Ubuntu v6.10 (Edgy Eft) släppt

Medlem
Ubuntu v6.10 (Edgy Eft) släppt

Ja då var det här! (2006-10-26)
Någon som har provat det här mer än jag?!

Inte??! Men gör det!
Ubuntu v6.10 :heart:


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

ända sedan knot2.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Jag fixade det på releasedagen. Snabbare, snyggare (boot time-magic!), men mer instabilt - vilket förvisso också flaggats för sedan det offenttliggjordes. Jag är ändå mycket nöjd nu, trots stenfula fonts i Firefox

Då äre bara sex månader till Feisty Fawn släpps. Det kommer att kännas som ett halvår :/

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Då äre bara sex månader till Feisty Fawn släpps. Det kommer att kännas som ett halvår :/

haha, dagens visdomsord


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Jag är ändå mycket nöjd nu, trots stenfula fonts i Firefox

Har de ändrat på fontsen i Firefox?

Skrivet av zxan:
Skrivet av peak_performance:

Jag är ändå mycket nöjd nu, trots stenfula fonts i Firefox

Har de ändrat på fontsen i Firefox?

Jag vet inte vad felet är, om det är Firefox 2 som spökar eller Edgy. Jag vet bara att fontsen blev stenfula så snart jag installerade Edgy, i vilket FF2 följde med. Konstiga storlekar överallt, etc.

Medlem

Är helt ny på Linux men jag drog hem och nyttjade den underbara "provkör" funktionen som man får upp när man bootar från cd skivan.
Blev helt såld rätt snabbt och sitter och installerar för fullt på laptopen nu.
Den stationära kommer att fortsätta köra XP dock, måste kunna spela utan att krångla allt för mycket


signatur

Insert funny qoute here

Trevligt, hoppas du får en trevlig upplevelse med Ubuntu

Medlem

Synd att inte Ubuntu kunde vara bättre på spel, då hadde jag inte tvekat att byta helt till Ubuntu.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

varför kan man inte göra så linux kan köra .exe-filer m.m, vore inte livet lite enklare då? linux + photoshop + spel vore väl bra


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

det är ung som att fråga varför man inte gör så att hammare kan dra i skruv.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

nj
Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

det är ung som att fråga varför man inte gör så att hammare kan dra i skruv.

Det går (förutsatt att hammaren kan användas för att dra ut spik), men det är j*vligt omständigt...
Ungefär som Linux och exe-filer (vilket iofs kanske inte är fullt lika omständigt).

Inaktiv

dvs, min liknelse var helt perfekt!

sen vet jag inte om jag håller med om att det är enklare att få linux att exekvera coff-prylar, än att dra i en skruv med hammare; alla försök hittils har ju handlat om att försöka kopiera windows api, och köra denna inuti linux.
ung som att tape:a en skruvmejsel på en hammare, och sedan brottas med ett verktyg som är flera gånger för tungt och stort, och dessutom glappar och virdet sig rejält pga tape:n.

den intressanta frågan är ju varför inte programvarumakarna tillverkar spik istället för skruvar, då det du är mycket enklare att slå i spik med skaftet på en skruvmejsel (cygwin) än att dra skruv med en hammare.
man skulle ju (helt gratis!) utöka sin potentiella marknad ganska rejält...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar