XP media edition se blev plötsligt engelskt ?

Medlem
XP media edition se blev plötsligt engelskt ?

Sitter på lan här och min bordsgranne fick strul med sin skärm, efter att han fixade till det så blev nästan all textning i windows på engelska ? Det hjälper inte att ändra språkinställningar i språkfältet, där ska det förövrigt stå "svenska" men det står "swedish", lite lustigt

Nån som känner till en lösning på detta ?


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

"have you tried turning it off and on again?"


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

"have you tried turning it off and on again?"

Hehe..

Kanske är en Svensk media center på en Engelsk XP och en update kanske har ändrat språket?

Medlem

Nej det är det inte....det är min dator det handlar om.
Windows versionen är en svensk WINDOWS XP MEDIACENTER EDITION 2005.
Det som hände var att jag ändrade upplösning till en som skärmen tydligen inte godkände.
Vanligtvis kan man ju bara vänta ut tiden så återgår den till det tidigare läget efter 20 sekunder eller vad det är, men det gjorde den inte nu.
Då fick jag starta upp med "senaste fungerande konfiguration" där man kan välja normal start eller felsäkert läge också.
När datorn sen hade startat om så stod bland annat alla menyer och mappnamn på standardmappar på engelska, även windowshjälpen står på engelska.
I alla inställningar man kommer åt i windows står det "swedish" istället för "svenska".
Det enda jag kan komma på är att den svenska språkfilen har blivit korrupt eller något sånt.
Finns det någon som har råkat ut för samma sak eller vet hur man ska göra för att få rätt på detta utan att installera om hela Windows.
Detta är nog det märkligaste problem jag har råkat ut för under min tid med dator.

/DwG_W@ST3R

PS. jag har testat med felsäkert läge.
DS.


signatur

The quickest way to hell isn't by living a bad life, it's buying a COMPAQ

1
Skriv svar