar ung som en raidarray. även om du förlorar en cd kan du återskapa innehållet på den om du har kvar de andra.
jag har för mig att 7z har den funktionen...

i vilket fall kan du alltid komma åt de filer som finns på de diskar du har kvar, undantaget möjligen första och sista filen i akrivet, som ju till hälften kan ha legat på en annan skiva.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

eller så håller du bara reda på skivorna, alternativet är att du bränner 26 kopior på varje volym


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

ett bra tips är förresten att använda archive-flaggan för att hålla reda på vilka filer som gjorda backup på redan. då blir det väldigt lätt att fortsätta arbetet senare, och bara lägga till de filer som tillkommit.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar