Vilket anti-virus/spyware firewall prog?

Inaktiv
Vilket anti-virus/spyware firewall prog?

Ja vilket anti- program ska man satsa på?

inte Norton helst då det segar ner datorn så hemst...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

antivirus www.avgfree.com

sök efter graitsversionen funkar klockrent, kan vara lite knepigt att hitta till gratis versionen ibland.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Här har du en bättre adress. http://free.grisoft.com/


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Vill du betala så är NOD32 ett utmärkt program. http://www.nod32sweden.com

nj
Medlem

Kan rekommendera det här paketet, har själv använt Outpost Pro i några års tid som brandvägg och gillar den brandväggen rejält tack vare att den bla är så konfigurerbar som den är.
Även NOD32 är ett riktigt trevligt antivirus, drar väldigt lite systemresurser och hittar det mesta. Ett alternativ till NOD32 som en del föredrar är Kasperskys antivirus som i vissa fall kan vara lite kraftfullare än NOD32, dock drar det mer systemresurser.

Inaktiv

Har haft AVG, men fick alltid virus(lr ngt skräp) med det, så jag blivit kickad/avstängd från sunet

Kör med Norton Internet Security just nu
Mer krävande, men förhoppningsvis håller det rent från allt skit


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

hehe, trodde avg funkade jättebra, men icke...

nån hade visst skickat 8000mail på 7timmar från mitt ip


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Kombinera gärna tex. Ad aware tillsammans med Spybot - Search and Destroy för ett så bra skydd som möjligt... och ett bra virusprog. så klart..

Inaktiv

oljud, avg fungerar också utmärkt, men det skyddar bara mot vad det påstår sig skydda mot. har du inte en kompatibel mailklient och virusskyddet ärtt inställt får du inget skydd. antivirus måste alltid kompletteras med spyware- och botskydd, eftersom dessa faller utanför avprogramens målområde.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

avats av , windows firewall med vissa känsliga tjänster avstängda.
Samt spybot search and destroy och ccleaner


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

avast skulle jag inte rekommendera. släppte igenom ett par riktigt otäcka virusattacker under den korta tid jag provade det...
slutade med dataförluster och en hel del jobb; som tur var provades det på experimentburken.

dessutom var det ganska resurshungrigt vad jag kan minnas.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Jag kör några program tillsammans, vissa tar lite tid att konfigurera men väl värt det.
- Pc-Cillin (AV,FW)
- Spy bot - Search and destroy (ASpy)
- Webroot spysweeper (ASpy)
- Outpost FW

Använder en annan FW i vanliga fall som är mycket mer pill med att konfigurera. Men dessa grejjer fungerar utmärkt. Tiny Firewall

EDIT: Glömde ju säga vilken den andra FW'n var.
Hur som helst är det Tiny Firewall. Om du tänker prova den så föreslår jag att du lägger ner tid på att lära dig den och ställa in den. Funkar ju toppen i default men riktigt grym om du pallar att konfigurera den helt själv.

Medlem

Jag har kört Telias brendväggspaket i snart 1,5 år, det är F-Secure som har gjort det. Jag har aldrig haft virus eller annat otyg och det tar inte så mkt minne.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kaspersky Anti-Virus 6.0
Har kört med Kaspersky sedan -98
inte ett enda visrus har trillat in i mina datorer under den tiden.

/Homer_S

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

avast skulle jag inte rekommendera. släppte igenom ett par riktigt otäcka virusattacker under den korta tid jag provade det...
slutade med dataförluster och en hel del jobb; som tur var provades det på experimentburken.

dessutom var det ganska resurshungrigt vad jag kan minnas.

Fast är det inte så att det kan hända med vilket antivitus skydd som helst.

Beror väl lite hur snabba man är på uppdateringar.
Avast uppdateringar 1-2ggr i veckan hittils har jag inte påverkats iaf.

resurs hungrig vettetusan märker inget iaf, kanske märks av om man har lite minne o långsam burk kanske.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

nj
Medlem
Skrivet av Notumforce:

Fast är det inte så att det kan hända med vilket antivitus skydd som helst.

Beror väl lite hur snabba man är på uppdateringar.
Avast uppdateringar 1-2ggr i veckan hittils har jag inte påverkats iaf.

resurs hungrig vettetusan märker inget iaf, kanske märks av om man har lite minne o långsam burk kanske.

Med NOD32s konstanta kontrollerande efter nya virussignaturer (1 gång/timme) och att det kan uppdateras allt från 1-5 gånger/dag så låter det där väldigt sällan.
Tom Panda Antivirus som jag använde i ett år innan jag köpte NOD32 uppdaterades dagligen :/

Inaktiv

programet var uppdaterat, och identifierade attacken; däremot stoppade det inte attacken och skadan. något värdelöst, imho...
och som sagt, uppdateringarna är något för sällsynta, plus att heuristic scanning-varianten de kör inte verkade fungera riktigt som den skulle.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Kan rekomendera Bitdefender från Bitdefender.de ,hittar rotkit (sonys) och annat skit som Zonealarm antivirus eller Norton gick bet på.Prg är på tyska men man kan ju gymnasietyska så det var inget problem.(rotkitet kom från vad jag förstår Europes senaste cd som jag köpte på rea förra sommaren)

1
Skriv svar