Windows xp64

Medlem
Windows xp64

HELLU

Jag ska snart köpa ett conroe vilket är 64 bitars, och jag har hört att om jag kör på ett vanligt windowsn xp(32bitars) så uttnjytar inte hela Processors capacitet,

True or false ?

hur mkt såfall


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

ingen aning, men jag har testat xp64 två ggr, märker ingen skillnad alls när jag spelar iaf, kanske har något med spelen att göra

sen har vi inte äkta 64 bitars maskiner än heller, det dröjer nog ett tag

Medlem

64-Bitar CPU kör 32-bitars program snabbare än 32-Bitars. Med att att processor inte använder hela kapasitet kan nog vara sant, men än så länge är 64-stödet ganska dåligt i Windows.

Inaktiv
Skrivet av zxan:

64-Bitar CPU kör 32-bitars program snabbare än 32-Bitars.

jasså?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Gosse, allt är långsammare på x64 XP...

Faktum är att de os:et suger så fett så det är svårt att beskriva.
Det absolut enda som är bra med 64XP är Farcry 64 men det är inte värt det.

Min summering av några månaders användande.

Inaktiv

Har också ett 64bitars CPU men använder 32bitar Xp eftersom 64 har så dåligt stöd som redan sagts och jag vill att allting ska kunna fungera i mitt OS.


signatur

son of a gun

Medlem

xp 64 är inte speciellt mycket långsammare däremot har det varit dåligt stöd av det från hårdvaru tillverkarna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Som de andra säger, kör 32-bitars-Windows tills Vista släpps. Enda ordentliga anledningen till att köra XP 64 är om du har mer än 4 GB minne eller har något program som specifikt kräver 64-bitars-OS. Annars är enda märkbara skillnaden att det kan vara jobbigt att skaffa drivrutiner till XP 64.

Medlem

Kör Windows XP'64 och det fungerar utmärkt :). Byter till Vista när det släpps dock.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ingen som sagt att det inte fungerar bra

Däremot kräver det alla alla komponenter har 64bit stöd annars sitter man och snålåker istället för att utnuttja komponenterna fullt ut..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar