Spårtitel i winamp

Medlem
Spårtitel i winamp

tjena!

har gjort lite goa blandskivor i min tid o nu vill jag restaurera några av dom. grejjen är att jag inte vet vilken artist eller låt det är. när man lägger till skivan i winamp så står det bara unknown artist o track 1 osv... men i bilstereon står ju låttiteln. hur kommer det sig att bilstereon kan se detta men inte winamp? finns det något annat program där man kan se det? det är bränt som audio o inte som rena mp3 filer.

MVH Pär


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

är inte jätte great på audiofiler och sådant, men vad händer om du kollar id3 taggarna? står där något? vet du vilka låtarna är?

kolla lite där och så, men testato söka lite på google eller någonting så du kanske kan få tillbaka traxnamnen o såå?

Medlem

id3 är inte aktuellt på cd-audio...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Precis, tyvärr så finns det ingen id3 på audiofiler. Men bilstereon hittar ju nån slags namninfo någonstans, var fan hittar den det? ORkar inte sitta i bilen o skriva upp alla låtarna o lyssna igenom...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

cd text.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

yep, det är cd text
klarar inte winamp av det? O_o


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

men hur får jag fram cd text i windows då? vad för program kan se denna mystiska cd text


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

windows media player, tror jag O_O

Inaktiv

jag vet faktiskt inte.. aldrig behövt se, kör aldrig cds i datorn förutom när jag rippar.. och dom har inte cd-text
har bränt massa cd-text dock.. det är typ en standard som funkar på "ny" utrustning helt enkelt (och med ny menar jag typ, eh, 8 år gammal )


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Ledsen jag tar upp en gammal tråd, tänkte bara nämna att i senaste versionen av winamp så fungerar det fint! Där läser den av spårtitlarna så man kan se vilken låt det är Im happy, mina blandskivor kommer än en gång vara kompletta på min hårddisk


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Tråd flyttad.

1
Skriv svar