Söker folk!

Medlem
Söker folk!

Någon som kan progga spel?
Sugen på att fixa ett riktigt Warhammer spel som verkligen bygger på orginalet dvs tur baserat med alla veriabler från TT spelet? (Tabletop)

bara en ide...:|


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Det är många som har idéer men få kan genomföra det. Tror det kommer vara svårt att få någon att göra din idé (om den personen inte har samma idé såklart). Om du inte betalar för det såklart

Wanna get something done, then do it yourself. Lycka till iaf.

Inaktiv

Skulle kunna vara intresserad..... men har nyss börjat med C++, kan rätt så mycket 3D-animering....

Man kan göra modelerna i blender som är gratis, koden i dev c++ (också gratis ).... Hur avancerat vill du att det ska vara? ASCII baserat eller 3D grafik? Med / utan multiplay över lan, men då måste man programera bots....

Medlem

JAg hade gärna gjort de i 2d mycket lättare o ha över blick.... éller om man hade tänkt sig göra de så man ser de uppeifrån iaf så kan man ha de i 3D så man känner att man kommer upp lite på kullar osv...

de skall vara så man kan spela online mot varandra...
en AI till de hade varit för komplext att göra tror jag...

men de e en hel del jobb att få in alla regler osv.

men tänkt att man bara börjar med 2 armeér
o gör de så bra som möjligt så man inte fastnar på armé buggar...

Maila mig på Buddy_sutten@msn.com
om du e mer intresserad

Ett problem är bara de att GW inte kommer bli glada om man andvänder sig av deras namn så de får väl bli samma saker med andra namn bara.

WarMace istället


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Inaktiv

Men, ska vi använda en 3D motor eller bygga en egen?

Vi kan testa Jolt-3D...

Inaktiv

Vad är snitt ålder på medlemmar i gruppen?

Samt har ni någon bra grafiker?

Medlem

Jag själv är inget bra på något mer än att hålla kolla att de blir rätt i slut ändan.
Projektledare typ.

Men jag hade gärna sett de som är intresserade att de mailar mig så lägger jag en lista i tråden på vad gruppen kan osv.
Vad för motor vi skall köra vet jag inte just nu försöker få ihopa gänger först.

PL: Jag, Johan
Grafiker: ?
Programmerare: ?

Som sagt prio frågor är skall de vara 2D eller 3D?
Det skall kunna funka mot varandra.


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Projektnamnet är nu:
WarMace: Almost an Hammer


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem
Skrivet av rille_001:

Vad är snitt ålder på medlemmar i gruppen?

Samt har ni någon bra grafiker?

Jag har bara kontakt med en(som iofs alltid skicka när jag inte e hemma )

men jag e 24år iaf


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem
Skrivet av sutten:

Projektnamnet är nu:
WarMace: Almost an Hammer

WarMace: Almost A Hammer


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av sutten:

Projektnamnet är nu:
WarMace: Almost an Hammer

WarMace: Almost A Hammer

lol

Ny plats öppnade i gruppen

Rättstavnings polis: ?:P


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Inaktiv

Är inte BattleMace ett bättre namn?

Class: C++ programerare, lär sig fortfarande...
Age: 15 år

Eh... Om vi ska ha 3D grafik så blir det ett rent helvete att koda det, plus om vi använder 2D kan vi bara fota av warhammer modellerna! I 3D skulle vi behöva modelera av dom i datorn!

Snittåldern = (15+24)/2=19.5

Medlem

Att skriva en 3d-motor kräver rätt mycket till. Jag själv började med OpenGL innan lumpen men slutate pga just lumpen och jag kan säga att det är en del att tänka på. Dessutom, ska det vara platformsoberoende eller vill ni ha det windowsprogrammerat? Kanske inte spelar nån roll för er, men om flera programmerare ska va med måste man vara enig om dessa saker. Det finns ett bibliotek som heter SDL(www.sdl.org)(Simple Direct media Layer) som underlättar själva fönsterhanteringen(SDL är som directx men input-, ljud- och nätverkshanering) så man kan gå direkt på 3d-biten och är platformsoberoende.
Hade jag haft erfarenhet inom spelprogrammering skulle jag gärna hänga på dock. Har på topp orkat göra ett luffarschack i SDL.

Jag är djävligt trött när jag skriver det här så om ni inte förstår nått är det bara fråga.

Inaktiv

Tack för tipset, vi kör nog med 2D grafik så slipper vi modelera alla figurer i hela warhammer.

Medlem

Jag hittade den här sidan nyss. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines

Jag ska precis kolla igenom dom intressanta och se om det finns nått kul.

Inaktiv

mjo... 3d behöver ju (i värsta fall ) inte vara svårare än vad man gör det. Men sen är det sant att det är ett helvete att göra snygga 3d miljöer utan grafiker. Dock så går det utmärkt att köra 2d med opengl + att det är lite enklare när man stegar fram lite i utvecklingen. Specielt om man nu skulle känna för att lägga in någon typ av tuff effekt.

Inaktiv

mm.... Om vi fick välja skulle vi klart köra 3D fast att kodat och sen att modelera allt, det tar rätt så lång tid... Vi har inga grafiker som kan ta och modelera alla warhammer figurer!

Medlem

Ohoh, Jag vill betatesta ^_^ Gillar Warhammer, mer 40k än fantasi men jag måste se hur ni fixar orcherna Störtsköna


signatur

Videomupp

Inaktiv

Det är just nu i eh.... Bygga motor stadiet, det kommer att ta ett tag...

BTW, Är 40k reglerna ungefär dom samma som fantasy reglerna?

Medlem

Ungefär samma, men med vissa skillnader förståss. Tror typ vissa raser har "Dumhetspoäng" eller något sådant Bättre att kolla in reglerna innan och inte gå efter 40k reglerna.

Och jag vet att ni är i extremt tidigt stadie, men när ni väl når ett riktigt alpha- beta stadium är jag glad att testa för er ^_^ Ni måste ju komma dit någon gång


signatur

Videomupp

Medlem

*kommer in och drar upp byxorna över magen*

Rekommenderar 2D om det är första titeln ni skapar, går snabbt att få fram resultat, dock så är det en hel del arbete ändå. Det viktigaste är att ni har ett bra designdokument och väl delegerade uppgifter. Börjar inte knacka kod och göra random modeller direkt.


signatur
Medlem

Jag kan av erfarenhet rekommendera OGRE3D till grafikmotor.
Samt kan jag rekommendera denna siten för dokumentation-regler.
http://www.upedu.org/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar