Vettig chatklient!?

Medlem
Vettig chatklient!?

Varför finns det inte en enda vettig msn chat klient?
gick precis över till miranda för att testa lyckan där, men neeej! programmet krånglar ju som fan!
Jag får "The message send timed out." varannan mening jag försöker skriva till folk, nån som vet vad det är för fel?

Gaim prövade jag förut och då kändes det som ett haltaskigt segt java program, fast det kanske har ändrats nu med tiden?

urk, blir så lack.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

aldrig haft det minsta problem med gaim, tvärt om; toksnabbt, resurssnålt och väldigt lättanvänt.
tror inte windowsversionen är annorlunda...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

aldrig haft det minsta problem med gaim, tvärt om; toksnabbt, resurssnålt och väldigt lättanvänt.
tror inte windowsversionen är annorlunda...

Var tydligen väldigt stor skillnad när jag prövade sist (såg hur det var både på linux och windows) Men får pröva det nu igen.

Om ingen vet lösningen till
"The message send timed out." problemet i
miranda?...

*EDIT*
Ptja.. Gaim funkade ju bra har jag hört... "gaim.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience." Fyra gånger i rad nu i samband med start av programmet, installerade t.om om skiten.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv


aldrig varit med om det, någonsin. säker på att det inte är din burk som är kajko?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:


aldrig varit med om det, någonsin. säker på att det inte är din burk som är kajko?

Den är nyblåst och mår bättre än aldrig förr (men med det vill jag ju iofs inte säga att den mår bra )
Kanske är nåt i registret som fuckat? har hänt förut om jag inte missminner mig.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Prova Trllian kanske?

MIranda är ju hur smutt som helst men jag kör ju mest irc via det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av nolimitsoya.:


aldrig varit med om det, någonsin. säker på att det inte är din burk som är kajko?

Den är nyblåst och mår bättre än aldrig förr (men med det vill jag ju iofs inte säga att den mår bra )
Kanske är nåt i registret som fuckat? har hänt förut om jag inte missminner mig.

installerat GTK+ för gaim kräver det för att fungerar riktigt


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Om ingen vet lösningen till
"The message send timed out." problemet i
miranda?...

Mirandas MSN protokoll har alltid varit krånligt. Jag kunde t.ex. inte skicka filer till mina kontakter när jag använde det (dock fungerade det helt felfritt med de andra protokollen). Lite synd att det krånglar, Miranda är helt klart det bästa chattprogammet som finns där ute (om man räknar bort MSN protokollet).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Live Messenger

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av nolimitsoya.:


aldrig varit med om det, någonsin. säker på att det inte är din burk som är kajko?

Den är nyblåst och mår bättre än aldrig förr (men med det vill jag ju iofs inte säga att den mår bra )
Kanske är nåt i registret som fuckat? har hänt förut om jag inte missminner mig.

installerat GTK+ för gaim kräver det för att fungerar riktigt

Jupp, det följde med installationen...

Trillian prövade jag förut för ett par år sedan och minns då att medelanden inte kom fram ordentligt till folk utan att jag fick ens fick varning om det, nån som upplevt detta problem med trillian?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Du kan ju alltid prova Trllian igen tar ju inte många sekunder o dra ner gratis versionen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hmm Msn Messanger 7.5?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Trillian prövade jag förut för ett par år sedan och minns då att medelanden inte kom fram ordentligt till folk utan att jag fick ens fick varning om det, nån som upplevt detta problem med trillian?

Jo, det problemet hade jag, löste sig med nån patch, men eftersom man inte fick några felmeddelanden tog det ju ett tag att upptäcka. Trillian är i vilket fall slängt i sopkorgen nu, för många brister för mig...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nu sitter man på msn igen i allafall... det är synd
jag minns den gamla goda ICQ tiden, det var grejer. Sen var alla tvungna att skaffa msn


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

använder fortfarande icq, men tyvärr finns det ju patetiska varelser som envisas med msn av någon underlig anledning så man är ju tvungen att ha båda


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Tycker msn är mycket bättre en icq men jag gillade aldrig icq när jag körde det och det tyckte i princip alla så har bara nån enstaka sate som prompt ska köra icq , så då blir det trillian.

Inga problem med trillian med senaste dev builden iaf.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

kanske ska tillägga att formuleringen "patetiska varelser" inte var helt allvarligt menad


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Varför finns det inte en enda vettig msn chat klient?
gick precis över till miranda för att testa lyckan där, men neeej! programmet krånglar ju som fan!
Jag får "The message send timed out." varannan mening jag försöker skriva till folk, nån som vet vad det är för fel?

Gaim prövade jag förut och då kändes det som ett haltaskigt segt java program, fast det kanske har ändrats nu med tiden?

urk, blir så lack.

Nätet är inte överbelastat då? För mitt miranda funkar iaf med MSN och ICQ. Har inte haft några stora problem med miranda.

Medlem

Använder inte nån chatklient själv särskilt ofta men vad är det för fel på Msn?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

MSN är minnes krävande

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

kanske ska tillägga att formuleringen "patetiska varelser" inte var helt allvarligt menad

Lugnt8)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Rissan:

Använder inte nån chatklient själv särskilt ofta men vad är det för fel på Msn?

1.Kanske inte gillar msn klienten
2.Behöver kunna koppla upp sig mot flera chat protokoll.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jaha.. nu går msn och begår seppuku också.
"The following message could not be delivered to all recipients" konstant.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

1
Skriv svar