Medlem
Virus!

Behöver hjälp med att tareda på varför jag får detta virus. Har installerat om datorn 5 gånger sen igår och har fått de varje gång. Har kört nu heladagen utan att de hänt något men när jag aktivera mitt andra nätverkskort (Inbyggt Nvidia) så fick jag virus direkt.

Viruset heter Backdoor.Win32.Rbot.bms i kaspersky kolla länken för andra namn http://www.viruslist.com/en/search?VN=Backdoor.Win32.Rbot.bms...

Hur F*N ska jag får bort de? för kaspersky klarar de inte.

//Frazz

nj
Medlem

Trend Micro föreslår detta vilket jag hittade genom att söka på TMs namn på masken/viruset.

Medlem

Tack för svaret får testa detta.

//Frazz

nj
Medlem

Angående att du fått det vid varje ominstallation, det kan inte vara så att du har något/några program som du inte tar bort mellan installationerna som kan tänkas vara infekterade?
Alternativt att det ligger i någon installationsfil du kör.

Medlem

Du gör antagligen lite fel när du installerar om din dator.

1. Ta hem den senaste servicepacken och bränn till CD/DVD.
2. Ryck ut nätverkskontakten.
3. Installera om OS-et, lägg sedan in servicepacken.
4. Aktivera brandväggen.
5. Plugga in nätverkskontakten.
6. Hämta uppdateringarna från Windows Update.

Det som händer dig är nog att din dator finns på Internet innan den är ordentligt patchad och framför allt innan brandväggen är aktiverad. Det fungerar aldrig.

Medlem

johanp: Japp e precis så jag alltid gör

Hittade felet. Eller ja lyckades iaf förstå varför jag fick virus hela tiden..

När aktivera mitt andra nätverkskort och satte i kabeln (Efter att ha gjort allt johanp skrev) Så fick datorn kontakt med ett mindre wifi nät som vi är några kompisar som delar på. Nu gjorde jag inte de denna gången och änsålänge inget virus

Medlem

Bra! Fast du kanske skall prata med de kompisar som delar på det där nätet... någon av dem har kanske lite virus därhemma

1
Skriv svar